جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

اختصاصی/ ۵۵ درصد کرمانشاهی ها کارت هوشمند گرفتند/ کارت هوشمند جایگزین کارت ملی می‌شود
24 دی 1396 - 9:50
شناسه : 3843
0
گزارش طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

شهروندان می توانند با مراجعه به ایستگاه های استقرار یافته در سطح استان تهیه پروسه زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزه کارت‌های ملی هوشمند خود را دریافت کنند.

پ
پ

طلوع کرمانشاه- این روزها بسیاری از شهروندان در تکاپوی تعویض کارتهای ملی خود هستند و شایعات زیادی نیز به ویژه در فضای مجازی شکل گرفته است.

پروسه تعویض کارت ملی و جایگزین شدن آن با کارت ملی هوشمند، سوالات بسیاری را برانگیخته است و این روزها شاهد مراجعه و ازدحام شهروندان برای تعویض کارتهای هوشمند هستیم.

مسئولان از مزایا و محاسن کارتهای هوشمند می‌گویند و اینکه قرار است کارت ملی هوشمند، جایگزین بسیاری از کارتها و اسناد شود.

در این رابطه با نظری معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفتگو کردیم. وی به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفته است: طی چند روز اخیر اطلاعات اشتباهی در بحث تعویض کارتهای ملی در فضای مجازی بازتاب یافت.

نظری در ادامه بیان کرد: کارت‌های ملی که سال ۸۹ صادر شده اند و هفت سال از صدور آنها می گذرد از سال آینده دیگر کارایی ندارند و فاقد هرگونه اعتبار هستند.

وی افزود: برای بحث تعویض کارت های ملی به کارتهای هوشمند ۳۵ ایستگاه در سراسر استان استقرار یافته که از این تعداد ۱۵ ایستگاه را در مرکز استان یعنی در شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی کردیم.

نظری گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به ایستگاه های استقرار یافته در سطح استان تهیه پروسه زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزه کارت‌های ملی هوشمند خود را دریافت کنند.

وی در خصوص صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: هزینه صدور کارت هوشمند ۲۰ هزار تومان و هزینه ای که دفاتر پیشخوان از شهروندان دریافت می‌کنند ۹۰۰۰ تومان می باشد و ۲۰۰۰ تومان نیز زمان تحویل کارت از شهروندان دریافت می‌شود که در مجموع صدور یک کارت هوشمند ۳۱ هزار تومان برای شهروندان هزینه به دنبال دارد.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: به منظور حمایت از شهروندان هزینه‌ای بابت پیش ثبت نام از آنها گرفته نمی‌شود و شهروندان می توانند از محل کار خود یا از منزل و هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارند برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نمایند. برای عکس گرفتن از شهروندان، عکاسی در دفاتر استقرار یافته و کاملا رایگان عکاسی انجام می‌شود.

نظری بیان کرد: روزانه ظرفیت ۳۰۰۰ درخواست برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را در استان کرمانشاه داریم و تاکنون نیز ۸۰۰ هزار نفر معادل ۵۵ درصد واجدان شرایط کارت‌های ملی هوشمند خود را در استان دریافت کردند.

وی در خصوص مزایا و کارایی کارت های هوشمند گفت: کارت هوشمند در آینده جایگزین بسیاری از کارت‌ها می‌شود از جمله این که با بانک ملت قراردادی داریم مبنی بر اینکه کارت ملی هوشمند جایگزین کارت بانک ملت شود و تمام فرآیندهای بانکی بانک ملت از طریق کارت های هوشمند قابل انجام است.

نظری بیان کرد: هزینه اضافی بابت صدور کارت از شهروندان دریافت نمی گردد و در صورت مشاهده تخلف ،مورد را به سازمان ثبت احوال استان کرمانشاه اطلاع دهند ضمن اینکه راه هرگونه تقلب و تخلف در صدور کارت های هوشمند بسته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهروندانی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و به جای کارت مفقوده آنها کارت هوشمند برای آنها صادر می شود.

نظری در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده گفت: سازمان ثبت احوال از همان اوایل وقوع زلزله فعالیت خود را در مناطق زلزله زده شروع کرد و یک دفتر پیشخوان فعال در سرپلذهاب کار خدمت رسانی به زلزله زدگان را انجام میدهد.

وی ادامه داد: شهروندانی که در مناطق زلزله‌زده سکونت دارند در صورتی که اسناد هویتی آنها زیر آوار مانده و یا گم کردند می توانند با مراجعه به دفتر پیشخوان فعال در منطقه شناسنامه و کارت ملی بدون هزینه و به صورت رایگان دریافت کنند.

نظری در خصوص صدور شناسنامه های جدید نیز گفت: قریب به ۵۵ درصد مردم استان کرمانشاه، شناسنامه جدید دارند و هزینه صدور شناسنامه جدید برای افراد ۱۵ سال و ۳۰ سال ۱۵۰۰۰ تومان است و برای کمتر از ۱۵ سال و بالای ۳۰ سال هزینه ۲۵ هزار تومان محاسبه می شود البته دفاتر پیشخوان نیز ۱۰ هزار تومان در این رابطه دریافت می کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.