شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

مرگ “غیر طبیعی” ۱۳۰۰ کرمانشاهی/ فوت ۹۸ نفر بر اثر “مواد مخدر” و “الکل”
10 بهمن 1396 - 11:51
شناسه : 4401
1
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه اعلام کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از جان باختن ۱۲۹۲ نفر در استان بر اثر مرگ غیرطبیعی از جمله زلزله اخیر خبر داد.

پ
پ

دکتر اَرتین کمالی در تشریح آمار ۹ ماهه امسال پزشکی قانونی از ارجاع ۲۰۲۱ جسد به پزشکی قانونی استان طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۱۷ نفر مرد و ۷۰۴ نفر زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ارجاع ۱۲۸۶ جسد ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی این میزان افزایش ارجاع جسد به پزشکی قانونی را ناشی از تعداد فوتی‌های زلزله اخیر استان با ۶۲۰ فوتی عنوان کرد.

۱۳۰۰ کرمانشاهی امسال بر اثر “مرگ غیرطبیعی” جان باختند

کمالی بیشترین تعداد فوتی ارجاعی به پزشکی قانونی را مربوط به موارد مرگ غیرطبیعی دانست و اظهار کرد: امسال ۱۲۹۲ نفر بر اثر مرگ غیرطبیعی از جمله زلزله اخیر در استان فوت کردند که از این تعداد ۷۸۳ نفر مرد و ۵۰۹ نفر زن بودند.

وی افزود: این تعداد با توجه به بحث زلزله نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۲۴ فوتی بیش از ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

کمالی در ادامه از فوت ۳۴۳ نفر در تصادفات ۹ ماهه امسال استان خبر داد واظهار کرد: از این تعداد ۲۵۲ نفر در تصادفات برون شهری و ۹۱ نفر در تصادفات درون شهری فوت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۳۲۴ نفر، ۲٫۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه همچنین از مجروحیت ۸۹۴۲ نفر در تصادفات ۹ ماهه امسال استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۲۶ نفر زن و ۶۱۱۶ نفر مرد هستند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مجروحیت ۸۶۹۸ نفر ۲٫۸ درصد افزایش داشته است.

“مرگ خاموش” ۶ کرمانشاهی در سال جاری

وی در ادامه از فوت شش نفر بر اثر خفگی با گاز منوکسیدکربن در ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد چهار نفر زن و دو نفر مرد بودند.

وی افزود: خوشبختانه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴ مورد فوتی کاهش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

کمالی همچنین از مراجعه ۱۳ هزار و ۹۶۲ نفر به پزشکی قانونی با ادعای نزاع خبر داد واظهار کرد: از این تعداد ۹۹۲۶ نفر مرد و ۴۰۳۶ نفر زن هستند.

وی افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مراجعه ۱۲ هزار و ۶۲۶ نفر حدود ۱۰٫۶ درصد افزایش داشته است.

فوت ۱۹ کرمانشاهی با “قرص برنج”

کمالی از فوت ۱۹ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شامل ۱۴ مرد و پنج نفر زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴ مورد فوتی، پنج مورد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به فوت  ۱۵ نفر بر اثر غرق شدگی، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ مرد و دو نفر زن در استخر، رودخانه و دریاچه های طبیعی و مصنوعی استان فوت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۱۷ نفر، دو نفر کاهش داشته است.

“مواد مخدر” و “الکل” جان ۹۸ نفر را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه از فوت ۹۲ نفر در استان بر اثر مصرف مواد مخدر و محرک در ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۸۴ نفر مرد و هشت نفر زن بودند.

کمالی افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت ۱۳۵ نفر ۳۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه فوت ناشی از مصرف الکل در استان را در ۹ ماهه امسال سه نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت شش نفر، نصف شده است./ ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.