کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-سردار “علی اکبر جاویدان” اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس “کنگاور” از وجود تعداد زیادی ماینر غیرمجاز در یک واحد مسکونی رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت./وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی “کنگاور” با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی منزل مذکور شده در یکی از نقاط حاشیه ای شهر شده و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی های لازم اقدام کردند./سردار جاویدان افزود: در این بازرسی ماموران، ۳۸۴ دستگاه استخراج بیت کوئین شامل ۱۷۴ دستگاه ماینر و ۱۷۴ دستگاه پاور که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۵ میلیارد ریال می رسید کشف شد./فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی آنها به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- سرهنگ “فضل الله شیری ” اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از شهروندان با وجود هشدار های ارائه شده مبنی بر ماندن در خانه به آن عمل نمی کنند و شاهد هستیم ترددها در سطح شهر به تناوب رو به افزایش است./وی ادامه داد: ترافیک در بسیاری معابر شهری و در ساعات عصر و ابتدایی شب به اوج خود می رسد که بیشتر در محله هایی مانند نوبهار، مرکزی، گلستان، فردوسی، شریعتی، مسکن و … به خوبی قابل مشاهده است./سرهنگ شیری تصریح کرد: آنچه در اوضاع کنونی اهمیت ویژه ای دارد کاهش مراجعات و تردد در سطح معابر شهری است بسیاری از همشهریان نسبت به آن بی توجه هستند که این خود می تواند عاملی برای شیوع بیشتر کرونا باشد.
وضعیت کرونا در استان کرمانشاه مدتی است که قرمز اعلام شده که در این بین ۶ شهرستان اسلامآباد غرب، گیلانغرب، هرسین، پاوه، جوانرود و سرپلذهاب به عنوان شهرستانهای پرخطر شناسایی شده و براساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا از دوشنبه هفته گذشته(پنجم آبانماه) به مدت دو هفته تعطیل شدهاند./اما این محدودیتهای و تعطیلیها زمانی پاسخ مثبت خواهد داد که زیرساختهای آن نیز از سوی مسئولان فراهم شود و از کسب و کار برای ادامه حیات در عمل حمایت مالی کنند در این راستا شهردار پاوه با اعلام خبر خوشی از بخشش اجاره کرایه املاک اجارهای شهرداری این شهرستان در آبانماه خبر داد./دانا آذری اظهار داشت: به منظور کمک به قشر مستاجر که همکاری کامل خویش را در تعطیلی محل کسب خود در این ایام بحرانی نشان دادند، شهرداری پاوه پیشنهاد بخشودگی اجاره آبان ماه بازارچههای شماره ۱ و۲ و تمامی مغازهها و دکههای مورد اجاره شهرداری در سطح شهر و نیز سویتهای اقامتی کومهکال و ترمینالها و سالن ورزشی را به شورای شهر پیشنهاد داده که انشاءالله با تصویب این مصوبه در شورا توسط شهرداری اجرا میشود./شهردار پاوه افزود: در صورتی که شرایط قرنطینه شهر تمدید شود، شهرداری پاوه آماده هرگونه همکاری در این زمینه خواهد بود.
شهریار بغدادی با اشاره به استفاده مردم از انواع ماسک گفت: در حال حاضر دو نوع ماسک سه لایه و ماسک N95 بیش از سایر ماسک ها در سطح جامعه استفاده می شود که کارایی خوبی در مقابله با کرونا دارند./وی با اشاره به شروع فصل پاییز و زمستان و افزایش بارندگی ها و احتمال خیس شدن ماسک ها گفت: ماسک سه لایه که بیشترین استفاده را در جامعه دارد از دو لایه آب گریز و یک لایه آبدوست تشکیل شده است./بغدادی تصریح کرد: دو لایه درونی و بیرونی این نوع ماسک ها از پارچه های آب گریز بوده که با بارش باران خیس نمی شوند و لایه وسط آنها که “مِلت” نام دارد آبدوست است و با رسیدن هرنوع رطوبت حتی بازدمِ فرد خیس میشود./وی افزود: خیس شدن این لایه کارایی آن را در جذب ذرات و ویروس افزایش داده، بنابراین در صورت خیس شدن این لایه کارایی ماسک سه لایه افزایش می یابد، پس نگرانی برای خیس شدن ماسک در طول فصل بارندگی وجود ندارد./بغدادی خاطرنشان کرد: سایر ماسک ها از جمله ماسک های پارچه ای درصورت خیس شدن ترجیحا باید دور انداخته شوند و توصیه می شود افرادی که از این نوع ماسک ها استفاده می کنند با استفاده از چتر و… از خیس شدن آنها در روزهای بارانی پیشگیری کنند.
مهدی محمدی در خصوص آخرین اخبار کرونایی استان، اظهار داشت: هماکنون ۵۹۷ بیمار مربوط به کرونا در بخشهای مختلف بیمارستانهای استان بستری هستند./وی ادامه داد: ۱۱۵ نفر از این تعداد در بخشهای ویژه کرونا بستری هستند که ۲۴ نفر از آنها اینتوبه هستند./رئیس کمیته اطلاعرسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی در بخشهای ویژه به گونهای است که ما فراتر از تختها ویژه در نظر گرفته، الان به بیماران سرویس میدهیم./وی اضافه کرد: در حال حاضر در بیمارستان فارابی به عنوان بزرگترین مرکز درمان و مراقبت بیماران کرونایی استان، ۱۶۱ بیمار بستری هستند./وی افزود: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان هفت نفر بوده که با احتساب آن، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۷۲۹ نفر رسیده است.
