جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

سرگردانی در مسیر بدعهدی/اتوبوس های درون شهری در ایستگاه بدعهدی سرگردانند
30 آذر 1402 - 9:34
شناسه : 291162
1
طلوع‌‌کرمانشاه : اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟/اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند/اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد/این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد/گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید/در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟/از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه 108 دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

وقتی که مردم و مدیرانی با افتخار و خرسندی در آیین رونمایی از پروژه های شهری در محفلی گرد هم می آیند آنقدر محترم هستند که نباید سزاوار شنیدن وعده های دروغین و بدعهدی باشند و برای اتفاقی که قرار نیست در موعد مقرر محقق شود دلخوش شوند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، اینبار مردم کرمانشاه مطالبه گر شده اند و می خواهند بدانند که چه بر سر ۱۰۷اتوبوس درون شهری آمده و چرا همچنان باید به اتوبوس های فرسوده و یا محدود درون شهری بسنده کنند؟

اتوبوس هایی که از شدت فرسودگی بوی کهنگی می دهند، در گرمای تابستان با صندلی های داغ از مسافران استقبال می کنند و در فصل زمستان، سرمابخش دل های مسافران می شوند چراکه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند.

اغلب این اتوبوس ها در شهر ما تهویه مناسب ندارند و شاهد تراکم بیش از حد مسافر می شوند که خود تنش و کشمکش هایی بدنبال دارد.

این اتوبوس های فرسوده بیشتر در نواحی پایین شهر و محلات حاشیه ای دیده می شود و با اینحال این انتخاب به دلیل صرفه اقتصادی و ترافیک درون شهری گاه به تنها انتخاب مناسب برای قشر متوسط و محروم جامعه و سالمندان تبدیل می شود و انتظار ۲۰دقیقه ای برای از راه رسیدن اتوبوسی دیگر رنجی مضاعف به آنان می دهد.

گمان می رفت که مسوولان وقت، رنج شهروندان و مسافران اتوبوس های فرسوده درون شهری را به چشم دیده اند که آذر ماه سال گذشته آیینی برای رونمایی از ۱۰۷دستگاه اتوبوس درون شهری و ۱۰۰دستگاه خودروی ون را برگزار کردند و بماند که برای رفاه و آسایش طرفداران ناوگان حمل و نقل عمومی در این آیین چه وعده ها که داده نشد و چه دل ها که امیدوار نگردید…

در آن سال از سوی محمدمهدی احمدی، رئیس سابق سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خرید این تعداد دستگاه اطلاع رسانی شد و اکنون که یکسال گذشته ۴۴ دستگاه اتوبوس از این تعداد تحویل داده شده که به دلیل نبود راننده تنها۱۹دستگاه فعال هستند و اکنون دیگر آقای احمدی و استاندار وقت در سمت خود باقی نمانده اند تا از آنان بپرسیم که وعده های آنان چرا عملی نشده است؟

از سوی آقای احمدی اعلام شده بود که وزارت کشور قراردادی با خودروسازان داخلی منعقد کرد که در بستر آن سهم کرمانشاه ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید است و تمامی مبالغ خودروها به حساب شرکت خودروساز واریز شده و به تدریج اتوبوس ها پس از تولید به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.

اما بعد از گذشت یک سال از خریداری این اتوبوس ها هنوز ۶۳ دستگاه آن تحویل نشده که رضا دوستی، رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در حال رایزنی با وزارت کشور برای تسریع در تحویل اتوبوس‌های باقی مانده هستیم و با عقد قرارداد با رانندگان ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی در مجموع تا پایان سال بیش از ۹۰ دستگاه در سطح شهر کرمانشاه فعال می شود.

خلاصه کلام اینکه دیگر مردم کرمانشاه، گوشی برای شنیدن وعده های خیالی ندارند و اکنون مطالبه گر شده اند مطالبه گری برای احقاق حقوق از دست رفته شهروندی…

یادداشت از زهره کریم زاده

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.