پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

استاندار کرمانشاه: “سفت‌کاری” واحدهای روستایی آسیب‌دیده در زلزله تا تیر ماه به اتمام می‌رسد
26 بهمن 1396 - 10:25
شناسه : 4944
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: تا تیر ماه سال آینده کار سفت کاری تمام واحدهای روستایی تخریب شده در زلزله به پایان می رسد.

پ
پ

هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با اشاره به تصویب اختصاص ۱۸۶۸ میلیارد تومان تسهیلات دیگر(مرحله دوم) از سوی دولت جهت مناطق زلزله زده استان، اظهار کرد: این تسهیلات  تا روز شنبه به بانکهای استان ابلاغ می شود.

وی  با تاکید بر تسریع در مرمت و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، گفت: تاکنون ۵۹۱۹ واحد در روستاها به مرحله پی کنی رسیده و اسکلت ۱۵۲۷ واحد نیز نصب شده است.

بازوند با مطلوب دانستن روند بازسازی در مناطق روستایی، گفت: در شهرها مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک شهرداری ها، ثبت اسناد و نظام مهندسی سریعا رفع و ساخت و ساز در این مناطق نیز سرعت بگیرد.

وی عنوان کرد: در مصوبه جدید هیات دولت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که از این محل باید صدور پروانه ساخت برای واحدهای احداثی(حداکثر تا ۱۰۰ متر) رایگان باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز جهت بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در نظر گرفته شده که دستگاه ها باید سریعا پروژه هایشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به درنظر گرفتن تسهیلاتی جهت مستاجرین مناطق زلزله زده، گفت: حدود سه هزار مستاجر در این مناطق داریم که بر اساس مصوبه هیات دولت به مستاجرین شهری ۴۰ میلیون تومان و مستاجرین روستایی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود تا بتوانند صاحب خانه شوند. این افراد چنانچه زمین ندارند نیز باید با کمک راه و شهرسازی فکری برای تامین زمین مورد نیاز آنان شود.

بازوند همچنین از افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهایی شهری که نیاز به مقاوم سازی دارند تا سقف ۴۰ میلیون تومان، با تشخیص بنیاد مسکن خبر داد.

استاندار کرمانشاه بر تحویل سریع کانکس به زلزله زدگان دارای نوزادی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده و تاکنون کانکس یا کمک بلاعوض پنج میلیون تومانی نگرفته اند، تاکید کرد.

در این نشست از سوی مسئولین بیمه آرمان نیز اعلام شد که تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان خسارت به صاحبان واحدهای مسکن مهر که در زلزله آسیب دیده پرداخت شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.