یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20887 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

مخالفان و موافقان تعطیلی شنبه‌ها چه گفتند؟ هر کیلوگرم دام سنگین ۱۹۰ تا ۲۰۰هزار تومان توقیف ۴۰۰ خودرو فاقد پلاک و پلاک مخدوش در کرمانشاه همچنان سوءمدیریت در کرمانشاه قربانی می‌گیرد/تحقق تعهد اشتغال‌ شرط لازم اما ناکافی! «نداشتن بودجه» بدترین سخنی ست که بر زبان می آید/ باید هرمیزان‌بودجه به همان اندازه رفاه بیاورد  مدیران ۳۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی ایران به کرمانشاه سفر می‌کنند رابطه بیماری‌های دهان و دندان با سرطان سامانه بارشی جدید در راه کرمانشاه «مصری» و «رنجبر» منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شدند تخلفات فضای مجازی در کرمانشاه مورد رصد قرار می گیرد اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند

وقتی بارش ها سازمان هواشناسی را دور می زند/به بارش های زمستانه دلخوش شویم؟
02 دی 1402 - 10:59
شناسه : 291183
2
طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه ، مدیران سازمان هواشناسی کرمانشاه شهریور امسال در اطلاعیه های صادره و گفت و گوی خود با رسانه ها اعلام کردند که بارش های پائیزی امسال در حد نرمال و حتی با نگاهی خوشبینانه بیش از نرمال خواهد بود/همین پیش بینی های اولیه برای بارش های مناسب باعث خوشحالی مردم و امیدواری آن ها برای جبران بخشی از کمبودهای بارش در سال های گذشته شد/آغاز زودهنگام بارش های پائیزی پیش بینی های اولیه کارشناسان سازمان هواشناسی را به واقعیت نزدیک تر کرد اما هرچه زمان می گذشت و به اواسط و اواخر پائیز نزدیک می شدیم کمتر اثری از بارش ها مشاهده می شد تا جایی که عملا در آخرین ماه پائیز بارش موثری اتفاق نیفتاد/در حالی که میانگین بارش نرمال پائیز در استان کرمانشاه بین 120 تا 160 میلی متر است پیش بینی ها حاکی از بارش بین 130 تا 220 میلی متر حکایت داشت اما میانگین بارش های ثبت شده کمی بیش از 105 ملی متر بود/هرچند در این میان نمی توان سازمان هواشناسی را هم مقصر دانست چرا که آن ها بر اساس یک سری مدل ها و نقشه های پیش یابی، پیش بینی می کنند و با تغییر شرایط جوی ممکن است پیش بینی های دستخوش تغییرات فراوانی شوند/هرچند بارش ها برای برخی نقاط استان از حد نرمال هم فراتر رفت اما در مجموع بارش های پائیزی برای کل استان به حد نرمال نرسید و طبق اعلام خود هواشناسی 17 درصد کمتر از میانگین باران بارید تا مردم دلخوش به فصل زمستان بمانند.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

پائیز امسال در حالی با ۱۰۵ میلی متر بارش برای کرمانشاه به پایان رسید که بر خلاف پیش بینی های ابتدایی سازمان هواشناسی بارش های امسال هرچند نسبت به پائیز سال گذشته رشد بسیار خوبی داشت اما آنگونه که همگان انتظار داشتند نبود و بارندگی های پاییز کرمانشاه ۱۷ درصد کمتر از میانگین نرمال بود.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه ، مدیران سازمان هواشناسی کرمانشاه شهریور امسال در اطلاعیه های صادره و گفت و گوی خود با رسانه ها اعلام کردند که بارش های پائیزی امسال در حد نرمال و حتی با نگاهی خوشبینانه بیش از نرمال خواهد بود.

همین پیش بینی های اولیه برای بارش های مناسب باعث خوشحالی مردم و امیدواری آن ها برای جبران بخشی از کمبودهای بارش در سال های گذشته شد.

آغاز زودهنگام بارش های پائیزی پیش بینی های اولیه کارشناسان سازمان هواشناسی را به واقعیت نزدیک تر کرد اما هرچه زمان می گذشت و به اواسط و اواخر پائیز نزدیک می شدیم کمتر اثری از بارش ها مشاهده می شد تا جایی که عملا در آخرین ماه پائیز بارش موثری اتفاق نیفتاد.

در حالی که میانگین بارش نرمال پائیز در استان کرمانشاه بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی متر است پیش بینی ها حاکی از بارش بین ۱۳۰ تا ۲۲۰ میلی متر حکایت داشت اما میانگین بارش های ثبت شده کمی بیش از ۱۰۵ ملی متر بود.

هرچند در این میان نمی توان سازمان هواشناسی را هم مقصر دانست چرا که آن ها بر اساس یک سری مدل ها و نقشه های پیش یابی، پیش بینی می کنند و با تغییر شرایط جوی ممکن است پیش بینی های دستخوش تغییرات فراوانی شوند.

هرچند بارش ها برای برخی نقاط استان از حد نرمال هم فراتر رفت اما در مجموع بارش های پائیزی برای کل استان به حد نرمال نرسید و طبق اعلام خود هواشناسی ۱۷ درصد کمتر از میانگین باران بارید تا مردم دلخوش به فصل زمستان بمانند.

بارش ۱۰۵ میلی متر باران در پائیز کرمانشاه

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع، میانگین بارش باران در پائیز امسال کرمانشاه را ۱۰۵٫۴ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۳٫۴ میلی متر بوده ۱۴۳ درصد رشد اما در مقایسه با دوره بلند مدت و نرمال بارش ها ۱۷ درصد کاهش داشته است.

علی محمد زوراوند پربارش ترین شهر استان در پائیز امسال را شهر گواور با ۱۸۰ میلی متر معرفی کرد و گفت: بارش در این شهر نسبت به سال قبل ۲۵۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بعد از گواور، کرندغرب با حدود ۱۶۷ میلی متر و جوانرود با ۱۶۵ میلی متر بارندگی پربارش ترین شهرهای استان در پائیز ۱۴۰۲ بودند.

زواروند همچنین از هرسین با ۴۹ میلی متر بارندگی، کنگاور با ۵۴٫۵ میلی متر و سنقروکلیایی با ۵۵٫۵ میلی متر به عنوان کم بارش ترین شهرهای استان در پائیز امسال یاد کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان، میانگین بارش شهر کرمانشاه از ابتدای مهر تا پایان پائیز با احتاب اینکه دیگر بارشی در آذر ماه نداریم را ۹۱٫۲ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۰٫۵ میلی متر بود ۱۹۹ درصد رشد می دهد اما در مقایسه با دوران بلند مدت ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در مجموع بارش های امسال نسبت به پائیز سال قبل بسیار بهتر بود به گونه ای که در همه شهرهای استان رشدی بین ۴۱ درصد تا ۴۳۹ درصد را شاهد بودیم.

زوراوند ادامه داد: بارش های پائیز امسال در مقایسه با میزان بارش نرمال شهرها مقداری متفاوت است تنها شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، قصرشیرین، گیلانغرب، جوانرود، ثلاث باباجانی، کرند غرب و گواور وضعیت بهتری بارش هایی بالاتر از حد نرمال داشتند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.