میتوان با استقبال از نگاه فضلاله رنجبر بهعنوان بخشی مهم از نظارت بر اجرای رفتار مدیران، آن را مثبت ارزیابی کرد. حالا تا چه میزان این کار به انجام خواهد رسید و فرماندار به قولش عمل خواهد کرد؛ باید صبر کرد. اما چرا در دهههای گذشته استانداران کرمانشاه نتوانستهاند بر این مدار به نظارت بر کارکرد مدیران خود در استان بزرگ کرمانشاه، به چنین چالشی با مسوولان کار نابلد خود در کار عمل بیایند. از آنها کارنامه عملیاتی بخواهند و ریال به ریال بودجه و اعتبارات در اختیار را مطالبه کنند؟ اگر گذشتگان به آنچه در جستجوی گوگل آمده، فکر میکردند. طی دهههای پیشین، باید صدها مدیر از کار برکنار میشدند و امور تا حدودی سامان مییافت. در این صورت مدیر شدن به سادگی، بدون هزینه در عملکرد یا بدون نظارت ممکن نمیشد. مدیران ارشد استان میتوانند بگویند تاکنون چه دستگاهی به چه میزان به دولت و بیتالمال خسارت وارد و در برابر از جانب کدام دستگاه به کار او پایان و از او خسارت دریافت و شهروندان مطلع شدهاند؟ گمان میرود رصد میزان مبالغ اتلاف شده احتمالی و نام آن مدیران در دستگاه استانداری، فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کار سختی نباشد. شهروندان انتظار دارند از شیوه هزینه کرد بجا و درست منابع تخصیص یافته، مطلع شوند. در سازمان مدیریت و برنامهریزی برای همین عنوان، کارکردی خدماتی وجود دارد با عنوان؛ »توزیع اعتبار، مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار هزینهای«. این مسوولیت خطیر در کجا به مرحله انجام رسیده تا مدیری تشویق و در کجا به کارکردی ضعیف تبدیل شده تا مدیری بازخواست و قانونا تنبیه شود؟ انتظار میرود فرماندار کرمانشاه بدون فوت وقت دستور دهد تا کمیته نظارت و رصد اعتبارات دستگاههای شهری گزارش دقیق خود را به اطلاع شهروندان برسد. صفحه اول گوگل نشان داد وضع جذب اعتبار دستگاهها بهخوبی پیش نمیرود
یادداشت محمد حسین شیریان در روزنامه نقد حال
دیدگاه