جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

خبرهای نوید بخش برای جبران نداشته های محوطه پایگاه جهانی بیستون
20 خرداد 1397 - 11:12
شناسه : 7692
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

پایگاه بیستون، آوازه جهانی دارد ولی محوطه بیرونی آن از ساده ترین امکانات خدماتی و رفاهی به دور مانده که گاه موجب رنج و سردرگمی گردشگران داخلی و خارجی می شود با این وجود شهردار بیستون از خبرهای نویدبخشی برای بهبود محوطه خبر می دهد.

پ
پ

خبرنگار:شهلا رستمی

بخش بیستون با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
آوازه این شهر به دلیل دربرگیری پایگاه تاریخی بیستون، جهانی است و هرساله پذیرای گردشگران بسیاری است.
این در حالیست که محوطه پایگاه از ساده ترین امکانات خدماتی و رفاهی به دور مانده که گاه موجب رنج و سردرگمی گردشگران داخلی و خارجی می شود.
نبود پارکینگ استاندارد و تعبیه نشدن روشنایی در این منطقه موجب عدم پذیرش خودرو گردشگران در پارکینگ محوطه می شود و حتی کمبود چشمگیر خدمات رفاهی در اطراف محوطه، باعث می شود که گردشگر برای تهیه حتی یک بطری آب معدنی، مسافتی را بپیماید و به داخل محوطه رود.
بدیهی است که با وجود چنین نقص ها و کمبوداتی، پایگاه جهانی استان ما محبوییت جهانی نمی یابد چراکه از آنچه که زیبنده و در شان اوست به دور مانده است.
با این حال شهردار بیستون در گفتگو با پایگاه خبری طلوع، از تدابیر و تغییرات مثبت برای رفاه حال گردشگران در اطراف محوطه خبر می دهد.
شورش فرامرزی ادامه داد: امسال ضعف ها و مشکلات بهره برداری برای ورود سرمایه گذار خصوصی مشخص شده و قرار است که سرمایه گذار با نظم و چارچوب مشخصی برای ساماندهی ورود پیدا کند.
شهردار بیستون از برآورد یک و نیم میلیارد تومانی برای ساماندهی پارکینگ و پارک جنگلی خبر داد و گفت: علاوه بر آسفالت، پارکینگ محوطه به سرویس آب شرب، سرویس بهداشتی و سایر امور خدماتی مجهز می شود.
فرامرزی با تاکید براینکه اجرایی شدن طرح در گرو تصویب شورای شهر است، ادامه داد: با ساماندهی پارکینگ غربی پایگاه جهانی بیستون بسیاری از مشکلات مسافران و گردشگران رفع خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که سرانجام ساماندهی پارک جنگلی بیستون به کجا رسید، اظهار داشت: امید است ساماندهی و بهره برداری این منطقه نیز تا قبل از پایان تابستان به شهرداری برسد تا این نعمت خدادادی بیش از این آسیب نبیند چراکه سیستم آبیاری تحت فشار آن از بین رفته، قسمت هایی از جنگل با مشکل کچلک و سوختگی مواجه است.
به گفته فرامرزی، پارک جنگلی بیستون دارای هشت نوع درخت مقاوم به کم آبی است که گونه زبان گنجشکی و کاج سوزنی عمده این درختان را تشکیل می دهد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.