جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

آب خاکستری تهدید جدی شهرهای کرمانشاه / اندوه آیندگان از هدر رفت بی‌رویه مایه حیات
17 دی 1396 - 1:26
شناسه : 3294
1
طلوع بررسی می‌کند: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر امور آب و فاضلاب قصرشیرین با اشاره به اینکه بخشی از این آبها به‌صورت فاضلاب درآمده است، افزود: امروز با عنوان آب خاکستری قابل بازگشت به چرخه در مسیر دیگری است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار طلوع، وضعیت نا به سامان فاضلاب و هدر رفت منابع آب، تهدیدات جدی برای شهرهای مختلف استان کرمانشاه ایجاد کرده است.

در این راستا، گروهی از دانش آموزان مدرسه لاله قصرشیرین به همراه مربیان و معلمان از تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب شهر قصرشیرین بازدید به عمل آوردند.

 علی محمد آزادی، مدیر امور آب و فاضلاب شهر قصرشیرین در جریان بازدید دانش آموزان از این تاسیسات اظهار داشت: دانش آموزان سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین خانواده ها هستند که باید در خانه تلاش کنند تا از اسراف در مصرف آب پرهیز شود و نحوه درست مصرف آب به عنوان یک فرهنگ رعایت شود.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: این تصفیه خانه فاضلاب های خانگی را که از طریق شبکه های جمع آوری و انتقال وارد آن می‌شود، تصفیه خواهد کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب قصرشیرین با اشاره به اینکه بخشی از این آبها به‌صورت فاضلاب درآمده است، افزود: امروز با عنوان آب خاکستری قابل بازگشت به چرخه در مسیر دیگری است که متاسفانه شاهد هدر دادن آب به عناوین مختلف هستیم و لذا دانش آموزان باید بدانند که آب با هزینه بسیار زیادی بدست می آید و به راحتی به فاضلاب تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: اگر دانش آموزان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند، هم در مدارس و هم در خانه ها می‌توانند از مصارف غیر ضروری بسیاری جلوگیری کنند.

آزادی مساحت تصفیه خانه را ۱۴هکتار با فرآیند نیزار مصنوعی (وتلند) عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۸ با ظرفیت ۲۱۸۰ متر مکعب در شبانه روز به بهره برداری رسید و دارای ۲ برکه بی هوازی و ۱۲ بستر نیزار و طول شبکه جمع آوری آن ۱۱۷ کیلومتر و نیز ۶ کیلومتر خط انتقال می‌باشد.

آزادی جمعیت شهری قصرشیرین را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۶۲۰۰ مشترک تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.