چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20875 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

وجود ۲۰ هزارکارگر میدانی در کرمانشاه
14 آبان 1397 - 9:41
شناسه : 10890
0
در حال حاضر بیش از ۲۰هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌ها هر روز در انتظار کار هستند طلوع‌‌کرمانشاه :

طبق آمارهای به‌دست آمده بیش از ۲۰ هزار کارگر میدانی در کرمانشاه وجود دارد که این امر نیازمند ساماندهی در اسرع وقت است. دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه گفت: تعداد کارگران ساده در استان کرمانشاه نسبت به استان‌های مرکزی کشور بسیار بیشتر است.طبق بررسی‌های انجام گرفته به علت نبود ساماندهی این کارگران بعضی از آ‌نها حتی در هفته کمتر از دو روز موفق به پیدا کردن کار می‌شوند. دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: باید ساماندهی کارگران و دسته‌بندی و طبقه‌بندی آنها از اولویت‌های اصلی مسئولان استان کرمانشاه باشد.اکبری عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم کارگران را ساماندهی کنیم، از یک سو می‌توانیم باعث جلوگیری از کوچ اجباری کارگران به کلانشهرهای دیگر همانند تهران برای پیدا کردن کار شویم و از سوی دیگر می‌توانیم از ظرفیت‌های کارگران خود کرمانشاه برای انجام پروژه‌های کلان استانی استفاده کنیم.

پ
پ

این روزها در هر گوشه از خیابان های شهرهای بزرگ، کارگران ساک به دست یا کوله پشتی کوچک بر پشت به چشم می‌خورند که در حاشیه میادین اصلی شهر و یا خیابان‌های شلوغ پایتخت، خودروهای عبوری را با چشم دنبال می‎کند تا شاید او را برای کار روزانه سوار کنند.این ماجرای هر روز کارگرانی است که برای تامین مخارج زندگی از اقصی نقاط کشور برای کسب درآمد در کلانشهرها حضور پیدا کرده‌اند. با تغییر فصل‌ها فعالیت کارگران فصلی و معیشت آنها هم متحول می‌شود. برخی از آنها در زمستان و برخی در تابستان کار‌هایشان رونق می‌گیرد.  کارگران فصلی تنها سه تا هشت ماه از سال مشغول به کار هستند و در باقی سال بیکار هستند یا روی به کارهای دیگری می‌آورند. با اینکه به صورت رسمی آماری از تعداد کارگران فصلی در کشور وجود ندارد؛ اما حداقل می‌توان از این مطمئن بود که گسترده جغرافیایی حضور آ‌نها وسیع و بر اساس طبیعت و بافت اقتصادی هر منطقه از کشور متفاوت است.

 جواد اکبری با اشاره به اینکه خانه کارگر کرمانشاه بیشترین تلاش را برای ساماندهی وضعیت کارگران دارد، افزود: خانه کارگر کرمانشاه به همراه دیگر نهاد‌ها و مدیران به دنبال برنامه‌ای برای ساماندهی به وضعیت کنونی کارگران است. او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان کرمانشاه در بحث کارگری، ایجاد میدان‌های کارگری در بسیاری از میادین شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌ها هر روز در انتظار کار هستند که  در برخی از استان‌های کشور شاهد این ساماندهی هستیم که این امر می‌تواند مزایای بسیاری برای استان و نیز کارگران و افراد جویای کار داشته باشد. ایجاد مکان ثابت برای سامان‌دهی کارگران فصلی هم می‌تواند به زیباترشدن چهره شهرمان کمک کند و هم اینکه کارگران دیگر مجبور نیستند ظل آفتاب تابستان یا سوز سرمای زمستان ساعت‌ها منتظر ترمز یک ماشین برای رهسپار شدن به محل کارشان باشند. با ساماندهی کارگران میدانی در یک مکان ثابت، دسترسی کارفرمایان نیز به کارگران ساختمانی آسان‌تر می‌شود. وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، نداشتن دستمزد کافی برای چرخاندن چرخ زندگی و عدم ارائه آموزش به کارگران ساختمانی برای ارتقای فرهنگ ایمنی از دیگر مشکلاتی است که می توان بر آن تأکید کرد./اقتصاد آنلاین

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.