یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20835 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

ماهی قرمز برای سایر آبزیان‌خطرآفرین است/رهاسازی در مکان‌های موردقبول شهرداری انجام شود
23 اسفند 1402 - 13:15
شناسه : 292516
1
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : به عقیده برخی افراد جدای از قشنگ بودن ماهی قرمز و حال و هوای نوروزی که با خود می‌آورد،فلسفه حضور آن در سفره هفت سین به رنگ سرخش برمی‌گردد رنگ سرخ ماهی به معنی مهر،پیروزی،شادی، سرزندگی و برکت است/به نوروز نزدیک می‌شویم و لازم است در خصوص ماهی قرمز این مهمان زیبای سفره‌های هفت سین بیشتر بدانیم/مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ارتباط با این گونه از ماهی‌ها و عرضه آن در بازارهای شب عید به طلوع، گفت:هم اکنون این ماهی محیط زیست کشور را تهدید می کند و باید هشدار نگه داری و رهاسازی ماهی قرمز در محیط های طبیعی را جدی گرفت چراکه ماهی قرمز گونه ای غیر بومی برای کشور است و همین ماهی کوچک ممکن است نسل یک ماهی بومی را با خطر انقراض مواجه کند/احد جلیلیان با بیان این نکته که در فرهنگ سنتی ما،ماهی قرمز جایی نداشته است گفت:هم اکنون این ماهی عضو جدانشدنی سفره های هفت سین ما شده است و ضروریست در این خصوص به مردم آگاهی داده بشود که بعد از ایام عید این ماهی ها در محیط های طبیعی و رودخانه ها رها نشوند/این گونه از ماهی ها محیط زیست و اکو سیستم ما را دچار مشکل می کنند،چون آن ها گونه های مهاجمی هستند که همواره حامل خطراتی برای سایر آبزیان هستند/ماهی های قرمز گاهی ناقل آلودگی هایی هستند که موجب انتشار انواع بیماری می شوند/مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست این نوع ماهی را به مکان هایی که شهرداری هر سال معرفی می کند و بزودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد،رها بکنند.
نویسنده : منیر اضمحالی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست ماهی قرمز را به مکان هایی که شهرداری هر سال معرفی می کند رها کنند که این مکان ها بزودی اطلاع رسانی می شود.

به عقیده برخی افراد جدای از قشنگ بودن ماهی قرمز و حال و هوای نوروزی که با خود می‌آورد،فلسفه حضور آن در سفره هفت سین به رنگ سرخش برمی‌گردد رنگ سرخ ماهی به معنی مهر،پیروزی،شادی، سرزندگی و برکت است.

به نوروز نزدیک می‌شویم و لازم است در خصوص ماهی قرمز این مهمان زیبای سفره‌های هفت سین بیشتر بدانیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ارتباط با این گونه از ماهی‌ها و عرضه آن در بازارهای شب عید به طلوع، گفت:هم اکنون این ماهی محیط زیست کشور را تهدید می کند و باید هشدار نگه داری و رهاسازی ماهی قرمز در محیط های طبیعی را جدی گرفت چراکه ماهی قرمز گونه ای غیر بومی برای کشور است و همین ماهی کوچک ممکن است نسل یک ماهی بومی را با خطر انقراض مواجه کند.

احد جلیلیان با بیان این نکته که در فرهنگ سنتی ما،ماهی قرمز جایی نداشته است گفت:هم اکنون این ماهی عضو جدانشدنی سفره های هفت سین ما شده است و ضروریست در این خصوص به مردم آگاهی داده بشود که بعد از ایام عید این ماهی ها در محیط های طبیعی و رودخانه ها رها نشوند.

جلیلیان ادامه داد:این گونه از ماهی ها محیط زیست و اکو سیستم ما را دچار مشکل می کنند،چون آن ها گونه های مهاجمی هستند که همواره حامل خطراتی برای سایر آبزیان هستند.

وی اضافه کرد: ماهی های قرمز گاهی ناقل آلودگی هایی هستند که موجب انتشار انواع بیماری می شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست این نوع ماهی را به مکان هایی که شهرداری هر سال معرفی می کند و بزودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد،رها بکنند.

وی در پایان ضمن درخواست کمک از مردم گفت:به کمک مردم نیاز داریم تا در هنگام ورود به طبیعت و استفاده از آن مراقب طبیعت باشند،شاخه های درختان را نشکنند،بر روی چمن،سبزه ها و نزدیک درختان آتش روشن نکنند.در سال جاری در اثر بی توجهی برخی از شهروندان در استان آتش سوزی هایی در طبیعت داشتیم که شاید هرگز قابل جبران نباشند.جلیلیان ضمن درخواست کمک مجدد از مردم برای حافظت و حمایت از جانداران اظهار کرد:برخی افراد گونه هایی از جانوران نظیر لاک پشت ها و مار را نگه داری می کنند‌در حالی که جای این جانوران در منزل نیست.

گفتگو از منیر اضمحالی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.