پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20875 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

پیگیری های بی نتیجه اتاق بازرگانی برای حضور کرمانشاه در یک نمایشگاه تجاری
09 تیر 1397 - 11:42
شناسه : 7953
1
خروج لاکپشت وار کرمانشاه از بازارهای عراق طلوع‌‌کرمانشاه :

برخی مسئولان استانی، براز دست ندادن سهم استان در بازارهای عراق تاکید دارند این درحالی است که در زمینه حضور استان در این بازاراما و اگرهایی پیش آمده و قطعیت آن اعلام نشده است.

پ
پ

بنا بر گفته ریاست اتاق بازرگانی کرمانشاه جناب کاشفی که هر هفته کشفیات مهم و تاثیرگذاری دارند نمایشگاه توانمندیهای ایران در کردستان عراق و شهر سلیمانیه برگزارشود، البته دوستان اتاق فعلا پیگیر هستند که این مهم رخ دهد تا شاهد تحول و دگرگونی در تجارت و بازار ایران به ویژه کرمانشاه از قبل داد و ستد با این همسایه غربی باشیم.
این در حالی است که در گذشته چند نمایشگاه دیگر نیز در کردستان عراق برگزار کرده ایم اما نتیجه آن از دست دادن بازارهای مهم در این کشور جنگ زده است.
طی خبری که خبرگزاری ایسنا منتشر نموده کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی خبر از پیگیری برگزاری نمایشگاه توانمندیهای ایران در کردستان عراق داده و اشاراتی مهم هم به مشکلات تبادلات تجاری با کشور عراق نموده اند که باید حل گردد!!!!!! و درود ادامه این مطلب هم غفار محمدی دبیر اتاق تعاون تلویحا به از دست دادن بازارهای عراق اشاره داشته بازاری که می تواند تاثیرات مهم بر اقتصاد و صنعت ایران داشته باشد.
اما اصل خبر درج شده در ایسنا«رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پیگیریم نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران را پاییز امسال در کردستان عراق برگزار کنیم.

کیوان کاشفی در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های بازار عراق تاکید کرد و افزود: برای این منظور باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی خواستار ساماندهی هرچه زودتر مرز پرویزخان و تسهیل و روان‌سازی جریان صادرات در این مرز به منظور کاهش هزینه‌های تجار شد.

کاشفی از اجرای طرح سوآپ نفتی هم یاد کرد که می‌تواند درآمد و اشتغالزایی خوبی برای کشور و استان کرمانشاه داشته باشد و تاکید کرد: اتاق بازرگانی برای اجرای این طرح آماده همکاری است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلاتی که پیش روی تجار و بازرگانان برای تردد از مرز خسروی وجود داشت، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، تردد تجار و بازرگانان از این مرز مجاز شد.
وی تجهیز یک آزمایشگاه به منظور تسهیل در صادرات برخی اقلام مانند خشکبار و… را نیز ضروری خواند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از درخواست صدور “شهادت منشا” از سوی طرف عراقی برای صادرات کالا از ایران خبر داد که مشکلات زیادی برای تجار ایجاد کرده و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا به جای “شهادت منشا” فقط به همان گواهی مبدا کفایت شود.

کاشفی از پیگیری برای برپایی نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق و خصوصا سلمانیه خبر داد که تلاش می‌شود در پاییز امسال برگزار شود.

وی در پایان بر لزوم توجه ویژه به بازار سوریه هم تاکید کرد و ادامه داد: عراق می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به بازار سوریه باشد.

در ادامه غفار محمدی دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه نباید اجازه دهیم سهم ما از بازار عراق از دست برود، عنوان کرد: ما هنوز سهم دقیق خود را از بازار عراق مشخص نکرده ایم.

وی مهمترین مشکل پیش روی تجار و بازرگانان را بازاریابی دانست که باید تمرکز بیشتری روی این موضوع صورت گیرد.»
همانطور که در خبر مشخص است رئیس اتاق بازرگانی بر حل شدن مشکلات تجاری با عراق تاکیدات فراوانی دارند اما ایشان که اکنون فردی با نفوذ در اتاق ایران نیز محسوب می گردند هیچگاه به این مسئله اشاره نمی فرمایند که اتاق بازرگانی برای حل و فصل این موانع تجاری چه کرده اند، وقتی بازار این کشور همسایه را از دست دادیم دیگر ناله و فغان برای آن سودی ندارد.
از طرفی هم هنوز نتایج برگزاری نمایشگاه های گذشته و سفرهای تجاری خارجی اتاق به درستی جهت تنویر افکار عمومی و تجار و بازرگانان مشخص نشده است.

اینکه سفرها و حضور درنمایشگاه های خارجی مسئولین اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تا کنون چه تاثیری توانسته بر روند تجاری و اقتصادی استان کرمانشاه داشته سوالی است که این دوستان باید جوابگو باشند.
باید دید که این سفرها و برگزاری نمایشگاه های چه تاثیری در افزایش صادرات استان به دیگر کشورها داشته و آیا اصلاً این سفرهای رسمی و غیر رسمی در جهت گسترش روابط تجاری استان با دیگر کشورها صورت می گیرد یا اهداف دیگری دارد؟

آنچه که مشخص است ،استان کرمانشاه در صادرات به کشورعراق رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است اما از این میزان صادرات چه مقدار به تولیدات استان اختصاص دارد؟ و اصولا اتاق بازرگانی چه سهمی از این مقدار را مدیریت و هدایت می کند؟

در طول سالیان گذشته شاهد رکود بیش از پیش اقتصاد، صنعت و تجارت در کرمانشاه بودیم، و مدیریت اتاق باید شفاف سازی نماید که چه نقشی در بهبود این وضعیت داشته و آیا سفرهای خارجی در جهت برون رفت از این وضعیت صورت می گیرد؟

هر روز بر شرایط بحرانی اقتصاداستان افزوده می شود و گاها ریاست اتاق اقدام به ارائه یکی سری آمار و ارقام از شرایط کلی استان می کند و در واقع

توضیح واضحات می دهد، اما در مقام عمل اتاق نیز همانند دولتمردان به حرف درمانی برای حل مشکلات می‌پردازند.

امیدواریم با اهتمام بیشتر هیئت مدیره و ریاست این اتاق شاهد اقدامی هر چند کوچک در جهت برون رفت از شرایط فعلی استان در جهت توسعه بازرگانی و رونق اقتصادی استان باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.