جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

برای رفع مشکلات استان برنامه داریم
18 بهمن 1396 - 10:55
شناسه : 4589
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه های خود را در حوزه های مختلف برای حل مشکلات استان تدوین کرده ایم و در این راستا با محور قرار دادن بهبود فضای کسب و کار قصد داریم استان گام مهمی در حوزه اشتغال بردارد.

پ
پ

هوشنگ بازوند در نشست با همکاران استانداری، با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به لحاظ ماهیت خود و متفاوت بودن با دیگر انقلاب‌ها از همان روزهای اول با عناد و توطئه های دشمنان مواجه شد، زیرا این انقلاب به نوعی منحصر به فرد بود و برای پیشبرد اهداف خود در دامن  هیچکدام از بلوک شرق و غرب قرار نگرفت.

وی با اشاره به یکی از شعارهای مردم در زمان انقلاب مبنی بر “نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی” اظهار کرد: این انقلاب به لحاظ ماهیت خود همواره مورد غضب ابرقدرت ها بوده و کشورهای استکباری سعی داشته اند در حرکت این انقلاب موانع ایجاد کنند، اما با هوشیاری مردم و مدیریت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره توطئه ها و دسیسه های آنان با شکست مواجه شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای کشور در عرصه های مختلف، خواستار تبیین و انتقال این دستاوردها به نسل جوان کشور شد و گفت: نسل حاضر جامعه با نسل ما خیلی تفاوت دارد، لذا باید با استدلال، منطق و مستند این دستاوردها را به آنان منتقل کنیم و نباید از این کار مهم غافل باشیم، زیرا دشمن همیشه منتظر پیدا کردن فرصت جهت ضربه زدن به این انقلاب است.

بازوند در ادامه با اشاره به امنیت و آرامش کشور و مقایسه آن با کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: این آرامش و امنیت یک دلیل مهم دارد و آن اداره و مدیریت کشور توسط رهبر است که کشورهای دیگر از این نعمت بی بهره هستند، لذا دشمن به دنبال این است که کشور ایران هم به سرنوشت کشورهای منطقه دچار شود، اما ما باید همیشه هوشیار باشیم و توطئه ها و دسیسه های دشمنان را مورد شناسایی قرار دهیم.

مقام عالی دولت در استان، حق رای مردم در انتخابات را از دستاوردهای دیگر انقلاب برشمرد و گفت: همه مردم در زمان انقلاب شعار تشکیل نظام جمهوری اسلامی را می دادند، اما حضرت امام(ره) به این حد راضی نبودند و از مردم خواستند در پای صندوق های رای حاضر شوند و برگه تشکیل جمهوری اسلامی را امضاء کنند که این موضوع نشان دهنده ارج نهادن این نظام به رای مردم است.

وی احیای خودباوری در بخش های مختلف به ویژه عرصه های اقتصادی و علمی را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و افزود: همگی وظیفه داریم این دستاوردهای بزرگ را با زبان خودشان به نسل جوان منتقل کنیم.

از آمدن به کرمانشاه پشیمان نیستم

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد پرسنل استانداری و تاثیرگذاری آنان بر روند توسعه و تحولات استان گفت: باید هر چه می توانیم این بدنه کارشناسی را قوی تر کنیم، زیرا این بدنه می تواند بهره وری بالاتری داشته باشد و باید به عنوان الگو برای دیگر ادارات مدنظر قرار گیرد.

 بازوند افزود: حدود ۴ ماه است که به کرمانشاه آمده‌ام و از آمدن به این استان نه تنها پشیمان نیستم بلکه جدیت و انگیزه کاری ما با توجه به توانمندیهای موجود دو چندان شده است.

“زلزله” شوکی بزرگ برای استان بود

وی به وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری در استان اشاره کرد و گفت: این زلزله شوک بزرگ و سختی بود که به استان وارد شد، اما با استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح و تقسیم بندی که در صبح روز زلزله صورت گرفت، موفق شدیم  بحث امداد و نجات را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهیم. این زلزله تنها زلزله ای بود که پس از چند روز از وقوع آن، صداوسیما خبری مبنی بر پیدا کردن زنده ای از زیرآورها پخش نکرد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در این زلزله به دنبال این بودیم که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل و مدیران ملی را نسبت به حوادث گسترده آن حساس کنیم و در این راستا موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد از مدیران ملی کشور را به استان بیاوریم و آنان را نسبت به استان حساس کنیم که خوشبختانه در این زمینه از لحاظ تخصیص اعتبارات و دیگر موضوعات به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در کنار مسائل سخت افزاری زلزله مانند ساخت خانه و کانکس، به مسائل نرم افزاری آن یعنی به موضوع روح و روان افراد حادثه دیده توجه داریم.

“بیکاری” مشکلی بزرگتر از زلزله است

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه مشکلی بزرگتر از زلزله به نام بیکاری در استان وجود دارد، اظهار کرد: در زلزله اخیر از سیاست ها و برنامه های اصلی استان غافل نبودیم و به دنبال آسیب شناسی مسائل بودیم و اکنون در جریان هستیم که مشکل در حوزه اشتغال استان کجاست.

 بازوند با بیان اینکه برنامه های خود را برای حل مشکلات استان در بخش های مختلف تدوین کرده ایم، گفت: برای بخش کشاورزی قصد داریم از کشاورزی سنتی و معشیتی به سمت کشاورزی اقتصادی و صنعتی حرکت کنیم و در حوزه های صنعت، گردشگری و خدمات هم قصد داریم برنامه های تحول سازی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف خاطرنشان ساخت: این استان قادر است به سه استان همجوار خود خدمات و سرویس ارائه کند و با توجه به این ظرفیت ها و توانمندی های ویژه و همچنین محور قرار دادن بهبود فضای کسب و کار می خواهیم استان گام های مهمی در زمینه اشتغال بردارد.

استاندار کرمانشاه در پایان از کارشناسان و کارمندان استانداری خواست با ارائه نظرات و پیشنهادات خود و همچنین با تلاش گسترده‌تر استان را در حرکت به سمت توسعه و پیشرفت یاری کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.