دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20857 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها

سهم گردشگری کرمانشاه به نسبت دیگر استان ها بسیار کم است
24 دی 1396 - 10:13
شناسه : 3847
0
معاون استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، ظرفیت گردشگری استان را یک پتانسیل بالقوه دانست که بالفعل کردن آن کاری سهل و ممتنع است .

پ
پ

مجتبی نیک کردار در نشست با متقاضیان تاسیس اقامتگاه بوم گردی در استان، به گردش مالی عظیم صنعت گردشگری در دنیا اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از کل گردش مالی در دنیا به صنعت گردشگری تعلق دارد .

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ میزان گردش مالی صنعت گردشگری دنیا به دو هزار میلیارد دلار خواهد رسید .

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: ایرانیها یک درصد از جمعیت جهان را شامل می شوند که با این حساب سهم جمعیتی ما از این رقم گردش مالی صنعت گردشگری باید ۲۰ میلیارد دلار باشد، درحالیکه هم اکنون دو میلیارد دلار است .  

وی با بیان اینکه سهم گردشگری کرمانشاه به نسبت دیگر استان ها بسیار کمتر است، گفت: ظرفیت گردشگری و بوم گردی استان خالی مانده است .

نیک کردار گردشگری کرمانشاه را یک پتانسیل  بالقوه دانست و عنوان کرد: مردم خصوصا مردمی که مدرن زندگی می کنند از گرفتاری های مدرنیسم خسته می شوند و ترجیح می دهند آخر هفته خود را در طبیعت و روستاها بگذرانند .

وی بالفعل کردن پتانسیل بالقوه گردشگری استان را کاری سهل و ممتنع توصیف کرد و گفت:  هرچند که ابزار و اسباب بوم گردی ساده است، اما نیروی انسانی که خوب خدمات رسانی کند و گردشگر جذب کند، مهمتر است .  

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مهمان‌نوازی، صداقت در رفتار، گرمی، بهداشت و سلامت را از جمله فاکتورهایی دانست که برای گردشگران بسیار مهم است و دارندگان اقامتگاه های بوم گردی باید به آن توجه کنند .

وی همچنین خدمات را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: امسال ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بخش گردشگری استان اعتبار اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد .

نیک کردار به موضوع پرداخت تسهیلات نیز اشاره ای کرد و گفت: امسال  ۵۰۰ میلیارد تومان در استان تسهیلات داشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی بود .  

وی در ادامه به موضوع اطلاع رسانی و تبلیغات در گردشگری پرداخت و یادآور شد: امروزه اطلاع رسانی از شکل سنتی خود خارج و به سمت فضای مجازی رفته است. ما نیز باید سیستم جدید تبلیغات را دنبال کنیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.