جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

استاندار کرمانشاه: بیکاران استان چشم‌انتظار برنامه‌های ما مدیران هستند
08 مهر 1397 - 20:12
شناسه : 9301
2
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه نرخ بیکاری بالایی دارد، گفت: بیکاران استان چشم انتظار برنامه های ما مدیران برای ایجاد اشتغال هستند. طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار:همه دستگاه ها باید ایجاد اشتغال را اولویت اول خود بدانند و فکر نکنند ایجاد اشتغال تنها وظیفه چند دستگاه خاص است /سهمیه دستگاه هایی که قادر به جذب تسهیلات اشتغالزایی نباشند را حذف می کنیم و در اختیار دیگر دستگاه ها قرار خواهد گرفت/تسریع بانکها و دستگاه های اجرایی استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری/بخش ورزش می تواند اشتغال بالایی ایجاد کند، اما عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در این خصوص ضعیف است

پ
پ
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه نرخ بیکاری بالایی دارد، گفت: بیکاران استان چشم انتظار برنامه های ما مدیران برای ایجاد اشتغال هستند
هوشنگ بازوند عصر امروز(۸ مهر) در نشست شورای اشتغال استان، افزود: همه دستگاه ها باید ایجاد اشتغال را اولویت اول خود بدانند و فکر نکنند ایجاد اشتغال تنها وظیفه چند دستگاه خاص است.
 
وی خواستار تسریع بانکها و دستگاه های اجرایی استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شد و اظهار کرد: باید تاکنون کل سهیمه استان از محل این تسهیلات را جذب کرده بودیم.
 

بازوند با بیان اینکه بانکهای عامل باید روند عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را سرعت ببخشند، گفت: اگر عملکرد بانکها به این شکل باشد، به مدیران عامل بانکهای مربوطه گزارش خواهیم داد.

 
استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در زمینه تسهیلات اشتغالزایی گفت: بخش ورزش می تواند اشتغال بالایی ایجاد کند، اما عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در این خصوص ضعیف است و این وضعیت را به وزیر مربوطه گزارش می دهم.
 
بازوند از عملکرد امور عشایری استان نیز انتقاد کرد و گفت: اینکه امور عشایری به بهانه جلوگیری از عدم انحراف تسهیلات مانع انجام کار شود قانع کننده نیست.
 
وی عملکرد اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان را نیز در جذب این تسهیلات راضی کننده ندانست و خواستار تلاش بیشتر این دستگاه شد.
 
وی گفت: سهمیه دستگاه هایی که قادر به جذب تسهیلات اشتغالزایی نباشند را حذف می کنیم و در اختیار دیگر دستگاه ها قرار خواهد گرفت.
 
در این نشست گزارش از وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان ارائه و عنوان شد از سهمیه ۱۷۶ میلیارد تومانی استان تاکنون ۱۲۴۶ طرح با ۱۵۱ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده و به ۱۱۷۳ طرح نیز مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته که معادل ۷۶ درصد سهمیه استان است.
 
هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست خواستار احصاء عناوین شغلی جدید شد و گفت: باید نیازهای استان بررسی و عناوین شغلی جدید براساس این نیازها احصاء شود و بدنبال ایجاد این مشاغل برویم.
 
وی افزود: نباید تمام تمرکزمان را بر مشاغل سنتی موجود بگذاریم. در حوزه خدمات می توان مشاغل زیادی ایجاد کرد.
 
در بخش دیگری از این نشست گزارشی از اجرای طرح کارورزی در استان ارائه و عنوان شد سهیمه ابلاغی استان ۷۴۲۵ نفر است که تاکنون ۸۳۲۶ نفر واجد شرایط ثبت نام کرده اند و با ۴۷۲ نفر بعنوان کارورز انعقاد قرارداد شده است.
 
حاتمی با انتقاد از روند اجرای طرح کارورزی در استان، گفت: این طرح زمینه مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان ما را فراهم  و درآمد کمی هم برای آنان ایجاد می کند. از سوی دیگر این فرصت را برای واحدهای تولیدی ایجاد می کند که از توان این افراد استفاده کنند.
 
وی افزود: در اجرای این طرح در استان عقب هستیم و باید با اطلاع رسانی در خصوص مزایای آن، به سرعت بتوانیم سهمیه استان را جذب کنیم.
 
در این نشست همچنین عنوان شد از سهمیه ۳۰۰ میلیارد تومانی اشتغال مناطق زلزله زده استان تاکنون ۷۱ میلیارد تومان آن معادل ۲۴ درصد سهمیه استان جذب شده است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.