جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دردسرهای پرداخت خسارت بدون کروکی / پلیس: آمار صحنه سازی‌ تصادفات در کرمانشاه بسیار زیاد است
10 دی 1396 - 13:52
شناسه : 3157
4
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

یکی از موضوعات مهم در بحث وقوع تصادفات، حضور پلیس در صحنه حادثه برای اعلام خسارات وارده و تعیین مقصر سانحه، کروکی بیمه و… است.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، ضعف زیرساخت‌ها، فرهنگ پایین رانندگی، وسایل نقلیه فرسوده، بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی است که در بروز سوانح رانندگی نقش دارند و متاسفانه هر ساله شاهد جانباختن شمار زیادی در سوانح رانندگی هستیم.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ۱۱ هزار و ۵۶۳ تن طی ۸ ماهه امسال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

یکی از موضوعات مهم در بحث وقوع تصادفات، حضور پلیس در صحنه حادثه برای اعلام خسارات وارده و تعیین مقصر سانحه، کروکی بیمه و… است، گاهی پیش آمده است که در پس وقوع یک تصادف رانندگی فرد مضروب به شدت آسیب دیده و تعلل برای رسیدن آمبولانس و پلیس به صحنه حادثه ممکن است جان وی را به خطر بیاندازد و لذا خود ضارب اقدام به انتقال مجروح به بیمارستان می‌نماید.

در این صورت که به علت حساسیت زیاد امکان داشتن کروکی در لحظه حادثه وجود ندارد، در موارد زیادی مشکلاتی برای رانندگان و نیز طرفین حادثه ایجاد شده است، به علت نداشتن کروکی پلیس، ماه‌ها زمان صرف می‌شود تا طرفین به حق و حقوق قانونی خود از بیمه و … دست یابند.

یکی از رانندگان شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، اظهار داشت: چندی پیش در یکی از خیابانهای کرمانشاه با یک عابر پیاده برخورد کردم و جراحات شدیدی به عابر وارد شده. از سویی اطمینان داشتم که مقصر اصلی سانحه من نبودم و عابر از پل استفاده نکرده و یک باره مقابل من ظاهر شد.

وی گفت: در آن موقعیت به خاطر اینکه جان عابر در خطر بود منتظر پلیس و آمبولانس اورژانس نشدم و خودم عابر را به بیمارستان منتقل کردم و خوشبختانه خطر رفع شد و حال این فرد رو به بهبودی است.

این شهروند افزود: حال که مدتی است از حادثه گذشته برای بیمه و خسارات اقدام کردیم به دلیل اینکه در صحنه حادثه پلیس حضور نداشت تا اقدام به کروکی نماید، به مشکل برخوردیم و پروسه اداری زیادی را باید طی کنیم.

در همین رابطه با سرهنگ فضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفتگو کردیم. سرهنگ شیری به خبرنگار طلوع می‌گوید: پرداخت بیمه نیاز به ضابطه دارد، دستگاه قضایی باید ورود کند، فوتی یا جرحی بودن تصادف مشخص شود، از نظر ظاهر نیز باید دید که صحنه تصادف به هم خورده یا حفظ شده است.

وی ادامه داد: در مواردی که طرفین تصادف حضور دارند و افسر نیز در محل حاضر میشود، مقصر سانحه مشخص می‌شود اما اگر به عنوان نمونه در طول یک جاده در روستایی، سانحه ای اتفاق افتد و جان یکی در خطر باشد باید با پلیس تماس گرفت که افسر خودش را به صحنه برساند تا در مدتی که مجروح به بیمارستان منتقل میشود افسر هم رسیده باشد، در این شرایط افسر با توجه به شواهد موجود مانند شکستگی خودرو و آثار خون و … در صحنه کروکی می‌کشد، اظهار نظر میکند.

سرهنگ شیری با ادامه توضیحات گفت: اگر این وضعیت نیز احراز نشد، چاره ای نیست و باید پاسگاه انتظامی آن منطقه ورود پیدا کند و تحقیق نماید و تصادف را تایید کند، افسر کارشناس نیز تایید کند، همچنین تایید بیمارستان و پزشکی قانونی نیز اخذ شود تا برای کروکی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، تصادفاتی که در استان و شهر کرمانشاه اتفاق می‌افتد، صحنه سازی است و لذا قانون پیش بینی کرده است که مراحل قانونی توسط راهور، مرجع انتظامی، پزشکی قانونی و مرجع قضایی طی شود تا بیمه بتواند خسارت پرداخت کند.   

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.