شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20852 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است
03 اردیبهشت 1403 - 13:02
شناسه : 292894
1
 معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : سرهنگ جلال پشوتن ، از خشم و پرخاشگری به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز جرائم مختلف یاد کرد و افزود: متاسفانه خشم کنترل نشده موجب می‌شود افراد در لحظه دست به اقداماتی بزنند که هم خود آنها و هم دیگران را دچار آسیب کرده و به دردسر می‌اندازد/پشوتن از نزاع و درگیری به عنوان یکی از جرائم شایع در استان یاد کرد و افزود: بر اساس برآوردها، نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌های اجتماعی که در خصوص علل و عوامل وقوع جرم و آسیب در تمام کلانتری‌های استان توسط مراجعان تکمیل می‌شود، یکی از علل و عوامل اصلی وقوع نزاع و درگیری در استان، پرخاشگری جوانان و نوجوانان است/پرخاشگری همچنین علاوه بر نزاع در بروز سایر جرائم مانند قتل، تیراندازی و بروز آسیب‌هایی مانند طلاق، اختلافات خانوادگی و... دخیل است/معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه خود پرخاشگری هم علل و عواملی دارد، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته، سه دسته عوامل فرهنگی، اجتماعی و عوامل اقتصادی در بروز پرخاشگری نقش دارند/در دسته علل فرهنگی، یکی از مهمترین عوامل پرخاشگری ضعف پذیرش فرهنگ شهروندی توسط مهاجران است. متاسفانه ما در استان با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و افرادی که از نقاط دیگر به کلانشهری مانند کرمانشاه می‌آیند در پذیرش فرهنگ شهروندی دچار ضعف هستند و همین امر موجب شده پرخاشگری بیشتری را در این مناطق شاهد باشیم/این مقام انتظامی به ضعف فرهنگ گفت و گو جهت حل مشکلات در جامعه هم اشاره کرد و افزود: همین ضعف موجب شده برای حل یک مشکل ساده، به جای بحث و گفت و گو افراد با یکدیگر درگیر شده و شاهد بروز جرائم مختلف از دل این درگیری‌ها باشیم.
منبع : ایسنا
پ
پ

 معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه به تشریح علل و عوامل بالا بودن میزان پرخاشگری در استان پرداخت.

سرهنگ جلال پشوتن ، از خشم و پرخاشگری به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز جرائم مختلف یاد کرد و افزود: متاسفانه خشم کنترل نشده موجب می‌شود افراد در لحظه دست به اقداماتی بزنند که هم خود آنها و هم دیگران را دچار آسیب کرده و به دردسر می‌اندازد.

پشوتن از نزاع و درگیری به عنوان یکی از جرائم شایع در استان یاد کرد و افزود: بر اساس برآوردها، نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌های اجتماعی که در خصوص علل و عوامل وقوع جرم و آسیب در تمام کلانتری‌های استان توسط مراجعان تکمیل می‌شود، یکی از علل و عوامل اصلی وقوع نزاع و درگیری در استان، پرخاشگری جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: پرخاشگری همچنین علاوه بر نزاع در بروز سایر جرائم مانند قتل، تیراندازی و بروز آسیب‌هایی مانند طلاق، اختلافات خانوادگی و… دخیل است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه خود پرخاشگری هم علل و عواملی دارد، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته، سه دسته عوامل فرهنگی، اجتماعی و عوامل اقتصادی در بروز پرخاشگری نقش دارند.

وی افزود: در دسته علل فرهنگی، یکی از مهمترین عوامل پرخاشگری ضعف پذیرش فرهنگ شهروندی توسط مهاجران است. متاسفانه ما در استان با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و افرادی که از نقاط دیگر به کلانشهری مانند کرمانشاه می‌آیند در پذیرش فرهنگ شهروندی دچار ضعف هستند و همین امر موجب شده پرخاشگری بیشتری را در این مناطق شاهد باشیم.

این مقام انتظامی به ضعف فرهنگ گفت و گو جهت حل مشکلات در جامعه هم اشاره کرد و افزود: همین ضعف موجب شده برای حل یک مشکل ساده، به جای بحث و گفت و گو افراد با یکدیگر درگیر شده و شاهد بروز جرائم مختلف از دل این درگیری‌ها باشیم.

پشوتن «قانون گریزی» را هم از جمله عوامل فرهنگی دخیل در بروز پرخاشگری عنوان و تصریح کرد: بسیاری افراد در جامعه تمایل دارند قانون را دور بزنند و از انجام و اجرای آن به نحوی فرار کنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه دسته دیگر عوامل دخیل در بروز پرخاشگری را عوامل اجتماعی عنوان و تصریح کرد: از جمله این عوامل «هنجار بودن پرخاشگری» در برخی مناطق استان است و متاسفانه این امر را نشانه قدرت می دانند.

وی افزود: از جمله دیگر عوامل اجتماعی می‌توان به نبود فضاها و اماکن تفریحی برای جوانان و نوجوانان اشاره کرد. همین نبود اماکن تفریحی مانند شهربازی و… موجب شده محلی برای تخلیه هیجان نوجوانان و جوانان وجود نداشته باشد و این عدم تخلیه هیجان بعضا در قالب پرخاشگری خود را نشان می‌  دهد.

پشوتن گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته جغرافیا و نوع آب و هوای کوهستانی هم در بروز پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل افراد اثرگذار است و میزان بروز پرخاشگری در مردمان مناطق کوهستانی شیوع بالاتری دارد.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه به اثرگذاری عوامل اقتصادی در بروز پرخاشگری هم اشاره کرد و افزود: عواملی مانند بیکاری و شکاف طبقاتی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: در کنار این عوامل، عوامل روانشناختی و فردی هم در بروز پرخاشگری اثرگذار است.

پشوتن همچنین ضعف در مهارت‌های زندگی مانند مهارت ارتباط برقرار کردن، مهارت نه گفتن، مهارت کنترل هیجان و… را هم از جمله دیگر عوامل دخیل در بروز پرخاشگری عنوان کرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه راه کنترل پرخاشگری از آموزش و پرورش و حتی از مهدکودک‌ها می‌گذرد، گفت: اگر از همان سنین پایین، مهارت‌های زندگی و کنترل خشم به شیوه‌ای مناسب به کودکان و خردسالان آموزش داده شود، قطعا در دوران نوجوانی و بزرگسالی شاهد پرخاشگری کمتری از سوی آنها خواهیم بود.

وی افزود: در کنار آموزش در سنین پایین، باید سطح دانش عمومی شهروندان هم از طریق تولید محتوا در قالب کلیپ، مستند، فیلم و … در خصوص پیامدهای پرخاشگری و عدم کنترل خشم افزایش داده شود.

پشوتن گفت: علاوه بر اینها، حضور کارشناسان در مدارس، مساجد، دانشگاه ها، محلات حاشیه‌نشین و … باید افزایش یابد و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه کنترل خشم به افراد داده شود. البته در حال حاضر مشاوران نیروی انتظامی با حضور در محلات حاشیه‌نشین و مساجد به ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه می‌پردازند و خدمات مشاوره بصورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود. همچنین کلیپ‌هایی تولید کرده‌ایم که در آن پیامدهای پرخاشگری برای مردم به نمایش درآمده و این کلیپ‌ها در فضای مجازی در حال انتشار است.

پشوتن تاکید کرد: قطعا اقدامات یک نهاد مانند نیروی انتظامی در کاهش پرخاشگری به تنهایی کافی نیست و این امر می‌طلبد سایر دستگاه‌های فرهنگی بویژه آموزش و پرورش پای کار آمده و آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان در این زمینه یاد دهند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.