یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20912 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ انجام عمل های زیبایی توسط جراحان عمومی بازی با جان مردم است/ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد گلبهار بر روی صحنه رفت/ مسئولین به تئاتر نگاه مصرفی نداشته باشند مراجعه بیش از ۱۰۰۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی کرمانشاه این استادیوم دردی از مشکلات فوتبال کرمانشاه دوا نمی‌کند!  شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد/حذف مدارس کانکسی تا مهرماه

«سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد
17 اردیبهشت 1403 - 13:25
شناسه : 293072
1
 رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : محمدحسین فلاحتی ، از تاثیر بارش‌های خوب اخیر بر وضیعت منابع آبی کرمانشاه یاد کرد و گفت: خوشبختانه سراب یاوری به عنوان یکی از سراب‌های مهم کرمانشاه که طی دو سال اخیر کاملا خشک شده بود، اکنون احیاء شده و وضعیت مناسبی دارد/وی با بیان اینکه چندی قبل تلاش کردیم سراب یاوری را به صورت مصنوعی تغذیه کنیم، خاطرنشان کرد: آب را از رودخانه رازآور تا محل سراب هدایت کردیم، اما اکنون که وضعیت بارش‌ها بهبود یافته، دیگر تغذیه مصنوعی سراب نیز متوقف شده است/رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش‌ها از یکسو و همچنین برخورد با چاه‌های غیرمجاز اطراف از سوی دیگر، شاهد دوام آوردن سراب یاوری باشیم.
منبع : ایسنا
پ
پ

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از احیاء سراب یاوری کرمانشاه در پی بارش‌های خوب اخیر و بعد از دو سال خشکی خبر داد.

محمدحسین فلاحتی ، از تاثیر بارش‌های خوب اخیر بر وضیعت منابع آبی کرمانشاه یاد کرد و گفت: خوشبختانه سراب یاوری به عنوان یکی از سراب‌های مهم کرمانشاه که طی دو سال اخیر کاملا خشک شده بود، اکنون احیاء شده و وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه چندی قبل تلاش کردیم سراب یاوری را به صورت مصنوعی تغذیه کنیم، خاطرنشان کرد: آب را از رودخانه رازآور تا محل سراب هدایت کردیم، اما اکنون که وضعیت بارش‌ها بهبود یافته، دیگر تغذیه مصنوعی سراب نیز متوقف شده است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش‌ها از یکسو و همچنین برخورد با چاه‌های غیرمجاز اطراف از سوی دیگر، شاهد دوام آوردن سراب یاوری باشیم.

فلاحتی از تاثیر بارش‌ها بر سایر منابع آبی کرمانشاه از جمله تالاب هشیلان نیز یاد کرد و افزود: اکنون دبی سراب «سبزعلی» به عنوان منبع تامین آب تالاب به حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسیده که بسیار مناسب است و تمام تالاب به طور کامل پُر از آب است.

وی معتقد است: اگر تا پایان اردیبهشت باز هم بارش‌های مناسبی داشته باشیم این امکان وجود دارد که تالاب هشیلان تابستان امسال خشک نشود و تا پاییز و شروع بارش‌های سال زراعی آینده آب داشته باشد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در فصولی که رونق کشاورزی را داریم و برداشت خصوصا از چاه‌های غیرمجاز زیاد می‌شود وضعیت تالاب هشیلان نیز رو به خشکی می‌رود، افزود: در کنار بهبود بارش‌ها، مدیریت چاه‌های اطراف نیز برای حفظ این تالاب ضروری است.

به گفته فلاحتی تالاب هشیلان طی سال‌های اخیر به دلیل شرایط کم بارشی، در اواخر فصل گرما خشکی کامل را تجربه کرده است.

وی وضعیت سراب نیلوفر را نیز مناسب دانست و اظهار کرد: خوشخبتانه اکنون سراب نیلوفر نیز وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم این سراب نیز در فصل تابستان دچار خشکی نشود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.