چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20850 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟

پرداخت وام اشتغالزایی به روستاییان و عشایر استان
15 بهمن 1396 - 8:12
شناسه : 4467
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر با کارمزد ۴ تا ۱۰ درصد خبرداد.

پ
پ

 به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، داوود یاوری در نشست خبری عصر چهارشنبه(۱۸ بهمن ماه)افزود: هر نوع فعالیتی اعم از کشاورزی، صنعت، دامداری، معدن، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی، فرآوری و غیره که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد و سبب رشد اقتصاد ملی در کشور شود بدون شک از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بهره مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این بخش شش هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و بانک‌ها نیز باید به همین میزان از منابع داخلی خود پرداخت کنند که اعتبار این بخش در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و سهم کرمانشاه از آن ۳۵۲ میلیارد تومان است.
یاوری ضمن اشاره به کارمزد وام اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر مرزنشین ۴ درصد، روستائیان و عشایر غیر مرزنشین ۶ درصد، و برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۱۰درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام اینکه این تسهیلات با توجه به طرح های ارائه شده از سوی روستائیان و عشایر از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان متغیر است گفت:طرح هایی که نیاز به پرداخت تسهیلاتی بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان را دارند در کارگروه ملی مطرح و از اختیارات استانی خارج می شوند.
یاوری با بیان اینکه خوشبختانه وثایق و تضمین های متنوعی برای دریافت وام اشتغال روستائیان و عشایر پیش بینی شده است تصریح کرد: حدود دو تا هشت درصد به این تسهیلات یارانه تعلق می‌گیرد و محدودیتی برای پرداخت به بخش شهری و روستایی ندارد.

یاوری بیان داشت: وام اشتغال روستائیان و عشایر از طریق بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد.

وی ضمن بیان این نکته که طرح های مورد ارائه برای دریافت تسهیلات باید توجیه مالی برای وام گیرندگان داشته باشد، یادآورشد: این تسهیلات بصورت یکجا به سرمایه گذار پرداخت نخواهد شد بلکه به نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خاتمه گفت : برای استفاده روستائیان و عشایر از تسهیلات اشتغال باید در سامانه “کارا” ثبت نام کنند و تا کنون به این منظور ۱ هزار و ۷۹۵ نفر برای اشنغال فراگیر و ۱۹۲ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.