یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20916 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است دانش آموزان می‌توانند کارت ورود به جلسه را یک ساعت قبل از امتحان دریافت کنند دلیل اینکه زنان بیشتر آلزایمر می‌گیرند چیست؟ استان کرمانشاه ۶ بار لرزید سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد

کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود
19 اردیبهشت 1403 - 14:09
شناسه : 293117
0
طلوع‌‌کرمانشاه : حسین حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص به طلوع، گفت:تب کریمه کنگو متاسفانه هر سال در منطقه اورامانات شیوع پیدا می کند.وی ضمن بیان این موضوع که علائم این بیماری در دام مشخص نیست گفت:به جهت پیشگیری از این بیماری که از طریق گزش کنه انتقال پیدا می کند وظیفه داریم سم پاشی بدن و جایگاه دام را انجام بدهیم/حیدری اولویت اول دامپزشکی را آموزش دانست و افزود:هفته گذشته در همین راستا و در ۵ شهرستان اورامانات با حضور دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان با محوریت معاونت پیشگیری و بهداشتی علوم پزشکی جلسه ای برگزار شد.وی افزود:امسال با توجه به نزول بارش های آسمانی و برودت هوا،هنوز شرایط برای فعالیت کنه ها شروع نشده است/وی ضمن تاکید بر اینکه دامپزشکی تنها نهاد حاکمیتی است که تمام خدماتی که در حوزه دام،طیور،آبزیان و زنبور عسل را ارائه می دهد رایگان است ادامه داد:یکی از نقاط خطر شیوع و انتقال تب کریمه کنگو،کشتارهای غیر مجاز است/در این نوع کشتارها ضوابط کشتار نظیر استفاده از ماسک،دستکش و زنجیره پیش سرد که ۴۸ تا ۷۲ ساعت است رعایت نمی شود/کشتار غیرمجاز معضلی است که گریبان گیر استان و شهرستان های کرمانشاه است که در منطقه اورامانات و دو شهرستان جوانرود و روانسر بیشتر دیده می شود و با وجود کشتارگاه صنعتی دام این مشکل در روانسر چشمگیر است ‌طرفدار دارد/به هر اندازه که آمار کشتارهای غیر مجاز پایین باشد انتقال تب کریمه کنگو و بسیاری از بیمارها نظیر بروسلوز،هاری و تب مالت هم کاهش پیدا می کند.
نویسنده : منیر اضمحالی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، عامل اصلی ابتلا به تب بیماری کنگو یک ویروس به شدت واگیردار است که اغلب توسط کنه منتقل می‌شود و در واقع یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان است و از همه مهمتر عاملی که باعث انتقال سریع‌تر این بیماری به انسان می‌شود تماس با گوشت آلوده یا حیوانات اهلی و وحشی است.

حسین حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص به طلوع، گفت:تب کریمه کنگو متاسفانه هر سال در منطقه اورامانات شیوع پیدا می کند.وی ضمن بیان این موضوع که علائم این بیماری در دام مشخص نیست گفت:به جهت پیشگیری از این بیماری که از طریق گزش کنه انتقال پیدا می کند وظیفه داریم سم پاشی بدن و جایگاه دام را انجام بدهیم.

حیدری اولویت اول دامپزشکی را آموزش دانست و افزود:هفته گذشته در همین راستا و در ۵ شهرستان اورامانات با حضور دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان با محوریت معاونت پیشگیری و بهداشتی علوم پزشکی جلسه ای برگزار شد.وی افزود:امسال با توجه به نزول بارش های آسمانی و برودت هوا،هنوز شرایط برای فعالیت کنه ها شروع نشده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه دامپزشکی تنها نهاد حاکمیتی است که تمام خدماتی که در حوزه دام،طیور،آبزیان و زنبور عسل را ارائه می دهد رایگان است ادامه داد:یکی از نقاط خطر شیوع و انتقال تب کریمه کنگو،کشتارهای غیر مجاز است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:در این نوع کشتارها ضوابط کشتار نظیر استفاده از ماسک،دستکش و زنجیره پیش سرد که ۴۸ تا ۷۲ ساعت است رعایت نمی شود.

حیدری ادامه داد: کشتار غیرمجاز معضلی است که گریبان گیر استان و شهرستان های کرمانشاه است که در منطقه اورامانات و دو شهرستان جوانرود و روانسر بیشتر دیده می شود و با وجود کشتارگاه صنعتی دام این مشکل در روانسر چشمگیر است ‌طرفدار دارد.

حیدری اظهار داشت:به هر اندازه که آمار کشتارهای غیر مجاز پایین باشد انتقال تب کریمه کنگو و بسیاری از بیمارها نظیر بروسلوز،هاری و تب مالت هم کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه افزود:تلاش ما این است که در سال ۱۴۰۳ و با دستور و تاکید استاندار و با همکاری و همراهی فرمانداری،دامپزشکی،محیط زیست،شهرداری،اصناف،مرکز بهداشت،نیروی انتظامی و دستور قضا به صورتی که بازدارنده باشد این تهدید بر علیه بهداشت عمومی را به سرانجام برسانیم.

گفتگو از منیر اضمحالی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.