گودرز فهیمی با اشاره به برنامه تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه برای نظارت جدی بر فعالیت آموزشگاههای رانندگی، افزود: از چندی قبل نظارت بر این مراکز را آغاز کردیم و گشتهای مشترکی با همکاری سازمان صمت و پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای این موضوع ترتیب دادیم./وی ادامه داد: در قالب این گشتها در هر روز یک آموزشگاه را رصد میکنیم که این نظارت شامل جزییترین موارد از جمله بررسی اسناد و دفاتر این آموزشگاهها میشود. همچنین گاهی در همان آموزشگاه با کارآموزگان تماس میگیریم و رقم شهریهای که از آنها اخذ شده را سوال میکنیم./رئیس گشت های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از افزایش تعرفه آموزشگاههای رانندگی از اول مرداد ماه یاد کرد و افزود: هزینه هر جلسه دو ساعته تعلیم رانندگی اکنون به ۶۴ هزار تومان رسیده و تعرفه شهریه ثابت نیز برای گواهینامه پایه یک، یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان، برای پایه دو ۹۱۲ هزار تومان، برای پایه سه ۷۶۸ هزار تومان و برای موتور سیکلت ۱۴۰ هزار تومان است./وی افزود: به این ارقام هزینه ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومانی مالیات، عوارض شهرداری و صدور گواهینامه، هزینه ۲۴ هزار تومانی کتاب آموزشی، هزینه ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومانی معاینه پزشکی و هزینه ۱۶ هزار و ۵۴۰ تومانی ارسال گواهینامه اضافه میشود.
کرمانشاه_پایگاه خبری طلوع_در شبانه روز گذشته ۲۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۱۱۱ نفر رسید/هم اکنون ۳۴۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند/تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان دو نفر می باشد که از این تعداد یک مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است/در شبانه روز گذشته یک نفر نیز در شهرستان سرپل ذهاب در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد/با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۷۳ نفر رسید.
« رضا شیرزادی» گفت: دانش آموزان و والدین آنها در این شرایط ویژه تحصیل کرونا و نحوه به کارگیری روش های تدریس جدید سئوالات و مشکلات فراوانی داشتند که از طریق سامانه پاسخگویی به مشکلات آموزش و پرورش جواب سئوالات خود را دریافت کردند و از مراجعه به مدارس و ادارات این سازمان پرهیز کردند./او در پاسخ مبنی بر اینکه با توجه به قرارگرفتن بسیاری از شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونا، تکلیف حضور دانش آموزان در مدارس استان چه می شود؟ گفت: حضور دانش آموزان در مدارس و سرکلاس های درس در هر وضعیتی اختیاری است و هیچ الزامی وجود ندارد به مدرسه بیایند./شیرزادی همچنین اعلام کرد: حضور معلمان و کادر اداری و مستخدمان آموزش و پرورش در مدارس الزامی است و وظیفه دارند در هر شرایطی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی حضور بیابند حتی اگر یک دانش آموز سرکلاس حاضر باشد./وی همچنین بیان داشت: تدریس از طریق سامانه دانش آموزی شاد در استان طبق برنامه های برنامه ریزی شده برای دانش آموزان در تمام روز هفته ادامه دارد.
فرهاد شریفی با اشاره به حذف ارز دولتی جهت نهادههای بخش کشاورزی، گفت: با این اوصاف قیمت نهادههایی مثل سم و کود روند افزایشی خواهد داشت، چون تمامی سموم مورد استفاده بخش کشاورزی وارداتی است و اگر هم بخشی از سموم در داخل تولید میشود، مواد اولیه آن وارداتی است./شریفی اضافه کرد: قطعا افزایش قیمتهای سموم، کشاورزان را سمت مبارزه بیولوژیک در بخش کشاورزی سمت و سو خواهد داد، چون هزینههای مبارزه غیرشیمیایی کمتر از هزینههای مبارزه شیمیایی خواهد بود./وی گفت: کشاورزان باید بدانند روشهای شیمیایی مبارزه با آفات، بیماریها و علفهای هرز به ویژه برای محصولاتی که قابلیت تازه خوری دارند، روش مناسبی نیست و باید مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک که ارزانتر هم تمام میشود، جایگزین مبارزه شیمیایی در تولید این محصولات شود./شریفی ادامه داد: در مبارزه غیرشیمیایی از روشهای مختلفی مثل استفاده از زنبورها، فرمونها، کارت های جاذب، تله و … برای مقابله با آفات و علفهای هرز در مزارع کشاورزی استفاده میشود./شریفی با بیان اینکه در استان ظرفیت های خیلی خوبی برای توسعه مبارزه بیولوژیک داریم، ادامه داد: برای توسعه مبارزه بیولوژیک در سطح وسیع در استان آمادگی داریم، به نحوی که حتی می توانیم این مبارزه را تا سطح ۲۰۰ هزار هکتار هم توسعه دهیم. امسال ۱۰ میلیون زنبور هابروبراکون تولیدی در استان به استان های دیگر فرستاده شد و این یعنی در حوزه مبارزه بیولوژیک جای توسعه در استان داریم.
