پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

اردوگاه “حلبچه” سرپناه معتادین بهبودیافتهِ  کرمانشاه
18 شهریور 1397 - 9:15
شناسه : 8927
6
علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان طلوع‌‌کرمانشاه :

وی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از زیرساخت های اردوگاه حلبچه طی سالهای گذشته بدلیل بلااستفاده بودن، آسیب دیده یا تخریب شده، اظهار کرد: همچنین به دلیل متروک بودن این مکان، بسیاری از زیرساخت های آن بویژه کابل های برق و تاسیسات به سرقت رفته است.

پ
پ

 به گزارش طلوع کرمانشاه ؛وی با تاکید براینکه باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرد، گفت: تاکنون تنها شهری که در کشور طرح “صیانت پس از خروج” را برای بهبودیافتگان از مواد مخدر اجرا کرده، شهر تبریز بوده که این طرح با کمک خیّرین و شهرداری به اجرا درآمده است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: طی بازدیدی که از فعالیت های انجام گرفته در این زمینه در تبریز داشتیم، تصمیم گرفتیم که مشابه آن را در کرمانشاه نیز اجرا کنیم.
وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در بحث ساماندهی آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قید شده که تا پایان اجرای این برنامه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد در کشور باشیم.
شمشیری اعلام کرد: در این راستا، طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا با راه اندازی این اردوگاه، استقرار معتادین بهبود یافته و فراهم کردن زمینه اشتغال آنها، مانع از بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد در استان شویم.
وی به رایزنی های صورت گرفته با کارآفرینان و خیّرین استان در راستای عملیاتی کردن این طرح اشاره کرد و گفت: اگر بستری را فراهم نکنیم تا معتادین بهبود یافته مشغول به کار شوند، دوباره به چرخه اعتیاد باز خواهند گشت و هزینه های مضاعف برای دولت تکرار می شود.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: پس از ساماندهی اردوگاه و استقرار معتادین بهبود یافته درآن، کار آموزش آنها را آغاز خواهیم کرد تا درکارگاه های تولیدی این اردوگاه به تولید محصولاتی بپردازند که براساس نیاز جامعه خواهد بود.
فاز اول ساماندهی اردوگاه حلبچه ۴ ماهه اجرا می شود
در ادامه این نشست مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز به بازدید چند روزگذشته خود از اردوگاه حلبچه شهرستان کنگاور اشاره کرد و گفت: کار احیاء این اردوگاه برای استقرار معتادین بهبود یافته طی دو فاز انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در فاز اول بخشی از مجموعه را ساماندهی خواهیم کرد تا زیربار خدمات برود و در مرحله بعد که مرحله ای پرهزینه خواهد بود، برنامه های توسعه ای را اجرا می کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بااشاره به وجود ۴۵۰ واحد مسکونی ۷۰ متری در این اردوگاه، اضافه کرد: از آنجایی که چندسالی است که این واحدها خالی از سکنه بوده اند، بسیاری از آنها تخریب و یا آسیب دیده اند، لذا ۱۵۲ واحد کمتر خسارت دیده را در فاز اول ساماندهی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اکثر ساختمان های عمومی این اردوگاه همچون مدرسه، درمانگاه، مسجد، کارگاه، بازار، نانوایی و… سرپا و قابل استفاده هستند.

سالاری از انجام هماهنگی لازم با دستگاه هایی چون شرکت گاز، توزیع برق، آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و مخابرات جهت فراهم کردن زیرساخت های این اردوگاه خبرداد و گفت: جمعا ۲۹۱ میلیون تومان اعتبار برای تعمیرات اولیه ساختمان های عمومی اردوگاه نیاز داریم.

به گفته این مسئول برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده اردوگاه نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، با انجام چهار ماه کار فشرده می توانیم فاز اول ساماندهی اردوگاه را به بهره برداری برسانیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه یادآورشد: بااتمام فاز اول ساماندهی اردوگاه، معتادین بهبود یافته را به آنجا منتقل کرده و کار آموزش مهارت های کسب و کار را به آنها انجام خواهیم داد.

احیاء اردوگاه حلبچه همت جمعی دستگاه‌های اجرایی را می طلبد

در پایان این نشست، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده، بر لزوم تعیین یک متولی واحد جهت اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: دفتر فنی استانداری متولی این طرح و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز بهره بردار آن خواهد بود.

وی متذکر شد: همچنین باید وظایف هرکدام از دستگاه های اجرایی در این پروژه و میزان اعتبار لازم برای انجام فعالیت هایشان مشخص شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه احیاء اردوگاه حلبچه همتی دسته جمعی می خواهد، عنوان کرد: امسال باید فاز اول این پروژه راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها موانعی که در این پروژه بر سر اجرای فعالیت های خود دارند را اعلام کنند تا در جهت بر طرف کردن آن اقدام کنیم.

بازوند یادآورشد: دستگاه هایی ذیربط درصورتی که نیازی به موافقت نامه داشته باشند انجام خواهیم دادم، اما تا زمانی که تزریق اعتبار نداشته باشیم خبری از تخصیص نیست.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.