چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20847 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه
25 فروردین 1403 - 14:59
شناسه : 292757
1
طلوع‌‌کرمانشاه : سینماها طی سال های متمادی به دلیل کمبود فضای مناسب برای سرگرمی مردم و بویژه جوانان این استان همیشه مورد توجه بوده و هست و این روزها زمزمه هایی برای بستن بزرگترین سینمای استان کرمانشاه به گوش می رسد/سینما آزادی کرمانشاه عمری به قدمت ۵۰ سال دارد این در حالی است که در طی این مدت فقط یکبار در دهه ۸۰ مورد بازسازی قرار گرفته است/این سینما به سرعت نیاز به بازسازی مجدد دارد و این سینما سیستم مناسب و استاندارد اعلام و اطفای حریق را ندارد و تاکنون چندین مرتبه از سوی سازمان آتش نشانی پیام اخطار دریافت کردیم که باید سیستم اطفای حریق سینما آزادی را جدی بگیریم/ولی در چنین شرایطی اگر هزینه های لازم پرداخت نشود نهایتا ناچار هستیم تا چند ماه آینده سینما آزادی را تعطیل بکنیم،زیرا نمی توانیم با جان مردم ریسک بکنیم.وی ادامه داد:برای جلوگیری از این مسئله و نجات سینما آزادی از تعطیلی بای.وی ادامه داد:برای جلوگیری از این مسئله و نجات سینما آزادی از تعطیلی باید اقدام و تدبیر جدی صورت بگیرد./در حال حاضر سینما آزادی ۵۲۵ صندلی دارد و قیمت هر صندلی استاندار مبلغی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است و طبق محاسبات ما و فرض بر ۵ میلیون تومان ما تنها برای تعویض صندلی های سینما به مبلغی بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان نیاز داریم.
نویسنده : منیر اضمحالی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ سینماها طی سال های متمادی به دلیل کمبود فضای مناسب برای سرگرمی مردم و بویژه جوانان این استان همیشه مورد توجه بوده و هست و این روزها زمزمه هایی برای بستن بزرگترین سینمای استان کرمانشاه به گوش می رسد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در این باره به طلوع، گفت:سینما آزادی کرمانشاه عمری به قدمت ۵۰ سال دارد این در حالی است که در طی این مدت فقط یکبار در دهه ۸۰ مورد بازسازی قرار گرفته است.

افشین آزادی تاکید کرد:این سینما به سرعت نیاز به بازسازی مجدد دارد و این سینما سیستم مناسب و استاندارد اعلام و اطفای حریق را ندارد و تاکنون چندین مرتبه از سوی سازمان آتش نشانی پیام اخطار دریافت کردیم که باید سیستم اطفای حریق سینما آزادی را جدی بگیریم.

این مدیر حوزه هنری کرمانشاه به فرسوده بودن صندلی های سینما اشاره کرد و افزود:متاسفانه اعتباری در دست نداریم تا بتوانیم در خصوص نوسازی صندلی های فرسوده سینما آزادی اقدامی انجام دهیم.

وی یادآور شد:دو سال پیش معاون وزیر ارشاد طی سفری به استان کرمانشاه وعده مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در حمایت از مسائل سینما را داد و از آن جایی که قیمت های ما متاثر از قیمت دلار است این مبلغی که در حال حاضر بسیار ناچیز است نیز به دست ما نرسیده است.

آزادی افزود:در حال حاضر سینما آزادی ۵۲۵ صندلی دارد و قیمت هر صندلی استاندار مبلغی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است و طبق محاسبات ما و فرض بر ۵ میلیون تومان ما تنها برای تعویض صندلی های سینما به مبلغی بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان نیاز داریم.

آزادی با اشاره به دیوار پوش های سینما آزادی که از جنس موکت است گفت:نیاز هست این موکت ها به ورود پنل ضد حریق تبدیل بشوند. ما بخاطر فشارهایی از سوی مردم و مسئولین و مطالبه گری بحقی که از ما دارند سینما را همچنان فعال نگه داشته ایم و در این مورد با مسئولیت شخصی خود آن را باز نگه داشتیم.

