پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21567 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ!

جنگل های زاگرس ۴۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می‌کنند/ امسال تعداد دیده بان ها را ۲ برابر می کنیم
30 اردیبهشت 1398 - 17:57
شناسه : 64885
6
مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای دو برابر کردن تعداد دیده بان ها برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال جاری خبر داد/کولانی با اشاره به چند برابر شدن پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به دلیل بارندگی های خوب رخ داده در استان تصریح کرد: امسال در برنامه داریم تا تعداد دیده بان های عرصه های منابع طبیعی استان را دو برابر کنیم/وی سپس از جنگل های زاگرس به عنوان شش و ریه کشور یاد کرد و افزود: با توجه به سهم ۴۰ درصدی این جنگل ها در تامین آب شیرین کشور، حفاظت و حراست از آن ها اهمیت دارد.

پ
پ
انشاالله کولانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به کاهش ۸۲ درصدی وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر سطح، اظهار کرد: سال گذشته اقدامات شایسته ای در راستای مقابله با وقوع حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه انجام گرفت، به نحوی که با شناسایی ۷۰ نقطه بحرانی از نظر آتش سوزی و به کارگیری ۹۵ نفر دیده بان با اعتبارات منابع طبیعی توانستیم شاهد کاهش چشمگیر وقوع حریق در استان باشیم.
 
کولانی با اشاره به چند برابر شدن پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به دلیل بارندگی های خوب رخ داده در استان تصریح کرد: امسال در برنامه داریم تا تعداد دیده بان های عرصه های منابع طبیعی استان را دو برابر کنیم.
 
کولانی در ادامه با اشاره به ضرورت تجهیز دهیاری ها به امکانات اطفای حریق، افزود: گاهی ممکن است در سطح استان به طور همزمان ده‌ها مورد آتش‌سوزی رخ دهد که اگر دهیاری ها مجهز به امکانات خوبی برای اطفاء حریق باشند می توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند.
 
کولانی مساحت منابع طبیعی استان کرمانشاه را یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود :در استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل داریم که اغلب این جنگل‌ها در مناطق صعب العبور واقع شده اند که این مسئله کار اطفاء حریق در موقع آتش سوزی را سخت می کند.
 
وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی ۱۷ پاسگاه استان را به طور مرتب سرکشی و بازدید می کنند گفت: از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم تا مجموعه منابع طبیعی را در حوزه سوخت رسانی و استهلاک خودروها و … ویژه ببیند.
 
وی همچنین خواستار تدارک حضور نیروهای منابع طبیعی در بحث اطفاء حریق در زمانهای بحرانی در پادگانها شد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در مواقع بحرانی برای ورود به پادگان ها نیاز به هماهنگی نباشد، چراکه هماهنگی در این زمینه می‌تواند منجر به گسترده شدن دامنه آتش سوزی شود.
 
کولانی با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان  تصریح کرد: در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تا پای جان کوتاهی نمی کنیم.
 
وی سپس از جنگل های زاگرس به عنوان شش و ریه کشور یاد کرد و افزود: با توجه به سهم ۴۰ درصدی این جنگل ها در تامین آب شیرین کشور، حفاظت و حراست از آن ها اهمیت دارد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به دلایل وقوع حریق در سطح استان، افزود: بر اساس آمارها ۶۵ درصد حریق های رخ داده در سطح استان به دلیل سهل انگاری های گردشگران در روشن کردن آتش رخ می‌دهد و سهم دیگر بخش ها مثل پادگان‌ها، مشکلات قومی قبیله ای، آتش زدن پسچر مزارع و عوامل طبیعی کمتر  است.
 
کولانی با اشاره به سهم بالای گردشگران در وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان ادامه داد: مجموعه میراث فرهنگی و پایانه‌ها باید در حوزه فرهنگ سازی برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی ورود کنند.
 
 وی ادامه داد: باید از ظرفیت تریبون های نماز جمعه  و سازمان‌های مردم نهاد هم برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی استفاده شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.