شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

جعفری: ۴۰۰۰ نفر در آزمون سراسری قرآن ثبت نام کردند / عباسیان: ماموریت اوقاف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن است
18 دی 1396 - 9:15
شناسه : 3337
0
نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان با موضوع آزمون سراسری قرآن کریم کرمانشاه برگزار شد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، نشست مشترک مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام آیت عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تاکید کرد و گفت: سازمان اوقاف طرح تربیت ۱ میلیون نفر را طی ۴ سال اول در دستور کار قرار داد و طی دو سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ در اوقاف طرح تربیت حافظان قرآن کلید خورد، یادآور شد: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار نفر تا کنون در طرح حافظان شرکت کردند.

حجت الاسلام عباسیان افزود: حدود ۵۰۲ کلاس حفظ در سطح استان داریم و نزدیک ۳۰۰ مربی در دوران آموزشی تربیت مربی برای این امر آموزش دیده اند.

وی ابراز داشت: در حوزه اوقاف در ثبت نام تا الان مقام اول کشور را کسب کردیم که حدود ۲ هزار و ۷۸۷ نفر از طریق کلاسهای اوقاف در این آزمون ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۰ نفر خانم و ۶۲۷ نفر آقا بوده اند.

عباسیان بیشترین ثبت نام را مربوط به اسلام آبادغرب دانست و گفت: پس از این شهرستان، کرمانشاه و پاوه به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار آزمون اوقاف و ارشاد اسلامی در هم ادغام شده است، گفت: ثبت نام آزمون قرآن در شهرستانهای زلزله زده استان کرمانشاه ۱۰۰ درصد رایگان بوده است.

عباسیان ابراز داشت: در این آزمون سال ۹۴ رتبه دوم و سال ۹۵ رتبه اول را کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: ثبت نام در آزمون قرآن کریم از تاریخ ۱۰ آذر ثبت نام آغاز شد و تا تاریخ ۳۰ دیماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز داشت: همچنین این آزمون در روز پنج شنبه ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری این اقدام برای اولین بار به صورت مشارکتی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان «آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» برگزار کنیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: حدود ۳ گروه اعم از قرآن آموزان، مربیان موسسات قرآنی اوقاف و مدیران موسسات می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی در ادامه گستردگی رشته ها را ۲۴ مورد عنوان کرد و ابراز داشت: تا این زمان استقبال شرکت کنندگان در این آزمون در حد چشمگیری بوده است و استان کرمانشاه رتبه دوم را تا کنون در بین کشور کسب کرده است.

این مسئول با تاکید بر توجه بیشتر به مفاهیم قرآن کریم گفت: تا کنون حدود ۳ هزار و ۷۵۱ مورد ثبت نام در استان داشتیم که ۷۵ درصد آن خانم ها بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.