پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

یک تصمیم برای ۷۰ هزار کولبر / مرزها بسته می‌شوند و کسی حق کولبری ندارد
27 آذر 1396 - 9:37
شناسه : 2882
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

تصمیم دولت برای ممنوعیت فعالیت کولبری، موجی از دلهره ونگرانی در میان کولبران ایجاد کرده است، تصمیمی که قرار است با اجرایی شدن آن معیشت هزاران کولبر با تهدید مواجه شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، تصمیم دولت برای ممنوعیت فعالیت کولبری، موجی از دلهره ونگرانی در میان کولبران ایجاد کرده است، تصمیمی که قرار است با اجرایی شدن آن معیشت هزاران کوله‌بر با تهدید مواجه شود.

وزیر کشور ممنوعیت فعالیت کولبری را ا آن سوی اعلام کرد که معتقد است این کار با کرامات انسانی و حقوق شهروندی ایرانی منافات دارد.

رحمانی فضلی اظهار کرده است که کولبری ممنوع می‌شود و مرزها نیز بسته خواهد شد، اما این سوال وجود دارد که با ممنوعیت فعالیت کولبران، چه آینده ای در انتظار هزاران کولبری است که منبع درآمد و تامین معیشتشان از این طریق میسر می‌شود.

رسول خضری نماینده مردم در مجلس معتقد است؛ تا زمانی که زیرساخت ها برای ساماندهی کولبرها فراهم نشود معابر باز خواهد بود البته طی این چند روز جلساتی با حضور استاندار با محوریت معیشت مرزنشینان و بازگشایی مرز تمرچین  برگزار خواهد شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر کشور با بازگشایی مرز تمرچین موافق است، افزود: بازگشایی این مرز مصوبه شورای عالی امنیت ملی را می خواهد و امیدواریم این مصوبه هر چه سریع تر اخذ شود تا شاهد بازگشایی هر چه سریع تر مرز تمرچین و پرویز خان باشیم.

وی با تاکید اینکه دولت نمی تواند نسبت به معیشت  ۷۰ هزار کولبر بی تفاوت باشد، تصریح کرد: اگر دولت نسبت به وضعیت این تعداد کولبر بی تفاوت باشد به طور قطع کشور با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زیادی مواجه خواهد شد که به هیچ وجه به صلاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: تا زمانی که کولبری تبدیل به شغل مناسب نشود همچنان وجود خواهد داشت و چاره ای جز این نداریم اگر دولت به دنبال حذف کولبری است اقدام ارزشمندی است البته به شرطی که بیمه بیکاری را برای کولبرها لحاظ کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معابر کولبری با عنایت مقام معظم رهبری برای معیشت مرزنشینان ایجاد شده و دولت نمی تواند آن را ببندد، گفت: تا زمانی که دولت برای کولبران اشتغال زایی نکند نمی تواند نسبت به بستن معابر کولبری اقدام کند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.