بر اساس آخرین پیشبینیهای ادارهکل هواشناسی استان که صبح امروز سهشنبه ۱۹ خردادماه منتشر شد، در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اوایل هفته آینده پدیده جوی قابل توجهی برای استان پیشبینی نمیشود/آسمان استان طی روزهای پیشرو عمدتاً صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و شرایط جوی آرام و پایداری بر بیشتر مناطق استان حاکم خواهد شد/متوسط دمای هوا که از روزهای گذشته روند افزایشی داشته، تا روز جمعه بهتدریج افزایش خواهد یافت.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر روند پرداخت و مصرف تسهیلات بانکی اظهار کرد: هدف از پرداخت تسهیلات، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیتهای تولیدی است و باید اطمینان حاصل شود که این منابع دقیقاً در همین مسیر هزینه میشوند/مواردی داشتهایم که متقاضی تعهد ایجاد ۲۵ فرصت شغلی را ارائه کرده اما در عمل تنها پنج شغل ایجاد شده است؛ این موضوع نشان میدهد بخشی از تسهیلات در مسیر دیگری هزینه شده و طرح با انحراف مواجه بوده است/بانکها و دستگاههای اجرایی موظف هستند بهصورت مستمر و منظم بر نحوه هزینهکرد تسهیلات نظارت داشته باشند تا منابع مالی پرداختشده به ایجاد ظرفیتهای واقعی تولیدی و اشتغال پایدار منجر شود و از بروز انحراف و درخواستهای مکرر برای استمهال تسهیلات جلوگیری گردد.
سرهنگ شکرالله کدیوریان اظهار داشت: پس از وقوع چندین مورد سرقت گوشی تلفن همراه در معابر پرازدحام شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت/ ماموران پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ زن سارق که در اماکن شلوغ به شکلی کاملا حرفه ای اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان می کردند، شده و در عملیاتی غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند/ متهمان دستگیر شده در بازجویی ها به ارتکاب ۱۲۶ فقره سرقت گوشی موبایل در شهر کرمانشاه اعتراف کردند/در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و تاکنون تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شده اند، در این رابطه یک مالخر نیز دستگیر و همراه با سارقان به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاه در ادامه پیگیریهای مستمر خود برای توسعه زیرساختهای استان، در صدوهفتادوهشتمین دیدار کاری خود در پایتخت با حمیدرضا جانباز، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دیدار و گفتوگو کرد/در این نشست که با حضور بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، رئیس حوزه آبریز مرزی غرب کشور و مشاور وزیر نیرو برگزار شد، مهمترین طرحها و مطالبات بخش آب استان مورد بررسی قرار گرفت/معاون وزیر نیرو در این دیدار با قدردانی از پیگیریهای مستمر استاندار کرمانشاه در حوزه آب، اظهار کرد: بسیاری از پروژههای دارای گرههای چندین ساله در استان با مدیریت و هماهنگی ایجاد شده تعیین تکلیف شدهاند و امروز شاهد پیشرفت قابل توجه طرحهای زیرساختی بخش آب در کرمانشاه هستیم/خوشبختانه شرکت آب منطقهای کرمانشاه از مجموعههای توانمند کشور است و اقدامات انجام شده در این مجموعه موجب شده دغدغههای حوزه آب در غرب کشور به حداقل برسد و خیال ما از مدیریت آب در کرمانشاه راحت باشد.
فریبرز ایمانی ، با اشاره به آغاز موج بازگشت حجاج و احتمال ابتلا برخی از حجاج به بیماری، گفت: لازم است حجاج هنگام بازگشت به کشور هم در مسیر و هم در زمان بازگشت، حتی اگر علائمی هم از بیماری ندارند موازین بهداشتی را رعایت کنند، زیرا ممکن است ناقل بیماری باشند/حجاج باید در مسیر بازگشت از حج نسبت به هرگونه علائم بیماری دقت لازم را داشته باشند، افزود: اگر حجاج علائمی شبیه سرماخوردگی، تب، لرز، گلودرد، سرفه و یا بثورات پوستی را مشاهده کردند حتما باید به کارکنان بهداشتی مستقر در مبادی ورودی از جمله فرودگاهها مراجعه کنند تا در صورت نیاز از آنها آزمایش و نمونهگیری انجام شود/حجاج باید در مسیر بازگشت و در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما که تجمع زیاد است از ماسک استفاده کنند، رعایت این موازین بهداشتی باید به مدت دو هفته ادامه داشته باشد/ حتی اگر علائمی ندارند تا دو هفته از دست دادن، در آغوش کشیدن افراد و روبوسی خودداری کنند و تا حد امکان در تجمعات حاضر نشوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای کرمانشاه، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گزارشی از وضعیت شبکه برق و اقدامات انجامشده برای حفظ پایداری تأمین انرژی ارائه کرد/در بخش انتقال و فوقتوزیع برق، مجموعاً ۳۲ مورد آسیب در سطح استان ثبت شده که بیشترین میزان آن با ۲۲ مورد مربوط به شهرستان روانسر بوده است/ برآوردها نشان میدهد میزان خسارت وارد شده به تجهیزات حوزه انتقال و فوقتوزیع با قیمتهای سال ۱۴۰۴ حدود ۷۰ میلیارد تومان است/ در شبکه توزیع نیز بیش از ۸۰ مورد آسیب گزارش شده و میزان خسارت در این بخش بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان برآورد میشود/ فرآیند بازیابی شبکه با سرعت مطلوب انجام شد و نرخ بازگشت شبکه کمتر از دو ساعت بوده است؛ بهگونهای که در برخی موارد شبکه تنها طی حدود ۲۰ دقیقه به شرایط عادی بازگشت.
