جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

وقتی که خاموشی نان را آجر می کند
01 مرداد 1397 - 9:25
شناسه : 8215
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

وقتی که دو ساعت در روز راسته بازار از داشتن نور و روشنایی محروم می شود، هیچ مشتری در تاریکی و خاموشی به مغازه ها نمی کشد و عملا در چنین شرایطی دو ساعت از وقت مفید مغازه ها از دست می رود.

پ
پ

از اوایل تیرماه خاموشی های برنامه ریزی شده در سراسر کشور از جمله کرمانشاه آغاز شده و هر روز دو، سه ساعت برق اکثر نواحی شهر می رود.
این خاموشی اگرچه در این فصل گرما برای تمام مردم آزاردهنده است اما برخی اقشار بیشتر متضرر می شوند که اصلی ترین آنها صنایع و بازارند.
بازار کرمانشاه در روزهای عادی هم رونق چندانی ندارد و بسیاری از مغازه ها خالی از مشتری هستند و خاموشی رکود آنها را دو چندان می کند.
وقتی که دو ساعت در روز برق راسته بازار می رود ، هیچکس در تاریکی و خاموشی داخل مغازه ها نمی شود و عملا دو ساعت از وقت مفید مغازه ها از دست می رود.
به علاوه بسیاری از مغازه ها کرکره برقی دارند و در قطعی برق اصلا نمی توانند مغازه خود را باز کنند.
این ابتدایی ترین مسائل ناشی از قطعی برق در بازار است.
بسیاری از واحدها به دلیل قطعی برق اجناسشان از دست می رود و ضررهای زیادی می بینند.
خمیر نانوایی ها، گوشت قصابی ها، محصولات لبنی و … همه به دلیل گرما و خاموشی خراب می شود.
جلال بابایی یکی از مغازه داران کرمانشاه است و در خصوص مشکلات قطعی برق گفت: واحد ما قصابی است، گاهی مشتری گوش چرخ شده می خواهد و به دلیل قطعی برق چرخ ما از کار افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی دو ساعت در روز برق قطع و یخچال خاموش است کیفیت گوشت خراب می شود و مشتری دیگر آن را نمی پذیرد.
وی اضافه کرد: گوشت کیلویی ۴۰، ۵۰ هزار تومان در این شرایط از دست ما می رود و هر روز این روند تکرار می شود.
بهرام صادقی واحد ماست بندی دارد و با اشاره به قطعی های مکرر برق اظهارداشت: گرما و خاموشی یخچال ها تمام ماست و دوغ ما را ترش می کند.
وی افزود: لبنیات در این فصل گرم بسیار به دما حساس است و فورا فاسد می شود.
صادقی یادآوری کرد: مغازه های کرمانشاه درآمد چندانی هم ندارند که بخواهند موتور برق بخرند.
حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف نیز درباره قطعی های برق گفت: بازار کرمانشاه در شرایط عادی هم راکد است و اکنون قطعی ها به مشکل مضاعف تبدیل شده است.
وی ادامه داد: هیچکس وارد مغازه های تاریک و خاموش نمی شود و بازار در زمان قطعی برق عملا تعطیل است.
وی قصابی ها، خبازی ها، لبنیاتی ها و واحدهای عرضه کننده مواد غذایی را بیشترین گروهی دانست که از قطعی برق متضرر می شوند.
به گفته بیات، در شرایط این چنینی در پایان سال مالیات هم مانند شرایط عادی از اصناف گرفته می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از رایزنی برای حل این مشکل و برگزاری جلساتی در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: اگرچه ساعت قطعی با ساعت های بعدازظهر افتاده اما برخی واحدها در همین ساعت هم باز هستند وضرر می کنند و یا در نقاط دیگر شهر پراکنده اند و مشمول این ساعت نمی شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.