جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

کلنگ‌زنی‌های بی‌فرجام در دیار ناهید / وعده‌های سرخرمن مسئولان، کنگاوری‌ها را به ستوه آورد
18 بهمن 1396 - 12:49
شناسه : 4531
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

برخی از پروژه هایی که سالهاست توسط مسئولان در کنگاور کلنگ زنی شده، علاوه بر اینکه اثری از آنها وجود ندارد، به ویترین فراموشی تاریخ هم پیوستند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، با یک جستجوی ساده در مرورگرهای اینترنت، متوجه یک کلنگ زنی در دیار ناهید از توابع شهرستان کنگاور خواهید شد که مربوط به ۹ سال پیش است؛ سال ۸۷ نماینده وقت کنگاور در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه کلنگ ساخت هتل کنگاور را به زمین زدند.

بی‌توجهی به ساخت هتل بعد از چند ماه، واکنش نماینده کنگاور را بر انگیخت و طی یک مصاحبه رسمی اظهار کرد: نوروز امسال بود که به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی مراسمی، اقدام به کلنگ‌زنی هتل شهرستان کنگاور کردیم که تاکنون این هتل در همان حد کلنگ زنی باقی مانده است.

سید جواد زمانی تاکید کرد: اگر می دانستم که این هتل بعد از گذشت ماه‌ها در همان حد کلنگ زنی می ماند، اگر دستم را هم می‌شکستند، همچنین کلنگی را به زمین نمی‌زدم، چرا که من اصولاً علاقه‌ای به کلنگ زنی بی‌نتیجه ندارم.

در دومین روز از دهه فجر سال ۹۴، شهردار وقت کنگاور کلنگ احداث کمربندی ضلع شمالی این شهر را به زمین زد.

این پروژه قرار شد با اعتبار اولیه ۵ میلیارد ریال آغاز به کار کند که به طول دو هزار و ۲۰۰ متر از ورودی سمت همدان به کنگاور شروع شود و تا میدان معلم ابتدای شهرک حسن آباد ادامه پیدا کند که این کلنگ زنی هم به فراموشی سپرده شد.

با یک جستجوی دیگر متوجه خواهید شد، احداث دریاچه پارک کوهستان کنگاور در دهه فجر دو سال پیش(۱۷/۱۱/۹۴) توسط مسئولان وقت فرمانداری و شهرداری این شهرستان کلنگ زنی شد که خبر آن در خبرگزاری های رسمی منتشر شده، ولی هیچ وقت عملی نشد.

موضوعی که این سال ها و بعد از کلنگ زنی این طرح ها در سال های گذشته در این دهه هنوز که هنوز است نه تنها به سرانجام نرسیده اند بلکه برخی از این طرح ها در حد همان کلنگ افتتاح نمادین باقی مانده است.

یک شهروند ساکن کنگاور می گوید: متاسفانه بعضی کلنگ زنی ها تاکنون عملیاتی نشده و بعضا با کم توجهی سهوی یا عمدی برخی از مسئولین مواجه شده است.

عزیزاله سلیمانی می گوید: اینکه بعضی ها در مراسمات مختلف اقدام به کلنگ زنی می کنند و بعد از چند سال حتی هیچ مسئولی دلیل عدم اجرای اینگونه پروژه ها را برای مردم بیان نمیکند، نوعی بی اعتمادی نسبت به دولت و نظام را به وجود می آورد.

شهروند دیگری که ساکن محله اسلام آباد کنگاور است، می گوید: چند سال است که وعده احداث کمربندی ضلع شمالی را به مردم می دهند، ولی تا کنون خبری از نتیجه کلنگ زنی ها نیست.

علیرضا ترکاشوند بیان می کند: محله اسلام آباد از محلات کم برخوردار استان است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی می گوید: کلنگ زنی های خیالی برخی از پروژه های بسیار کوچک درمناسبت های بسیار بزرگ و انعکاس تصاویر آنها در رسانه ها، مشکلی از مردم رفع نمی کند.

فرماندار کنگاور در این باره به خبرنگار طلوع کرمانشاه می گوید: باید از هرگونه اقدامی که بارقه نا امیدی را در بین مردم ایجاد می کند، جلوگیری شود.

علیرضا ایزدی با انتقاد از بی نتیجه ماندن کلنگ زنی پروژه های بدون مطالعه در سطح شهرستان، بیان می کند: متاسفانه با وجود مشکلات و تنگناهای اعتباری، بعضا طرح هایی کلنگ زنی شده که صدایش امروز بلند شده است.

وی در نظر نگرفتن سرمایه گذاری بنیانی و اقدامات زیرساختی را از مشکلات برخی از طرح های راکد مانده گذشته عنوان می کند و ادامه می دهد: برخی از اقدامات گذشته، بی نتیجه باقی مانده است.

وی یادآور می شود: سعی کردیم در دهه فجر امسال هیچ پروژه ای بدون مطالعه و پیش بینی لازم برای اقدامات زیرساختی در این شهرستان کلنگ زنی نشود.

شهردار: اعتقادی به کار ویترینی ندارم

شهردار کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه در خصوص چرایی کلنگ زنی و زمان استارت و تحویل کنگ زنی پروژه توسعه پارک کوهستان، می گوید: شخصا اعتقادی به کار ویترینی ندارم و عملگرایی را همواره در دستور کار خود قرار داده ام.

رامین صادقی می افزاید: از نخستین روز حضورم در کنگاور علیرغم مشکلات عدیده با توکل بخدا و همکاری اعضای محترم شورا و پرسنل زحمت کش شهرداری در راستای تکمیل و انجام کارها و طرح های مختلف با توجه به اولویت اقدام نموده ایم و در این خصوص نیز قول مساعد به انجام را به مردم شریف کنگاور خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص توسعه پارک کوهستان کنگاور می گوید: در این طرح فضای سبز این پارک افزایش و ورودی آن نیز ساماندهی خواهد شد.

طرح توسعه پارک کوهستان و پارک شهرک آموزگار از برنامه های دهه فجر امسال بودند که کلنگ زنی شدند، امیدواریم این کلنگ زنی ها به سرنوشت کلنگ زنی هایی که به ویترین فراموشی تاریخ پیوستند، منجر نشوند.

 بهره مندی از یک پارک مناسب و استاندارد، حق مردم زحمتکش کنگاور است؛ مردم برای تلطیف روحیه و رها شدن از دنیای ماشینی امروز که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ذهن و فکر مردمان دیار ناهید را درگیر خود کرده لازم و ضروری است.

 در این شرایط به نظر می‌رسد، مسئولین فارغ از اقدامات تبلیغاتی و شعاری و پرهیز از چندگانگی نیاز به هم دلی و اتحاد و پیگیری های عملی برای اجرای پروژه‌ها دارند.

به هر روی، هر پروژه‌ای پیش از کلنگ زنی باید مطالعه دقیق، تامین اعتبار و تضمین اجرا داشته باشد.

گزارش از مجید رحمتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.