شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21180 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

ورود گردشگران به اورامانات باید مدیریت شده باشد  ساعت کاری ادارات کرمانشاه هفته آینده هم از ۶ تا ۱۱ است فیلم سینمایی تقدیر در چند قدمی اکران/پایان تدوین تا آخر هفته همه دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار باشند هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر هشدار زرد نسبت به نفوذ غبار به کرمانشاه/ کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر شنا در انبوهه ی نابسامانی ها! + عکس تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین فعالیت ۱۰ اکیپ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فردا پنجشنبه ادارات کرمانشاه تعطیل است دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود احیای درآمد های پایدار در شهرداری لازم است سارقان تلفن ثابت ۱۳۰۰ مشترک کرمانشاهی را قطع کردند کیفیت دولت به کیفیت مدیران و تصمیم گیرانش وابسته است توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کرمانشاه طی ایام اربعین اوایل هفته آینده یک پیک گرمایی در کرمانشاه خواهیم داشت نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌ فرم سال گذشته خود استفاده کنند کشف ۱۶۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه آمادگی ناوگان کرمانشاه برای جابجایی زوار اربعین/ پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت

سرگردانی در مسیر بدعهدی/اتوبوس های درون شهری در ایستگاه بدعهدی سرگردانند
30 آذر 1402 - 9:34
شناسه : 291162
2
طلوع‌‌کرمانشاه : اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟/اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند/اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد/این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد/گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید/در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟/از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه 108 دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

وقتی که مردم و مدیرانی با افتخار و خرسندی در آیین رونمایی از پروژه های شهری در محفلی گرد هم می آیند آنقدر محترم هستند که نباید سزاوار شنیدن وعده های دروغین و بدعهدی باشند و برای اتفاقی که قرار نیست در موعد مقرر محقق شود دلخوش شوند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟

اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند.

اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد.

این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد.

گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید…

در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟

از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.

اما بعد از گذشت یک سال از خریداری این اتوبوس ها هنوز ۶۳ دستگاه آن تحویل نشده که رضا دوستی، رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در حال رایزنی با وزارت کشور برای تسریع در تحویل اتوبوس‌های باقی مانده هستیم و با عقد قرارداد با رانندگان ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی در مجموع تا پایان سال بیش از ۹۰ دستگاه در سطح شهر کرمانشاه فعال می شود.

خلاصه کلام اینکه دیگر مردم کرمانشاه، گوشی برای شنیدن وعده های خیالی ندارند و اکنون مطالبه گر شده اند مطالبه گری برای احقاق حقوق از دست رفته شهروندی…

یادداشت از زهره کریم زاده

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.