شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

از خدا خواستم حسابم را ببندند
21 آبان 1397 - 16:54
شناسه : 11241
0
صادق زیباکلام در یکسالگی زمین لرزه کرمانشاه با حضور در جمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: خودم نمیتوانستم از کمک به مردم دست بکشم و دل بکنم و از خدا خواستم حسابم را ببندند. و این موضوع را هم به معاون دادستان گفتم طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، وی اظهار کرد: به دو دلیل نمی توانستم از کمک به مردم زلزله زده دست بکشم و دلیل اول این بود که نمی خواستم اعتماد مردم که یک سرمایه مهم است از دست برود/وی افزود: دلیل دوم نیز این بود که برای اولین بار کار به خود کردها واگذار شد و کسی به آنها دستور نمی داد/شب اولی که برای کمک به زلزله زدگان حساب باز کردم دیدم بعد از چند ساعت کلی به موبایلم پیامک واریز ارسال شد،فکر کردم موبایلم خراب شده یا مشکلی پیش آمده میرزا(لیلا دختر کوچیکم) را صدا زدم که این همه پیامک چیه؟؟دخترم با چشمانی اشکبار گفت این اعتماد مردم به شماست برای کمک به زلزله زدهای کرمانشاه/خوشبختانه در بررسی که از حساب ها و مخارج انجام شد هرچقدر که گشتند یک مورد خلاف و هزینه کرد مبهم پیدا نشد

پ
پ

زیباکلام در جمع زلزله زدگان سرپل ذهاب: از خدا خواستم حسابم را ببندند

صادق زیباکلام در یکسالگی زمین لرزه کرمانشاه با حضور در جمع مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: خودم نمیتوانستم از کمک به مردم دست بکشم و دل بکنم و از خدا خواستم حسابم را ببندند. و این موضوع را هم به معاون دادستان گفتم

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، وی اظهار کرد: به دو دلیل نمی توانستم از کمک به مردم زلزله زده دست بکشم و دلیل اول این بود که نمی خواستم اعتماد مردم که یک سرمایه مهم است از دست برود.
این استاد دانشگاه یادآوری کرد: اینکه مردم در مدت کمتر از ۴۸ ساعت یک میلیارد تومان به حساب استاد دانشگاهی ریختند که نه کاره ای بود و نه پست و مقام داشت یک سرمایه بزرگ است که نباید از دست برود،بیشتر کارهای فضای مجازی ام را دخترم لیلا انجام می دهد که من به او را میرزا صدا میزنم،شب اولی که برای کمک به زلزله زدگان حساب باز کردم دیدم بعد از چند ساعت کلی به موبایلم پیامک واریز ارسال شد،فکر کردم موبایلم خراب شده یا مشکلی پیش آمده، میرزا(لیلا دختر کوچیکم) را صدا زدم که این همه پیامک چیه؟؟دخترم با چشمانی اشکبار گفت این اعتماد مردم به شماست برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه و تا فردای آن روز این کمک ها به بیشتر از یک میلیارد تومان رسید،و بعد تصمیم گرفتم که خود باید مستقیما واردعرصه کمک رسانی شوم..ابتدا تصورم این بود بیست یا سی میلیون به حسابم واریز شود و آنرا هم توسط دوستانم به دست زلزله زدها می رسانم

وی افزود: دلیل دوم نیز این بود که برای اولین بار کار به خود کردها واگذار شد و کسی به آنها دستور نمی داد.
زیباکلام تاکید کرد: خوشبختانه در بررسی که از حساب ها و مخارج انجام شد هرچقدر که گشتند یک مورد خلاف و هزینه کرد مبهم پیدا نشد و هر پولی که هزینه کردیم شفاف و مشخص است. و همان لحظه به معاون دادستان گفتم زلزله اصلی در زندگی من اتفاق افتاده است

زیبا کلام در ادامه به تشریح برنامه ها برای مناطق زلزله زده پرداخت و عنوان کرد:درست یا غلط از ابتدا هدف ما ساخت خانه ها نبود و این کار را بنیاد مسکن یا سایر افراد مانند آقای علی دایی، خانم کلباسی و … بر عهده گرفتند.
وی با بیان اینکه کار ما از ابتدا تعریف شده و مشخص بود، یادآوری کرد: هدف ما این بود که بازسازی روستا را بر اساس الگوی توسعه پایدار انجام دهیم به این معنا که در این روستا دیگر فاضلابی وارد رودخانه یا زمین نشود بلکه بتوان از پساب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.
این استاد دانشگاه ایجاد خانه روستا را از دیگر اهداف توسعه پایدار روستا دانست و خاطرنشان کرد: در این خانه دوره بازآموزی تحصیلی برای زنان و همچنین آموزش مهارت هایی مانند صنایع دستی،کمک های اولیه، عکاسی، موسیقی و … در نظر گرفته می شود تا بتواننداز این طریق کار کنند و درآمد داشته باشند.
وی گفت:همچنین بنا داریم ضایعات گیاهی روستا را نیز با همکاری شرکت بازیافت کرمانشاه به کود ارگانیک تبدیل کنیم.
زیباکلام استفاده از پنل های سه بعدی را از دیگر مواردی دانست که برای توسعه پایدار روستا در نظر گرفته شده و خطرات ناشی از ریزش ساختمان را کاهش می دهد و افزود: اگرچه امکان تامین پنل برای بازسازی همه خانه ها وجود ندارد اما ما این کار را برای خانه های روستا در نظر گرفتیم.
این استاد دانشگاه از مشکلات پیش رو هم یاد کرد و افزود: روستا هنوز پر از نخاله است که به ما قول دادند جمع آوری نخاله تا پایان آبان امجام شود.
وی معتقد است تا زمانیکه نخاله ها در روستا باشد امکان ساماندهی فاضلاب یا ایجاد خانه روستا وجود ندارد.
زیبکلام در پایان از همکاری خوب مردم روستا هم قدردانی کرد و.گفت : البته در این بین افرادی هم بودند که ما را به چشم طلبکار نگاه می کردند/اختصاصی طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.