شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه با این روند ۲ قرن طول می‌کشد
22 مرداد 1398 - 22:24
شناسه : 102041
1
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پایین بودن اعتبارات پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی کرمانشاه، گفت: با این روند اعتبارات شاید دو قرن دیگر پروژه افتتاح شود/دکتر محمودرضا مرادی در نشست خبری امروز (۲۲ مرداد) با اشاره به حیطه کاری وسیع حوزه سلامت گفت: تنها در حوزه کاری بهداشت در استان ۶۰۰۰ نیرو فعالیت دارند و این درحالی است که بعضا برخی ادارات کل در استان با حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نیرو اداره میشوند/وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص برخی مسائل و مشکلات حوزه سلامت از جمله برخی ارجاعات اجباری بیماران به مراکز آزمایشگاهی و… از سوی برخی پزشکان گفت: قطعا بسیاری ارجاعات مورد نیاز است و باید آزمایش صورت گیرد تا تشخیص درستی داده شود، اما بعضا در این میان موارد معدودی از پزشکان هستند که با برخی مراکز قرارداد بسته و بیمار را به آن مرکز ارجاع می‌دهند که با این دسته از پزشکان برخورد می‌شود/مرادی تصریح کرد: در یک تحلیل صورت گرفته در استان، مشاهده شده پزشکانی با وجود چند داروخانه در قلمرو مطب شان، بیماران را به داروخانه های دورتر جهت تهیه دارو ارجاع داده بودند که به این پزشکان از طریق نامه کتبی تذکرات لازم داده شد/رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به روند ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ساخت این بیمارستان نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و این درحالی است که سال گذشته تنها ۲٫۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص داده شده که با این روند دو قرن دیگر این بیمارستان افتتاح خواهد شد!

پ
پ
وی با اشاره به تاثیر مستقیم فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در جامعه گفت: دانشگاه بویژه در حوزه درمان ارتباط مستقیم و موثری با مردم دارد و کوچکترین نارضایتی از خدمات در جامعه انعکاس پیدا می‌کند.

مرادی با اشاره به ۲۴ ساعته بودن فعالیت های دانشگاه گفت: این خدمات علاوه بر شبانه روزی بودن، اورژانسی نیز هست و در تعطیلات حجم کاری ما افزایش چشمگیری می یابد و نیاز است که نیروها در تعطیلات نیز پای کار باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیشروی سیاست های وزارت بهداشت به سمت پیشگیری خبر داد وافزود: اگر پیشگیری نکنیم باید درمان کنیم و درمان بسیار پرهزینه است، از این رو سیاست ها و اولویت های وزارت بهداشت و به تبع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال پیشروی به سمت حوزه پیشگیری است.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص برخی مسائل و مشکلات حوزه سلامت از جمله برخی ارجاعات اجباری بیماران به مراکز آزمایشگاهی و… از سوی برخی پزشکان گفت: قطعا بسیاری ارجاعات مورد نیاز است و باید آزمایش صورت گیرد تا تشخیص درستی داده شود، اما بعضا در این میان موارد معدودی از پزشکان هستند که با برخی مراکز قرارداد بسته و بیمار را به آن مرکز ارجاع می‌دهند که با این دسته از پزشکان برخورد می‌شود.

مرادی تصریح کرد: در یک تحلیل صورت گرفته در استان، مشاهده شده پزشکانی با وجود چند داروخانه در قلمرو مطب شان، بیماران را به داروخانه های دورتر جهت تهیه دارو ارجاع داده بودند که به این پزشکان از طریق نامه کتبی تذکرات لازم داده شد.

وی به هجمه های اخیر صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص درآمد پزشکان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد پزشکان، پزشک عمومی هستند که درآمد چندانی ندارند و از ۴۰ درصد دیگر هم بسیاری رشته های غیرجراحی دارند که آنها نیز درآمد بالایی کسب نمی کنند.

مرادی افزود: این میان تنها حدود هفت تا هشت درصد پزشکان از درآمد بالایی برخوردارند که بعضا به خاطر خاص بودن رشته ای است که دارند و یا تعداد متخصصین در رشته آنها کم است.

وی با اشاره به کسادی بازار پزشکان طی سالهای آینده گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در حال تحصیل در رشته پزشکی هستند و تا هفت سال دیگر که اینها فارغ التحصیل شوند ۵۰ هزار دیگر به چرخه کار پزشکی اضافه می‌شوند و از طرفی ۱۰ هزار پزشک مقیم خارج از کشور در حال بازگشت به ایران هستند و فارغ التحصیلان پردیس های دانشگاهی هم که لحاظ شود، با این وضعیت نهایتا ظرف چند سال آینده جایگاه پزشکی در حد یک کارمند عالی رتبه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به روند ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ساخت این بیمارستان نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و این درحالی است که سال گذشته تنها ۲٫۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص داده شده که با این روند دو قرن دیگر این بیمارستان افتتاح خواهد شد!

وی  با بیان اینکه متولی ساخت این بیمارستان اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: امسال ۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان لحاظ شده که امیدواریم تا حدی کار بیمارستان با این اعتبار پیش روند.

مرادی با اشاره به تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای این بیمارستان در سفر هیات دولت به استان گفت: متاسفانه تاکنون اعتباری در این زمینه پرداخت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تعطیلی شرکت دارویی باختر بیوشیمی هم اشاره کرد وافزود: این شرکت یکی از شرکت های معتبر در حوزه تولید دارو در کشور است که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی هم اکنون تعطیل شده است.

وی افزود: برای کمک به فعالیت مجدد این شرکت تعرفه دارو را تا ۳۰ درصد افزایش دادیم، اما باز هم تاثیری در تامین هزینه های این شرکت نداشت و مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند فعالیت شرکت رامتوقف کنند و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات این شرکت رفع شده و سریعتر به چرخه تولید برگردد.


وی در ادامه اشاره هم به آمار فعالیت های سال گذشته دانشگاه داشت و افزود: سال گذشته ۲.۸ میلیون نفر در استان در مراکز درمانی دانشگاه ویزیت شدند.
 
وی افزود: همچنین سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۱۳۰ هزار عمل جراحی در این مراکز صورت گرفت.
 
مرادی در ادامه با اشاره به رفع مشکلات بیمارستان سوختگی گفت: مشکلاتی در زمینه پیمانکار پروژه داشتیم که با ورود دادستانی به این پروژه مشکلات رفع شده و این مرکز ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.