کرمانشاه_پایگاه خبری طلوع_مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در شبانه روز گذشته ۲۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۳۶۹۲ نفر رسید/هم اکنون ۱۸۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند/تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان هشت نفر می باشد که از این تعداد چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است/در شبانه روز گذشته در شهرستانهای اسلام آباد غرب ، کنگاور ، پاوه و دالاهو نیز هر کدام یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند/با احتساب موارد فوت در شبانه روز گذشته مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۳۸ نفر رسید.
محمد حسین محبی روز جمعه به صورت رسمی خبر انصراف تیم کرمانشاه از حضور در بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد و گفت: هرچه صبر کردیم خبری از کمک وزارت نفت نشد/وی با اشاره به ماه ها بلاتکلیفی کرمانشاه برای حضور در لیگ برتر، گفت: با هزار امید و آرزو کشتی گیران شاخص خود را به کرمانشاه فراخواندیم تا امسال قید حضور در تیم های دیگر را زده و برای استان خود روی تشک بروند/محبی تصریح کرد: هر سه چهار کشتی گیر شاخص کرمانشاهی نیز دعوت ما را قبول کرده و به بسیاری از پیشنهادهایی که داشتند جواب رد دادند و منتظر بودند تا حضور کرمانشاه در لیگ برتر قطعی و برای این تیم مبارزه کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
«فرزاد شارکی» قائممقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که «بهروز هدایت» به دلیل تخلف دوپینگ، به مدت چهار سال از تمام فعالیتهای ورزشی محروم شد/قائم مقام دبیرکل ایران نادو در توضیح رای صادر شده گفت: چهارم بهمن ۱۳۹۸ در جریان مسابقات کشتی جام تختی در شهر شیراز از «بهروز هدایت» نمونهگیری انجام شد که ۲ ماده ممنوعه استانوزول و ترنبولون در نمونه این ورزشکار یافت شد. به همین دلیل پس از طی شدن پروسه مدیریت نتیجه، وی به مدت چهار سال از ۱۳ اسفند ۹۸ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ از تمام فعالیتهای ورزشی محروم شد/وی ادامه داد: این کشتیگیر درخواست استیناف مطرح کرده بود که درخواست وی در جلسه ۷ مرداد شورای استیناف رد شد.
«حمید زادبوم» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران روز پنجشنبه به منظور بازدید از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد قصرشیرین شد./نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی به منظور بازدید از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان و بررسی ظرفیت های تجاری وضعیت صادرات و واردات به قصرشیرین سفر کرده است./شهریار حیدری افزود: قرار است در سفر معاون وزیر صمت و در نشستی که با حضور مسوولان و تجار و بازرگانان در مرز رسمی پرویزخان برگزار می شود به تسهیل در خصوص صادرات و واردات و رفع مشکلات موجود و کارکردهای تجاری و ترانزیتی در مرزهای قصرشیرین کمک شود./وی اظهارداشت: همچنین قرار است جلسه ای نیز در مرکز استان پس از انجام بازدید از قصرشیرین به منظور جمع بندی برگزار شود.
«غلامرضا شهبازی» گفت: این اتفاق هفته گذشته در منطقه سه شهرداری کرمانشاه رخ داده است/وی توضیح داد: ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه پس از دریافت حکم قضایی مبنی بر رفع تخلف از زمین خواران به محدوده انتهای شهرک کیانشهر در منطقه سه شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده و در حین انجام ماموریت به یک کپر که در راستای زمین خواری ایجاد شده بود، برخورد کردند/مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این زن به ظاهر معتاد به همراه دختر و نوه اش در این کپر زندگی می کردند، گفت: این زن به اخطار مأموران برای خروج از کپر توجهی نکرد از این رو ماموران خانم کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید در محل حاضر شدند و وی را که مقاومت میکرد به اردوگاه منتقل کردند/شهبازی افزود: این فرد پس از انتقال به اردوگاه چشمه سفید دچار حالت تهوع شد و در نهایت پس از حضور پزشکان مرکز فوریت های پزشکی جان خود را از دست داد/وی با بیان اینکه این شخص به هیچ عنوان توسط ماموران شهرداری مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است، گفت: دلایل وقوع این حادثه با کمک دستگاه قضایی در حال بررسی است.
جمشید انصاری افزود: این ظرفیت با توجه به نیاز اعلامی دستگاههای اجرایی برای نیروی انسانی پیشبینی شده که اقدامات تکمیلی آن در ماههای آتی انجام خواهد شد/وی اضافه کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا، بر اساس اقدامات مقابلهای خوبی که انجام گرفته، پیشبینی میشود آزمون استخدامی در تابستان امسال با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی برگزار شود/وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار خدمت دولت به مردم احصا شده که از این تعداد بیش از ۲ هزار خدمت در حوزه اقتصاد و کسب و کار است/وی با اشاره به فعالیت ستاد ویژه کاهش مجوزها متشکل از نمایندگان سه قوه بیان کرد: در این کمیته تعداد قابل توجهی از مجوزها برای سرعتبخشی به فعالیتهای اقتصادی باطل شد.