جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

“جسد” را ۲ ساعته تحویل می‌دهیم/ تعیین علت فوت ۴۵ روز زمان می‌خواهد/تنها در شهرستان ثلاث باباجانی مرکز پزشکی قانونی نداریم
26 مرداد 1398 - 10:20
شناسه : 103212
2
مدیرکل پزشکی قانونی کرماشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از تحویل دو ساعته اجساد منتقل شده به این مرکز خبر داد و افزود: تعیین علت فوت اما ۴۵ روز زمان نیاز دارد/بهرام خانی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز پزشکی قانونی در سطح استان، گفت: تنها در شهرستان ثلاث باباجانی مرکز پزشکی قانونی نداریم/وی در ادامه با اشاره به تحویل دو ساعته جسد در مراکز پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر از زمان ورود جسد به مرکز پزشکی قانونی استان تا زمان انتقال آن حدود دو ساعت زمان می برد/خانی افزود: اگر جسد وارد مرکز پزشکی قانونی شود و یکی از بستگان درجه یک متوفی حضور داشته باشد که شرحی از نحوه فوت متوفی بدهند، بلافاصله کار تشریح بر روی جسد صورت می گیرد که در مجموع زمان آن حدود دو ساعت طول می کشد و جسد بلافاصله به خانواده متوفی جهت دفن تحویل داده می شود/خانی در خصوص زمان تعیین علت فوت نیز گفت: این پروسه در حال حاضر از ۱۴۵ روز به ۴۵ روز کاهش یافته و علت طولانی بودن این زمان نیز به نوع آزمایش های صورت گرفته بر روی جسد مربوط می شود/وی افزود: تنها برای فیکس کردن بافت جسد جهت تشخیص علت فوت، باید بافت حدود ۳۰ روز در فرمالین قرار گیرد/

پ
پ
وی یادآور شد: از مجموع مراکز پزشکی قانونی استان، تنها مرکز کرمانشاه و اسلام آبادغرب در مالکیت پزشکی قانونی قرار دارد و مابقی بصورت ساختمان های اجاره ای از دادگستری فعال است.

خانی از راه اندازی دومین مرکز پزشکی قانونی در شهر کرمانشاه خبر داد وافزود: برای راه اندازی این مرکز چهار میلیارد تومان نیاز است که درصورت تامین اعتبار این مرکز راه اندازی می شود.

“جسد” را ۲ ساعته تحویل می‌دهیم

وی در ادامه با اشاره به تحویل دو ساعته جسد در مراکز پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر از زمان ورود جسد به مرکز پزشکی قانونی استان تا زمان انتقال آن حدود دو ساعت زمان می برد.

خانی افزود: اگر جسد وارد مرکز پزشکی قانونی شود و یکی از بستگان درجه یک متوفی حضور داشته باشد که شرحی از نحوه فوت متوفی بدهند، بلافاصله کار تشریح بر روی جسد صورت می گیرد که در مجموع زمان آن حدود دو ساعت طول می کشد و جسد بلافاصله به خانواده متوفی جهت دفن تحویل داده می شود.

وی یادآور شد: در این بین برخی اجساد شبانه به پزشکی قانونی منتقل می شود که به تبع کار رسیدگی به این جسد صبح روز بعد انجام می شود.

خانی تصریح کرد: همچنین در برخی موارد که چندین جسد همزمان به پزشکی قانونی منتقل می شوند کار تشریح اجساد قدری طولانی تر می شود.

علت فوت ۴۵ روزه مشخص می شود/ طرح “دادپزشک” به دادمان رسید

 مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح دادپزشک در استان گفت: این طرح کمک بسیاری در کاهش اجساد ورودی به پزشکی قانونی داشته است و با حضور پزشک در محل آرامستان و صدور مجوز فوت برای بسیاری اجساد که مرگ طبیعی داشته اما به ظاهر علت فوت غیرطبیعی بوده است، دیگر نیازی به انتقال اجساد به پزشکی قانونی نیست.

وی افزود: سال گذشته ۶۵۰ جسد در محل پزشکی قانونی تشریح شد، در حالیکه اگر طرح دادپزشک اجرا نمی شد حداقل ۱۹۰۰ نفر به این تعداد اضافه می شد.

خانی در خصوص زمان تعیین علت فوت نیز گفت: این پروسه در حال حاضر از ۱۴۵ روز به ۴۵ روز کاهش یافته و علت طولانی بودن این زمان نیز به نوع آزمایش های صورت گرفته بر روی جسد مربوط می شود.

وی افزود: تنها برای فیکس کردن بافت جسد جهت تشخیص علت فوت، باید بافت حدود ۳۰ روز در فرمالین قرار گیرد.

چارت ۲۶۰ نفره داریم و تنها با ۶۰ نیرو فعالیت می‌کنیم

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه به کمبود نیرو در پزشکی قانونی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۲ پزشک در پزشکی قانونی استان فعال هستند و به هفت نفر دیگر نیاز است تا بخشی از کمبودها جبران شود.

وی افزود: چارت سازمانی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ۲۶۰ نفر است، درحالیکه هم اکنون با ۶۰ نیرو فعالیت می کنیم.

خانی سختی کار و مسائل مالی را علت کمبود نیرو در پزشکی قانونی استان عنوان کرد.

 
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در تشریح جسد گفت: متاسفانه بسیاری تمایلی به تشریح جسد ندارند و با خشم و عصبانیت مقابل پزشکی قانونی تجمع می کنند، اما بر اساس دستور مقام قضایی ما موظف به تعیین علت فوت به هر طریق ممکن هستیم.

وی افزود: از طرفی دربرخی نقاط استان این فرهنگ وجود دارد که باید جسد در اسرع وقت تدفین شود و برای همین حتی شبانه هم که شده باید تشریح جسد را انجام دهیم تا سریع دفن شود و این برای همکاران ما دردسرساز شده است/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.