وی اظهار کرد:ولی در چنین شرایطی اگر هزینه های لازم پرداخت نشود نهایتا ناچار هستیم تا چند ماه آینده سینما آزادی را تعطیل بکنیم،زیرا نمی توانیم با جان مردم ریسک بکنیم.وی ادامه داد:برای جلوگیری از این مسئله و نجات سینما آزادی از تعطیلی باید اقدام و تدبیر جدی صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به اداره کل ارشاد بعنوان اولین و متولی و تسهیل‌گر مسائل سینمایی گفت:در پی وعده وزارت ارشاد،معاون وزیر ارشاد و آقای خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور و چندین بار رایزنی، بارها از ما مدارکی درخواست شد و تحویل دادیم اما پولی بدست ما نرسیده است و ما مجبور هستیم سینما آزادی را ببندیم.

*وی در ادامه در خصوص وضعیت سینما پیروزی گفت:محل این سینما در خیابان سعدی قرار دارد و با توجه به وجود سرمایه گذار،مشکل مالی برای ساخت آن نداریم و این در حالی است که برای گرفتن مجوز ساخت درگیر رفت و آمد در راهروهای شهرداری و مسکن و شهرسازی هستیم.

وی افزود:ساخت پردیس سینمایی،سازه های منحصر بفردی نیاز دارد و قرار است حدود ۸ طبقه پردیس سینمایی ساخته بشود اما به دلیل کاغذ بازی ها و ماندن در پشت کمیسیون ها نزدیک به یکسال است که برای دریافت مجوز ساخت سینما پیروزی گرفتار شده ایم.

*این مسوول اضافه کرد:این معطلی های بیش از حد سرمایه گذار را در وضعیت انصراف قرار داده است، در استان هایی مثل یزد،آذربایجان شرقی،تبریز و ارومیه شهرداری ها نسبت به این موضوع ورود پیدا کردند و با در اختیار قرار دادن زمین،پول برای شهرهای خود سینما ساختند اما متاسفانه ما در کرمانشاه از چنین حمایت های محروم هستیم و حتی در برخی جاها با مخالفت و مانع تراشی روبرو می شویم.

وی ادامه داد:بلیط سینما در گران ترین حد خود،۵۰ هزار تومان است و این مبلغ بالایی برای صنعت تفریح و سرگرمی نیست و توجیه اقتصادی ندارد که ما بخواهیم با درآمدش سینما را نگه داری بکنیم.باید حتما یارانه و حمایت های دولتی پشت آن باشد تا امورات آن پیش برود.

آزادی ادامه داد:در سال های اخیر شاهد این موضوع شدیم‌ که بخش خصوصی تمایلی به ساخت سینما و توسعه سالن های سینمایی ندارد که دلیل این امر نداشتن توجیه اقتصادی در صنعت سینما است.

رئیس حوزه هنری گفت:متاسفانه در مصوبات سفر رئیس جمهور در دوره های مختلف،هرگز بحث توسعه سینمایی در استان نشده است و هیچوقت جز شاخصه های توسعه استان به شمار نیامده است این در حالی است که یکی از مهمترین شاخصه های توسعه مخصوصا در حوزه فرهنگی وجود تعداد صندلی های سینمایی در هر استان و شهری است.و استان کرمانشاه متاسفانه از متوسط کشوری پایین تر و از متوسط جهانی خیلی پایین تر است.

وی توضیح داد:براساس متوسط جهانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید یک سالن سینمایی وجود داشته باشد که کرمانشاه از این میانگین بسیار عقب است همچنین در میانگین متوسط کشوری به ازای هر ۴۰۰ هزار نفر باید یک سالن سینمایی وجود داشته باشد که باز هم کرمانشاه بسیار عقب تر از این رقم است.

وی افزود:استان کرمانشاه در حوزه سینما نسبت به استان های همجوار هم وضعیت مطلوبی ندارد بعنوان مثال استان کردستان در شهرهای سقز،بیجار و خود شهرستان سنندج پردیس سینمایی دارند و همچنین استان همدان هم به این شکل است، اما استان ایلام که از لحاظ جمعیتی و معیشتی وضعیت پایین تری نسبت به کرمانشاه دارد ولی برج هنر،با تمام امکانات درجه یک را در دست ساخت دارد ولی ما هنوز در کرمانشاه شاهد چنین تحولاتی نیستیم.

وی در پایان گفت:مدیران و مسئولان استان باید به کمک بیایند و با نگاه مثبت باعث رونق صنعت سینمای استان بشوند.

گزارش از منیر اضمحالی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.