چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

«هیدرولیز نطفه جنون» بهترین اجرای هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره «پروکانترای» شناخته شد اما  دریغ از یک تبریک و تشکر! /برای تعالی هنر از جیب مایه می‌گذاریم
13 آذر 1396 - 10:11
شناسه : 2455
1
هنرمند تئاتر در گفتگو با طلوع: طلوع‌‌کرمانشاه :

هنرمند تئاتر کرمانشاه گفت: «هیدرولیز نطفه جنون»کاری با موضوع مشکلات زنان در تمام دنیا بود که در جشنواره «پروکانترای» با استقبال کم سابقه‌ای مواجه شد.

پ
پ

سارا میری در گفتگو با خبرنگار طلوع با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله خود در عرصه تئاتر اظهار داشت: تئاتر را از کار کودک در کانون پرورش فکری شروع کردم و آخرین کار من «هیدرولیز نطفه جنون» به کارگردانی حسین رحیمی بود که در جشنواره «پروکانترای لهستان» اجرا داشتیم و خوشبختانه این کار اول شد و جایزه گرند پریکس گرفت که شامل کارگردانی اول، بازیگری اول، طراحی صحنه و نویسنده است و بهترین جایزه جشنواره را در بین کارهای مختلف از آلمان، روسیه، فرانسه، ایتالیا و.. بدست آوردیم.

میری با اشاره به استقبال و تشویق بی‌نظیر از کار من «هیدرولیز نطفه جنون» گفت: این اجرا به قدری خوب بود و خوش درخشید که به چند جشنواره دیگر دعوت شد.

وی در ادامه به رکود هنر تئاتر در استان کرمانشاه و کم توجهی مسئولان نسبت به استعدادهای هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه من تنها بازیگر کرمانشاهی این کار بودیم و تنها کارگردان «هیدرولیز نطفه جنون» نیز حسین رحیمی از کرمانشاه بود اما در این استان کوچکترین اسمی از کار ما نیامد و هیچ برنامه‌ای تدارک دیده نشد و با وجود اینکه ما یکی از بهترین جشنواره‌ها را برای اجرا رفتیم اما اصلا تصور این کم لطفی و چنین برخوردی را نداشتم.

این هنرمند عرصه تئاتر کرمانشاه بیان کرد: «هیدرولیز نطفه جنون»کاری در مورد مشکلات زنان در تمام دنیا بود و خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت و با استقبال کم سابقه‌ای مواجه شد.

وی اظهار کرد: امروز تئاتر کرمانشاه بسیار اُفت کرده است، زمانی جشنواره استانی کرمانشاه با جشنواره کشوری برابری می‌کرد و چه بسا فراتر می‌رفت اما امروز همه هنرمندان خوب تئاتر استان را از دست دادیم و نداشتن حقوق و درآمد کافی، تئاتر استان را به وضعیت رکود فعلی رسانده است.

میری اظهار کرد: تئاتر یکی از کاملترین هنرها است اما مظلوم واقع شده و در ایران در حال فراموشی است و روز به روز از بودجه تئاتر کم می‌شود، جشنواره‌ها تجربه خوبی برای بازیگران تئاتر است و زمانی به جشنواره‌های مختلف می‌رفتیم و حتی تا ۱۰ روز طول می‌کشید اما اکنون شرایط بسیار بد شده است و با این روند دیگر به جای شهرستان‌ها، باید تئاتر موفق را تنها در پایتخت ببینیم.

وی افزود: در شهرستان‌ها، بودجه برای کار تئاتر بسیار اندک است و کارگردان به ناچار از جیب خرج می‌کند در حالیکه هیچ چشم داشتی ندارد و تنها به عشق هنر و برای تعالی هنر کار می‌کند و مسئولان باید قدر بچه‌های تئاتر کرمانشاه را بدانند.

میری بیان کرد: پتانسیل هنری استان کرمانشاه از نظر نقاشی، موسیقی و تئاتر بسیار بالاست و هنرمندان خوبی داریم، ما توقع درآمد آنچانی نداریم اما به اندازه‌ای توجه شود که از جیب خرج نکنیم.

گفتنی است؛ سارا میری از هنرمندان برجسته عرصه تئاتر استان و کشور است و اجراهای زیبایی مانند «کرب و بلا»، «شور شهر شیرین»، «مردی با چشمان آبی» و «آلزایمر» را در کارنامه هنری خود داشته است

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.