پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه وجود دارد
07 خرداد 1397 - 19:03
شناسه : 7534
1
مدیر عامل آبفا کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی شده که قرار است با همکاری دادستانی برخورد جدی با این موارد صورت گیرد.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه، علیرضا تخت‌شاهی، با اشاره به بحران کم آبی که کل کشور با آن مواجه است، افزود: کم‌آبی‌های چند سال اخیر متاسفانه باعث ایجاد “فروچاله‌” در دشت‌ها شده که باعث می‌شود عملا مخازن آب زیرزمینی را از دست بدهیم و هرچقدر هم که بارندگی داشته باشیم دیگر امکان تجدید منابع آب زیرزمینی وجود نداشته باشد.
 
وی با بیان اینکه مردم باید نگران موضوع آب باشند، تاکید کرد: باید این نگاه که آب را مصرف می‌کنیم و پولش را پرداخت می‌کنیم تغییر یابد، زیرا موضوع آب در حال تبدیل شدن به یک بحران است و دیگر بحث پول آن مطرح نیست.
 
تخت‌شاهی گفت: باید قبح مصرف بی‌رویه آب بین مردم جا بیفتد و به کسی که آب را هدر می‌دهد به چشم یک خاطی نگاه کنیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه معتقد است، اگر هر ایرانی روزی فقط یک لیوان در مصرف آب صرفه‌جویی کند از هدررفت میلیون‌ها لیتر آب جلوگیری خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اکنون در کشور ما برای بسیاری از مصارف غیرشرب مانند شست و شو، آبیاری فضای سبز و … از آب شرب استفاده می‌شود که این رویه باید تغییر کند.
 
بیش از ۸۰ هزار مترمکعب کمبود مخازن داریم
 
تخت‌شاهی در ادامه با اشاره به وضعیت تامین آب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: آب شهر کرمانشاه هم اکنون از چند منبع از جمله چاه‌های منطقه “ده‌پهن”، “میان دربند”، سراب قنبر، قنات روزان و به میزان بسیار کم از چشمه تاقبستان تامین می‌شود.
 
وی درباره طرح اضطراری تامین آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز افزود: قیمت تمام شده آبی که از این محل به دست ما می‌رسد بسیار بالاست و تلاش می‌کنیم استفاده از این آب در اولویت آخر باشد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه معتقد است، در شهر کرمانشاه مشکل زیادی برای تامین آب وجود ندارد و آنچه باعث می‌شود گاهی دچار قطعی و یا افت فشار شویم، کمبود مخازن است.
 
تخت‌شاهی میزان کمبود مخازن آب در شهر کرمانشاه را ۸۰ تا ۸۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: این امر باعث می‌شود توزیع چندان مناسبی در توزیع آب شهر کرمانشاه ایجاد نشود. برای مثال در مناطق شمال غرب شهر مازاد آب داریم، اما در مناطق شرق و جنوب شرقی کمبودهایی وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل نیازمند ایجاد مخازن، خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و … هستیم که این مشکلات باید هرچه زودتر حل شود.
 
مصرف آب کرمانشاه از ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز رد می‌شود
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه از بالا بودن سرانه مصرف آب در کرمانشاه نسبت به استاندارد جهان و خصوصا کشور یاد کرد و ادامه داد: میانگین مصرف آب در شهر کرمانشاه گاهی تا دو برابر میزان استاندارد می‌رسد.
 
تخت‌شاهی میانگین استاندارد مصرف آب را ۱۳۰ تا ۱۶۰ لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد که این عدد در کرمانشاه گاهی از ۲۵۰ تا ۲۷۰ لیتر در شبانه‌روز هم در فصل گرما رد می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه باید در فصل تابستان پیش رو صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم، عنوان کرد: فعلا برنامه‌ای برای جیره بندی و قطعی برنامه‌ریزی شده آب نداریم و اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد از قبل اعلام خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تعداد مشترکین آب و فاضلاب در استان را حدود ۳۴۵ هزار مشترک دانست که عمده آن با رقم نزدیک به ۲۴۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
 
هدررفت آب در کرمانشاه بالا است 
 
تخت‌شاهی به موضوع هدررفت بالای آب در کرمانشاه به عنوان یک معضل مهم هم اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سال ۹۶ میزان هدر رفت آب در کرمانشاه بیش از ۴۰ درصد است که باید این عدد را به حدود ۳۵ درصد برسانیم.
 
وی کرمانشاه و بوشهر را دو شهر با هدر رفت بالای آب در کشور اعلام کرد که بسیج عمومی برای کاهش هدررفت در این مناطق آغاز شده است.
 
به گفته این مسئول، قرار است هر سال حداقل ۳٫۵ درصد از هدررفت آب را کاهش دهیم تا به شرایط مطلوب نزدیک شویم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه رقم نرمال هدررفت آب را ۱۵ تا ۱۷ درصد اعلام کرد و یادآور شد: کاهش هدررفت آب از درصدی به بعد بسیار دشوار خواهد شد.
 
وجود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز
 
تخت‌شاهی وجود انشعابات غیرمجاز را یکی از دلایل هدررفت آب برشمرد و گفت: حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی شده که قرار است با همکاری دادستانی برخورد جدی با این موارد صورت گیرد.
 
حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی شده که قرار است با همکاری دادستانی برخورد جدی با این موارد صورت گیرد.
 
وی بخشی از هدررفت آب را نیز مربوط به کارواش‌ها و قالیشویی‌ها دانست و اظهار کرد: دیگر اجازه مصرف آب شرب به این مراکز داده نمی‌شود و باید به فکر منابع تامین آب جایگزین باشند.
 
به گفته این مسئول، همچنین مقرر شده دیگر آبیاری فضای سبز از آب شرب صورت نگیرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه بخشی  از هدر رفت را نیز مربوط به سرریز مخازن، هدررفت از شبکه‌های توزیع و… دانست.
 
تخت‌شاهی تصریح کرد: بخش زیادی از هدررفت شبکه توزیع مربوط به بافت قدیمی و فرسوده شهر کرمانشاه است که در برخی از نقاط عمر خطوط از ۴۵ سال هم بیشتر است.
 
وی میانگین عمر شبکه آب شهر کرمانشاه را حدود ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: قرار است با همکاری شرکت خارجی مطالعاتی بر روی وضعیت شبکه آب در بافت قدیمی کرمانشاه انجام شود.
 
ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.