پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

۹۰ درصد درآمد پوشاک کرمانشاه به خارج از استان می‌رود
16 اسفند 1396 - 9:26
شناسه : 5950
0
رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی گفت: ۹۰ درصد از درآمدپوشاک تولیدی در کرمانشاه به خارج از استان می رود.

پ
پ
 محسن حیاتی روز گذشته در همایش تبیین نقش صنایع نساجی و تولید پوشاک در اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی استان کرمانشاه که به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ میلیون نفر در کشور در سن ۱۵ تا ۴۳ سالگی یعنی سنی که بایدمشغول به کار باشند قرار دارند، افزود:  اگر سن کار را از ۱۵ تا ۶۵ سالگی در نظر بگیریم، ایران ۵۵ میلیون نفر نیروی در سن کار دارد. 
 
وی تصریح کرد: با وجوداین موضوع می توان گفت که ایران از نظر نیروی انسانی برای اشتغال و تولید مشکلی ندارد. 
 
رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی ادامه داد: برای رونق در تولید داخلی باید از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند بویژه دربحث پوشاک و نساجی خودداری کرد و همچنین جلوی قاچاق از مرزها گرفته شود.
 
حیاتی به وجود بازار بزرگ مصرف داخلی و نیز کشورهای منطقه اشاره کرد وافزود: صنعت نساجی علاوه بر ارزش افزوده بالایی که دارد، هزینه اشتغالزایی آن نسبت به دیگر صنایع پائین و مشکل زیست محیطی نیز ندارد.
 
وی با بیان اینکه از ۱۰ کشور اول صادرکننده صنایع نساجی هفت کشور  آن کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا هستند، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که کشورهای پیشرفته دنیا به این صنعت توجه گسترده ای نشان داده اند. 
 
رئیس دانشکده فنی ومهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه به وضعیت صنعت نساجی و تولید پوشاک استان نیز اشاره کرد و گفت: وجود واحدهای تولیدی محدود و نیز عدم انجام کار طراحی در داخل استان باعث شده ۹۰ درصد از درآمد پوشاک کرمانشاه به خارج از استان برود. 
 
وی تاکید کرد: در این راستا ضروری است که دانشگاه و صنعت استان تعامل بیشتری داشته باشند.
حیاتی همچنین با بیان اینکه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: باتوجه به مشکل بیکاری استان و در جهت اشتغالزایی از سال ۹۳ به رشته صنایع نساجی در این دانشکده نگاه ویژه ای شد. 

وی یادآورشد: علاوه براین، کارگاه ها و آزمایشگاه مخصوص این رشته را راه اندازی کرده ایم. 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.