شنبه, ۱۱ آذر , ۱۴۰۲ Saturday, 2 December , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20180 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است حرفه ی وکالت نیاز به تخصص دارد و نیازمند نگاه ویژه است کنگاور با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کرمانشاه ثبت شد آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید به زودی علائم بیماری آنفولانزا شامل چه مواردی است؟ ۱۸۲۰ کودک کرمانشاهی یارانه رفع سوءتغذیه می‌گیرند قاتل فراری در دام پلیس آگاهی کرمانشاه حریق یک منزل مسکونی در کرمانشاه ۲ مصدوم برجای گذاشت میدان آزادی مکانی برای خرید و فروش گوشی های سرقتی پلمب ۵۰ مطب دندانپزشکی متخلف در استان کرمانشاه کمبود این ویتامین ها باعث هجوم افکار منفی به ذهن می شود از تردد تورهای گردشگری غیرمجاز جلوگیری می‌شود اجرای طرح سامانه سردسیری کرمانشاه بلاتکلیف است آدم ربایی با انگیزه اختلافات خانوادگی/ متهم دستگیر و کودک ربوده شده آزاد شد تقلای مصری برای رای جمع کردن! اقای نماینده پای ثابت جلسات این روزها این نشانه ها علامت‌ کمبود ویتامین ب ۱۲ است توقیف ۱۱ کامیون حامل سوخت قاچاق در قصرشیرین تله‌کابین کرمانشاه می‌تواند در “چالابه” احداث شود درخشش صابر خسروی (جوان کرمانشاهی) در رالی اژه ترکیه تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه

جاده هایی که زیر بار ترانزیت و صادرات از دست می رود
31 خرداد 1397 - 10:26
شناسه : 7834
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مرز همواره به عنوان یکی از مزیت ها و پتانسیل های مهم کرمانشاه نام برده می شود، داشتن بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق باعث شده کرمانشاه دروازه تعاملات تجاری ایران با عراق باشد.

پ
پ

حدود ۵۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد.
شاید وقتی که از مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی مرز صحبت می شود یک نکته مدنظر قرار نگیرد و آن آسیبی است که به زیرساخت ها و جاده های کرمانشاه وارد می شود.
تردد هزاران کامیون و تریلر در روزدر محورهای استان به منظور مراودات تجاری با عراق صدمه زیادی به راه هاوارد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.
سالانه چندین میلیاردتومان باید صرف آسفالت و ترمیم راه های استان شود و این در حالی است که سهم کمی از عواید و سود تجارت با عراق به دست کرمانشاه می رسد.
حجم زیادی از میزان صادرات به عراق به کالاهایی اختصاص دارد که اصلا تولید کرمانشاه نیست.
کالاهایی که در بسیاری از مواقع وزن زیادی هم دارند و آسیب جدی به راه ها واردمی کنند.
به علاوه مقدار زیادی هم ترانزیت خصوصا در بخش سوخت از عراق و از طریق راه های کرمانشاه صورت می گیرد که آنهم سود چندانی برای کرمانشاه ندارد و حتی گاهی رانندگان عراقی پسماندهای سوختی خود را در حاشیه راه های ما تخلیه می کنند.
انتظار می رود در شرایطی که بخش زیادی از عواید تجارت با عراق به سود کشور است، مسئولین کشور نیز در قبل آن اعتباراتی برای توسعه و بهبود راه های کرمانشاه اختصاص دهند یا حداقل بخشی از این عواید را خرج استان کرمانشاه کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.