دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20916 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد

دونده کرمانشاهی قهرمان مسابقات دو و میدانی آسیا/کم توجهی ها مانع از شناسایی استعدادهای جوان می شود
21 اسفند 1402 - 12:52
شناسه : 292471
2
طلوع‌‌کرمانشاه : این مسابقات که اسفند ماه جاری به مدت 5 روز در شهر چیانگ مای تایلند با حضور 25کشور آسیایی و 300 شرکت کننده برگزار شد، با قهرمانی تایلند خاتمه یافت و تیم ایران با کسب 26 طلا، 10 نقره و 8 برنز توانست عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند/در میان تیم ایران "خسرو غلامی " از کرمانشاه موفق شد در دو 200 متر با ثبت 33 ثانیه و در دو 400 متر با ثبت یک دقیقه و 12 ثانیه مدال برنز را در هر دو رشته برای ایران به ارمغان بیاورد/او که از پیشکسوتان ورزش کشتی استان است در گفتگو با طلوع کرمانشاه گفت:من متولد 1333 در کرمانشاه و دانش آموخته رشته حقوق هستم، از 17 سالگی ورزش کشتی را به صورت حرفه ای شروع کردم و طی سالها 12 عنوان قهرمانی کشور را بدست آوردم، همچنین برای مدت 18 سال در مسابقه پیشکسوتان کشتی استان نفر اول بودم/غلامی در پاسخ به این سوال که چرا و چطور از ورزش دو و میدانی سردرآوردید اظهار کرد: از آنجا که طبق قانون فیلا کشتی پس از 60 سالگی برای امثال من خطرناک است، به دو و میدانی روی آوردم، چون پیشتر و طی سالها متوجه شده بودم که استعداد خوبی در این ورزش دارم و به نظرم دو و میدانی به نوعی مادر ورزشها محسوب می شود و هیچ محدودیت سنی هم ندارد/وی افزود: پس از آنکه طی چند سال اخیر شروع به دویدن کردم در سال 1400 برای شرکت در مسابقه کشوری پیشکسوتان ثبت نام کردم و خوشبختانه دوم شدم، امسال اما سکوی اول کشور را بدست آوردم و همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی تایلند که اوایل اسفند در شهر چیانگ مای برگزار می شد اعزام شدم/غلامی در حالیکه سطح این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد گفت:ما از ایران 13 زن و 15 مرد بودیم و جمعا 44مدال بدست آوردیم و پس از تایلند بر سکوی دوم آسیا ایستادیم.
نویسنده : لیلا سعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

“خسرو غلامی” از کرمانشاه قهرمان مسابقات دو و میدانی پیشکسوتان آسیا شد.

این مسابقات که اسفند ماه جاری به مدت ۵ روز در شهر چیانگ مای تایلند با حضور ۲۵کشور آسیایی و ۳۰۰ شرکت کننده برگزار شد، با قهرمانی تایلند خاتمه یافت و تیم ایران با کسب ۲۶ طلا، ۱۰ نقره و ۸ برنز توانست عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

در میان تیم ایران “خسرو غلامی ” از کرمانشاه موفق شد در دو ۲۰۰ متر با ثبت ۳۳ ثانیه و در دو ۴۰۰ متر با ثبت یک دقیقه و ۱۲ ثانیه مدال برنز را در هر دو رشته برای ایران به ارمغان بیاورد.

او که از پیشکسوتان ورزش کشتی استان است در گفتگو با طلوع کرمانشاه گفت:من متولد ۱۳۳۳ در کرمانشاه و دانش آموخته رشته حقوق هستم، از ۱۷ سالگی ورزش کشتی را به صورت حرفه ای شروع کردم و طی سالها ۱۲ عنوان قهرمانی کشور را بدست آوردم، همچنین برای مدت ۱۸ سال در مسابقه پیشکسوتان کشتی استان نفر اول بودم.

غلامی در پاسخ به این سوال که چرا و چطور از ورزش دو و میدانی سردرآوردید اظهار کرد: از آنجا که طبق قانون فیلا کشتی پس از ۶۰ سالگی برای امثال من خطرناک است، به دو و میدانی روی آوردم، چون پیشتر و طی سالها متوجه شده بودم که استعداد خوبی در این ورزش دارم و به نظرم دو و میدانی به نوعی مادر ورزشها محسوب می شود و هیچ محدودیت سنی هم ندارد.

وی افزود: پس از آنکه طی چند سال اخیر شروع به دویدن کردم در سال ۱۴۰۰ برای شرکت در مسابقه کشوری پیشکسوتان ثبت نام کردم و خوشبختانه دوم شدم، امسال اما سکوی اول کشور را بدست آوردم و همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی تایلند که اوایل اسفند در شهر چیانگ مای برگزار می شد اعزام شدم.

غلامی در حالیکه سطح این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد گفت:ما از ایران ۱۳ زن و ۱۵ مرد بودیم و جمعا ۴۴مدال بدست آوردیم و پس از تایلند بر سکوی دوم آسیا ایستادیم.

وی ضمن آنکه یادآور شد شرکت کنندگان ایرانی هریک خودشان هزینه های سفر را پرداخته اند افزود: تقریبا چیزی حدود ۵۷ میلیون  تومان از جیب پرداختیم و فدراسیون هیچ بخشی از هزینه را تقبل نکرد.

غلامی گفت: ما که پیشکسوت هستیم و خیلی هم مهم نیست برای مسابقه ای حضور داشته باشیم یا نه، اما تکلیف جوانترها چه می شود و آیا اگر کسی با استعداد باشد اما توان پرداخت هزینه های گزاف سفرهای اینچنینی را نداشته باشد تکلیفش چیست و آیا مسئولین و فدراسیون نباید فکری برای تامین مالی این دست سفرها بکنند!

وی خطاب به مسئولین اظهار کرد: نباید بگذاریم این کم توجهی ها مانع شناسایی و بروز استعدادهای جوان شود و آنها را از جامعه ورزشی دور کند.
غلامی افزود: سالهای قبل که از مسابقات بر می گشتیم مسئولین محلی از ما استقبال می کردند و مراسمی در شان بچه ها برپا می شد، امسال اما هیچ خبری از این دست مراسم نیست!

وی درحالیکه به الگوبرداری فرزندان از خود اشاره کرد، گفت: خوشبختانه هر ۴ فرزندم در رشته های مختلف ورزشی از جمله دو فعالیت می کنند و خوشحالم که داشته ارزشمندی را برایشان به یادگار می گذارم.

 

غلامی ورزش را نوعی ریاضت توصیف کرد و افزود: باید برای ورزش تلاش کنی و زحمت بکشی وگرنه جواب نمی گیری .

او گفت: در حال حاضر مربی کشتی هستم و روزهای فرد به شاگردانم تمرین کشتی می دهم، باقی روزها را هم با دو و میدانی پر کرده ام و هیچ جای خالی برای تنبلی نگذاشته ام.

غلامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن مسابقات آسیایی شاید در آینده نزدیک برای شرکت در رقابتهای جهانی ثبت نام کند.
او البته گفت: گرچه مسابقات تایلند آسیایی بود اما شرکت کنندگانی از ۳ کشور انگلیس، اسپانیا و پرو هم در این مسابقات حضور داشتند و لذا رسیدن به سکوهای جهانی برای پیشکسوتان دو و میدانی کشور چندان هم دور از انتظار نیست.

یادآور می شود که پیشکسوتان دو و میدانی استان همواره در مسابقات ملی و بین المللی خوش درخشیده و در زمره بهترین های کشور بوده اند.
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.