تامین سرمایه در گردش و رکورد طولانی مدت در واحدهای تملک شده توسط بانکها از مهمترین مشکلات پیش روی تولید است./ مشکلات ۶ واحد تولیدی کرمانشاه با دستگاههای دولتی استان در بازدید عبدالرضا مصری، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیری و بررسی شد./اعم مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به ادارات؛ مالیات و دارایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، بانکها، سرمایه در گردش جهت تولید همچنین درخواست زمین جهت توسعه طرحهای صنعتی بود، که در این بازدید مطرح و پیگیری شد./به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، عمده مواردی که مطرح شد در سه حوزه؛ مشکل تخصیص مواد اولیه شیمیایی از سوی پتروشیمیها، تورم و نیاز فزاینده به سرمایه در گردش و مشکل واحدهایی که از سوی بانکها تملک شده یا در حال تملک، است./مصری ادامه داد: تملک بانکها و رها کردن آن معضل بزرگی در کشور است که در این راستا از مدیران بانکها در کرمانشاه درخواست میکنم برنامهریزی لازم را داشته باشند تا خریدار برای فعال کردن واحدها پای کار بیاید.
محمد رشیدی در حاشیه بازدید از محله «باغ نی» کرمانشاه با اشاره به استقرار این محله در حاشیه رودخانه آبشوران، گفت: متاسفانه این رودخانه که میتوانست با برنامه ریزی و ساماندهی مطلوب به جاذبهای گردشگری برای شهر کرمانشاه تبدیل شود اکنون به یک معضل جدی برای شهر و به ویژه محلات حاشیه این رودخانه تبدیل شده است./وی افزود: ساماندهی آبشوران از سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفته، اما متاسفانه تاکنون پیشرفت رضایت بخشی نداشته است./رشیدی تصریح کرد: قطعا اجرای این پروژه در مسیر ۱۸ کیلومتری آن نیازمند اعتبار بسیاری است، اما میتوان آن را اولویت بندی کرده و در محلاتی که خطرپذیری این رودخانه بالاست، اجرایی شود./این نماینده مجلس تصریح کرد: در برخی محلات حریم آبشوران، فاصله منازل مسکونی تا حاشیه رودخانه بسیار اندک است و این امر مخاطرات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و بوی تعفن در کنار خطرات آن، زندگی را برای مردم این محلات بسیار دشوار کرده است./وی افزود: مسئولین باید بدانند که مردم در محلات حاشیه این رودخانه در رنج و عذابند. هریک از ما باید خودمان را جای مردم این محلات بگذاریم و در آنصورت قطعا ساماندهی این رودخانه در اولویت کار مسئولان قرار خواهد گرفت./این نماینده مجلس در ادامه از شهردار منطقه سه شهرداری کرمانشاه که در این بازدید وی را همراهی می کرد خواست تا در اسرع وقت برای امنیت تردد مردم محله «باغ نی» از روی رودخانه آبشوران، پُل فلزی احداث کرده تا جایگزین پل فرسوده چوبی فعلی شود.
سیدمهدی افخمی با بیان اینکه طی دو، سه ماه اخیر قیمت شیر خام نوسانات روزانه و روند افزایشی دارد، افزود: اگرچه قیمت مصوب تحویل شیرخام در گاوداری کیلویی ۳۳۰۰ تومان است، اما فروش شیر به این قیمت برای گاوداریها صرفه ندارد./وی با بیان اینکه قیمت تقریبی کنونی شیری که به دست صنایع میرسد بین چهار هزار تا ۴۵۰۰ تومان متغییر است، تاکید کرد: این تفاوت قیمت به کیفیت شیر و نوع پرداخت پول بابت آن بستگی دارد./به گفته افخمی، در کنار بالا رفتن قیمت شیر، نوسانات آن نیز صنایع لبنی را دچار مشکل کرده است./وی دلیل بالا رفتن مداوم قیمت شیر خام را نیز بالا رفتن قیمت نهادههای دامی دانست و ادامه داد: نهادهها سهم نزدیک به ۸۰ درصدی در تعیین قیمت شیرخام دارد./وی معتقد است، این نوسانات نرخ شیر خام، چارهای جز افزایش قیمت برای صنایع لبنی باقی نگذاشته و آنها نیز طی دو، سه ماه اخیر قیمت محصولات مختلف را به تدریج بالا بردهاند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-شهرام کرمی گفت: در شرایط کرونایی فعلی با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و سلامت مردم را به خطر می اندازند، برخورد می کنیم./ وی بااشاره به تشدید وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهارکرد: دستگاه قضایی کرمانشاه در این شرایط از تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا برای حفظ سلامت شهروندان حمایت های کامل را خواهد داشت./وی تصریح کرد: اگر این ستاد برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، جریمه ای در نظر بگیرد، در راستای اجرایی شدن آن ورود پیدا می کنیم./دادستان کرمانشاه گفت: همچنین، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با افرادی که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد خواهیم کرد./وی اضافه کرد: براساس این قانون، چنین افرادی مشمول جرم تهدید علیه بهداشتی عمومی و سلامت جامعه می شوند، لذا دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد داشت./کرمی در ادامه با بیان اینکه از دستگاه های مختلف اجرایی استان هم می خواهیم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در حوزه خود دقت و نظارت بیشتری داشته باشند، اعلام کرد: سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز در این زمینه بار سنگینی بر دوش دارد و انتظار داریم که از ارائه خدمت به مسافرین بدون ماسک خودداری کنند.
کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر ابراهیم شکیبا گفت:در شبانه روز گذشته ۵۱ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۴۰۱ نفر رسید./هم اکنون ۴۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند./در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند و جمع موارد فوت از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۹۵ نفر رسید ./از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۲۵۶۳ نفر بستری و ۱۱۵۶۰ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند./همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شده و ۶۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.