شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

«مین» هنوز قربانی می‌گیرد / روزهای سخت حوادث همراه مرزنشینان
22 آذر 1396 - 10:12
شناسه : 2744
0
قصه پرغصه کرمانشاه پس از 30 سال از پایان جنگ؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

با وجود گذشت حدود ۳ دهه از پایان جنگ، هنوز مردم استان کرمانشاه درگیر مشکلات و رنج‌های ناشی از جنگ هستند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، با وجود گذشت حدود ۳ دهه از پایان جنگ، هنوز مردم استان کرمانشاه درگیر مشکلات و رنج‌های ناشی از جنگ تحمیلی هستند.

گروه‌های مین‌روبی با وجود فعالیت چند ساله در این منطقه اما خود نیز هر از گاهی قربانی انفجار مین می‌شوند.

این اتفاقات در حالی است که چند سال پیش پاکسازی منطقه نیز از سوی تعدادی از مسئولان اعلام شد اما مسلّماً تا زمانیکه خبر از انفجار مین به گوش می‌رسد، پاکسازی کامل معنا ندارد.

در استان کرمانشاه، مردم مناطق مرزی بیشتر در معرض این مشکل هستند و از همه بیشتر نیز مردم عشایر گرفتار این قبیل حوادث می‌شوند. 

تبعات انفجار مین که در برخی موارد سبب کشته و مصدومیت شدید قربانی می‌شود، جبران ناپذیر است و سبب معلولیت‌های جدی برای افراد قربانی می‌شود.

جوانرود، گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی و پاوه از شهرهایی هستند که در سالهای اخیر بیشترین انفجار مین را داشتند و همچنان مردمان مرزنشین گرفتار این مشکل هستند.

مسئولان بهزیستی استان کرمانشاه اما آموزش را راهکاری میدانند تا آگاهی مرزنشینان از مخاطرات مین افزایش یابد و کمتر شاهد وقوع حوادث ناگوار باشیم.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی قریب به ۲۰۰ هزار نفر از گروه‌های هدف در مناطق مرزی استان کرمانشاه هستند که می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم مانع از وقوع حوادث ناگوار شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه واقع شده و با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت بیشتر از سایر شهرستانها در معرض حوادث مین است و گروه‌های مین روبی نیز در این منطقه مستقر هستند.

در تازه ترین حوادث غم بار ناشی از انفجار مین، روز گذشته در جریان عملیات مین روبی در اتفاعات بمو در ثلاث باباجانی متاسفانه دو نفر قربانی شدند که یکی از این دو تن جان خود را از دست داد.

مرزنشینان استان کرمانشاه همواره در معرض آسیبهای متعدد ناشی از جنگ هستند و باید توجه جدی نسبت به رفع مشکلات این مردم مبذول داشت.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.