دکتر وریا رحیمی افزود: داروهای ضدمیکروبی از پرمصرفترین داروها در جهان هستند و در صورت مصرف صحیح میتوانند جان بیماران را نجات دهند، اما استفاده نابجا و غیرمنطقی از آنها زمینهساز بروز عوارض، تداخلات دارویی و مقاومت میکروبی خواهد شد/مقاومت میکروبی توانایی باکتریها و سایر میکروبها برای مقابله با اثر آنتیبیوتیکها است؛برخی باکتریها به مرور زمان توانایی خنثی کردن آنتیبیوتیکها را پیدا میکنند و در نتیجه دارو دیگر قادر به از بین بردن آنها نخواهد بود/مصرف خودسرانه آنتیبیوتیکها یکی از مهمترین عوامل ایجاد مقاومت میکروبی است،استفاده از آنتیبیوتیکها برای بیماریهای ویروسی مانند اغلب سرماخوردگیها و برخی موارد اسهال، نگهداری این داروها در منزل و مصرف آنها بدون تجویز پزشک از مهمترین عوامل تشدید مقاومت دارویی به شمار میرود/مصرف بیش از حد مواد آنتیباکتریال و گندزدا، درخواست بیمورد بیماران برای دریافت آنتیبیوتیک بهویژه انواع تزریقی و همچنین تجویز نامناسب این داروها از سوی برخی ارائهدهندگان خدمات درمانی نیز در گسترش مقاومت آنتیبیوتیکی نقش دارد.
سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در همین راستا اعلام کرد که حمله دشمن صهیونیستی با استفاده از موشکهای بالستیک هواپرتاب صورت گرفته است/براساس گزارش از مناطق مختلف کشور، حوالی ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد دوشنبه صدای سه انفجار در محدوده نجفآباد استان اصفهان شنیده شد، هیچ اطلاعاتی در خصوص محل این انفجارها و جزییات پیرامون آن منتشر نشده است/شدت این انفجارها به حدی بود که بسیاری از شهروندان اصفهانی هم در این شهر آن را احساس کردند؛ معاون امنیتی و انتظامی استاندار اصفهان که تنها سخنگوی رسمی اخبار جنگ در استان است، اعلام کرد که حملات دشمن صهیونیستی تلفات جانی نداشته است.
ثریا قربانی، معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در نشست خبری هفته محیط زیست از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در یکی از روستاهای منطقه سرفیروزآباد خبر داد/ساعت ۱۲ روز (شنبه ۱۶ خرداد) گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در یکی از روستاهای منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه دریافت شد که بلافاصله کارشناسان و نیروهای محیط زیست به منطقه اعزام شدند/ براساس بررسیهای میدانی و تصاویر ثبت شده، حضور پلنگ ایرانی در این منطقه مورد تأیید قرار گرفت و اقدامات لازم برای دور کردن این حیوان از محدوده مسکونی و جلوگیری از بروز هرگونه خطر احتمالی انجام شد/معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اهمیت این گونه ارزشمند گفت: پلنگ ایرانی از گونههای در معرض خطر انقراض محسوب میشود و به همین دلیل برنامهها و اقدامات حفاظتی لازم برای صیانت از این گونه در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
سعید دزفولینژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در این نشست با تشریح دستاوردهای آموزشی این ادارهکل، از موفقیت چشمگیر دانشآموزان استان در طرحهای ملی «محیطیار» و رویداد علمی «انسان و محیط زیست» خبر داد. وی با اشاره به ورود رسمی مباحث زیستمحیطی به کتابهای درسی از سال ۱۳۹۵ گفت: پیش از این، محتوای منسجمی در حوزه آموزش محیط زیست در نظام آموزشی وجود نداشت، اما با ورود این مباحث به کتابهای درسی، تحول بزرگی در حوزه فرهنگسازی و آموزش حفاظت از محیط زیست ایجاد شد و این موضوع به یکی از ارکان مهم آموزش تبدیل شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه افزود: طرح ملی «محیطیار» که از سال ۱۳۹۸ به صورت پایلوت در استانهایی مانند بوشهر، اصفهان و تبریز آغاز شده بود، اکنون به یک طرح سراسری در مدارس ابتدایی کشور تبدیل شده است/کرمانشاه یکی از استانهای موفق در اجرای این طرح به شمار میرود، تاکنون بیش از ۹۷۵ محیطیار فعال در سامانه ملی ثبت شدهاند و پیشبینی میشود این تعداد در سطح شهر کرمانشاه بهزودی از مرز یکهزار نفر عبور کند.