یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

سرگردانی در مسیر بدعهدی/اتوبوس های درون شهری در ایستگاه بدعهدی سرگردانند
30 آذر 1402 - 9:34
شناسه : 291162
2
طلوع‌‌کرمانشاه : اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟/اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند/اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد/این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد/گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید/در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟/از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه 108 دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

وقتی که مردم و مدیرانی با افتخار و خرسندی در آیین رونمایی از پروژه های شهری در محفلی گرد هم می آیند آنقدر محترم هستند که نباید سزاوار شنیدن وعده های دروغین و بدعهدی باشند و برای اتفاقی که قرار نیست در موعد مقرر محقق شود دلخوش شوند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟

اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند.

اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد.

این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد.

گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید…

در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟

از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.

اما بعد از گذشت یک سال از خریداری این اتوبوس ها هنوز ۶۳ دستگاه آن تحویل نشده که رضا دوستی، رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در حال رایزنی با وزارت کشور برای تسریع در تحویل اتوبوس‌های باقی مانده هستیم و با عقد قرارداد با رانندگان ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی در مجموع تا پایان سال بیش از ۹۰ دستگاه در سطح شهر کرمانشاه فعال می شود.

خلاصه کلام اینکه دیگر مردم کرمانشاه، گوشی برای شنیدن وعده های خیالی ندارند و اکنون مطالبه گر شده اند مطالبه گری برای احقاق حقوق از دست رفته شهروندی…

یادداشت از زهره کریم زاده

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.