شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20835 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه
27 اسفند 1402 - 11:13
شناسه : 292561
1
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : سعید قاسمی اظهار کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۲۹۸ میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۷ میلیمتر افزایش یافته است/با وجود این، میزان بارش ها در سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه ( ۳۳۶ میلیمتر )، حدود ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد/ شهرستان پاوه با ۶۵۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری در استان به خود اختصاص داده است به طوری که میزان بارش های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۴ و نسبت به دوره بلند مدت ۱۹ درصد افزایش یافته است/ پس از پاوه شهرستان های جوانرود با ۶۴۲، ثلاث باباجانی ۴۵۶، گواور با ۴۵۱ میلیمتر بارندگی در رده های بعدی بیشترین بارندگی در استان قرار دارند/در سال زراعی جاری همچنین سنقر با ۱۶۴ میلیمتر کمترین بارندگی را در سطح استان داشت به طوری که این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته ۱۱درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد/پس از سنقر، شهرستان های سومار با ۱۹۴، حمیل با ۲۰۴، سرارود با ۲۱۱ و ماهیدشت با ۲۲۶ میلیمتر در رده های بعدی کم بارش‌ترین نقاط استان بودند/در سال زراعی جاری در شهرستان کرمانشاه نیز ۲۳۵ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بررسی آمار بارندگی‌های استان نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

سعید قاسمی اظهار کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۲۹۸ میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۷ میلیمتر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با وجود این، میزان بارش ها در سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه ( ۳۳۶ میلیمتر )، حدود ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: شهرستان پاوه با ۶۵۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری در استان به خود اختصاص داده است به طوری که میزان بارش های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۴ و نسبت به دوره بلند مدت ۱۹ درصد افزایش یافته است.

قاسمی افزود: پس از پاوه شهرستان های جوانرود با ۶۴۲، ثلاث باباجانی ۴۵۶، گواور با ۴۵۱ میلیمتر بارندگی در رده های بعدی بیشترین بارندگی در استان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری همچنین سنقر با ۱۶۴ میلیمتر کمترین بارندگی را در سطح استان داشت به طوری که این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته ۱۱درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

قاسمی ادامه داد: پس از سنقر، شهرستان های سومار با ۱۹۴، حمیل با ۲۰۴، سرارود با ۲۱۱ و ماهیدشت با ۲۲۶ میلیمتر در رده های بعدی کم بارش‌ترین نقاط استان بودند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: در سال زراعی جاری در شهرستان کرمانشاه نیز ۲۳۵ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: بررسی آمار بارندگی های استان در سال زراعی جاری نشان می دهد تمام شهرستان های استان در مقایسه با سال زراعی گذشته با افزایش بارندگی مواجه شده اند به طوری که در میان آنها سومار با ۱۰۷ درصد بیشترین میزان افزایش را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز اسلام آباد با ۷۱ و کرند با ۵۴ درصد افزایش در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.