شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21179 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت هشدار به مستاجران؛مراقب باربری‌های غیرمجاز باشید

تولید ۴ و نیم برابری کلزا در کرمانشاه / خرید تضمینی مقدار ۱۱۱ هزار تن ذرت خشک در بورس
18 بهمن 1396 - 12:15
شناسه : 4598
2
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: شکسته شدن تولید کلزای کشور در کرمانشاه یک موفقیت بزرگ بود.

پ
پ

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه اظهار داشت: شکسته شدن تولید کلزای کشور در کرمانشاه یک موفقیت بزرگ بود.

 شهریار قاسمی افزود: امسال با برداشت ۹۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد و این موضوع یک موفقیت بزرگ بود.

قاسمی با بیان اینکه تولید کلزای استان ۴ و نیم برابر سال گذشته بوده و با رکوردی که در عملکرد کلزا زدیم، کلزا کار نمونه کشوری از استان کرمانشاه انتخاب شد افزود: میزان تولید

گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۸۴۱ هزارتن بوده که از این میزان بیش از ۶۴۶  هزارتن گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی همچنین از تولید ۲۶۱۸۸۰ تن جو آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان خبرداد و بیان داشت: سطح نهایی کشت در سال زراعی جاری در گندم آبی ۹۷۰۰۰ هکتار ، گندم دیم ۳۱۶۰۰۰ هکتار ، جو آبی ۱۱۵۰۰ و جو دیم ۱۵۷۰۰۰ هکتار می باشد.

وی گفت: کاشت حبوبات  شامل ۹۵۰۰ هکتارنخود دیم پائیزه ، انتظاری وتولید ۱۰ هزارتن نخود، کاشت ۵۰۰ هکتارعدس اصلاح شده و با تولید ۳۵۰ تن عدس انتظاری در

تولید نخود در کشور از جایگاه خوبی برخورداریم و انتخاب کشاورز نمونه کشوری نخودکار از شهرستان روانسر مصداق بارز این موفقیه است.

قاسمی سطح زیر کشت  نخود بهاره در استان را ۱۵۵۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۸۷۰۰۰ تن به صورت الانه تولید می گردد.

وی در خصوص اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو آبی و دیم در نقاط مختلف استان اظهار کرد: تا کنون۵ مورد pvs گندم آبی ۶ مورد گندم دیم ،۴ مورد جو آبی و۶ مورد جو دیم، اجرای طرح انتخابات مشارکتی تراکم مناسب کشت گندم آبی و دیم در نقاط مختلف استان ( تا کنون ۸ مورد pdt گندم آبی ، ۱۱ مورد گندم دیم ) ، اجرای طرح انتخاب مشارکتی مقادیر مختلف کود در مزارع گندم آبی و دیم در نقاط مختلف استان ( تا کنون۸ مورد  pnt گندم آبی ، ۶ مورد گندم دیم )، اجرای طرح ایجاد مزرعه پایگاه نوآوری در شهرستانهای کرمانشاه ، سنقرکلیایی و سرپل ذهاب ، اجرای طرح ساماندهی دیمزارها در سطح ۹۶۰۰۰ هکتار در مزارع گندم دیم نقاط مختلف استان  و اجرای طرح ساماندهی دیمزارها درسطح ۵۴۰۰۰ هکتار در مزارع جو دیم نقاط مختلف استان را از اقدامات این مدیریت می باشد.

وی ادامه داد: سطح برداشت ذرت دانه ای در استان ۱۸۶۱۵ هکتار با عملکرد ۹ تن درهکتار بوده و در راستای اجرایی کردن خرید تضمینی مقدار ۱۱۱۰۰۰ تن ذرت خشک در بورس عرضه گردیده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در استان را ۱۱۲۰۰ هکتار  با تولید بیش از ۸۴۰ هزارتن عنوان کرد و افزود:

کشت ۳۵۵۰ مترمربع خزانه نشائی چغندرقند در شهرستانهای کنگاور، هرسین، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دانشکده کشاورزی در راستای افزایش بهره وری آب انجام شده است.

قاسمی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان۳۲۳ هکتار( شهرستان گیلانغرب ۶۷ هکتار و شهرستان سرپل ذهاب ۲۲۶ هکتار و قصر شیرین ۳۰ هکتار) بوده است.

وی گفت: در سال زراعی ۹۵/۹۶ کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به میزان  ۲۵۰۰۰تن کود ازته، ۱۹۰۰تن کودفسفاته و  ۳۵۰۰تن کودپتاسه تامین و در بین کشاورزان توزیع شده است.

گزارش از: الهه فرهادی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.