چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵ Wednesday, 24 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23902 تعداد نوشته های امروز : 0×
پیام روشن بهارستان؛ محمد رشیدی با رأی نخست به هیأت رئیسه بازگشت
09 خرداد 1405 - 11:59
شناسه : 302771
1
طلوع‌‌کرمانشاه : انتخابات هیأت رئیسه سال سوم مجلس دوازدهم یک برنده شاخص داشت؛ محمد رشیدی. نماینده مردم کرمانشاه با کسب ۱۶۹ رأی، نه‌تنها بار دیگر به جمع دبیران هیأت رئیسه بازگشت، بلکه با فاصله‌ای قابل توجه در صدر منتخبان این بخش قرار گرفت؛ نتیجه‌ای که از نگاه بسیاری از ناظران، فراتر از یک پیروزی انتخاباتی و بیانگر وزن سیاسی و اعتبار پارلمانی او در میان نمایندگان مجلس است. در ساختار داخلی مجلس، کسب رأی بالا در انتخابات هیأت رئیسه بیش از آنکه به تعلقات جناحی وابسته باشد، حاصل اعتماد شخصی نمایندگان به توانایی‌های مدیریتی، تعاملات درون‌پارلمانی و تجربه فردی است. از همین منظر، رأی نخست محمد رشیدی را می‌توان نشانه‌ای روشن از مقبولیت و نفوذ او در میان طیف‌های مختلف مجلس دانست. رشیدی طی سال‌های حضور خود در بهارستان، به یکی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه اداره جلسات، پیگیری امور تقنینی و تعاملات پارلمانی تبدیل شده است. همین سابقه موجب شد نمایندگان مجلس در نخستین فرصت، بار دیگر او را به جمع مدیران داخلی قوه مقننه بازگردانند؛ آن هم نه با حداقل آرا، بلکه با بالاترین رأی ممکن در میان دبیران هیأت رئیسه. صدرنشینی نماینده کرمانشاه در این رقابت، از منظر سیاسی نیز دارای اهمیت ویژه است. در شرایطی که ده‌ها نماینده باسابقه و اثرگذار برای حضور در هیأت رئیسه رقابت می‌کنند، قرار گرفتن نام محمد رشیدی در جایگاه نخست، بیانگر آن است که وی همچنان از سرمایه اعتماد قابل توجهی در میان همکاران خود برخوردار است.
نویسنده : سردبیر منبع : طلوع کرمانشاه
پ
پ

کسب بالاترین رأی در میان دبیران هیأت رئیسه، نشانه‌ای از جایگاه تثبیت‌شده نماینده کرمانشاه در معادلات پارلمانی

انتخابات هیأت رئیسه سال سوم مجلس دوازدهم یک برنده شاخص داشت؛ محمد رشیدی. نماینده مردم کرمانشاه با کسب ۱۶۹ رأی، نه‌تنها بار دیگر به جمع دبیران هیأت رئیسه بازگشت، بلکه با فاصله‌ای قابل توجه در صدر منتخبان این بخش قرار گرفت؛ نتیجه‌ای که از نگاه بسیاری از ناظران، فراتر از یک پیروزی انتخاباتی و بیانگر وزن سیاسی و اعتبار پارلمانی او در میان نمایندگان مجلس است.

در ساختار داخلی مجلس، کسب رأی بالا در انتخابات هیأت رئیسه بیش از آنکه به تعلقات جناحی وابسته باشد، حاصل اعتماد شخصی نمایندگان به توانایی‌های مدیریتی، تعاملات درون‌پارلمانی و تجربه فردی است. از همین منظر، رأی نخست محمد رشیدی را می‌توان نشانه‌ای روشن از مقبولیت و نفوذ او در میان طیف‌های مختلف مجلس دانست.

رشیدی طی سال‌های حضور خود در بهارستان، به یکی از چهره‌های شناخته‌شده در حوزه اداره جلسات، پیگیری امور تقنینی و تعاملات پارلمانی تبدیل شده است. همین سابقه موجب شد نمایندگان مجلس در نخستین فرصت، بار دیگر او را به جمع مدیران داخلی قوه مقننه بازگردانند؛ آن هم نه با حداقل آرا، بلکه با بالاترین رأی ممکن در میان دبیران هیأت رئیسه.

صدرنشینی نماینده کرمانشاه در این رقابت، از منظر سیاسی نیز دارای اهمیت ویژه است. در شرایطی که ده‌ها نماینده باسابقه و اثرگذار برای حضور در هیأت رئیسه رقابت می‌کنند، قرار گرفتن نام محمد رشیدی در جایگاه نخست، بیانگر آن است که وی همچنان از سرمایه اعتماد قابل توجهی در میان همکاران خود برخوردار است.

در کنار این موفقیت، مجتبی بخشی‌پور دیگر نماینده استان کرمانشاه نیز با کسب ۱۱۰ رأی به عنوان منتخب وارد ترکیب دبیران هیأت رئیسه شد تا استان کرمانشاه در سال جدید مجلس، دو کرسی در میان دبیران هیأت رئیسه در اختیار داشته باشد.

پیام انتخابات امسال هیأت رئیسه را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: مجلس بار دیگر به تجربه رأی داد و محمد رشیدی، بیش از هر نامزد دیگری، توانست این اعتماد را به خود جلب کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.