شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

آب روستای خانقاه سالم است
28 شهریور 1398 - 17:57
شناسه : 116235
1
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس نمونه گیری‌های انجام شده آب روستای خانقاه سالم و شمار بیماران با علائم مسمومیت این روستا در حال کاهش است. طلوع‌‌کرمانشاه :

امیر کرمی مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مور اخباری در فضای مجازی مبنی برمسمومیت تعدادی از اهالی روستای خانقاه شهرستان پاوه ناشی از آب شرب گفت : بر اساس نتایج آخرین نمونه‌های آب روستای خانقاه، آب آشامیدنی این روستا سالم است و مشکل خاصی ندارد/او با تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت این موضوع چندین جلسه پیگیری برگزار شده است، گفت : به احتمال زیاد علت بروز علائم این بیماران از مشکلات ویروسی رایج یا مصرف محصولات باغی بدون شستشوی آن‌ها بوده است/مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شمار افرادی که این علائم را از خود بروز داده اند رو به کاهش است و در این راستا تنها یک مورد بستری گزارش شده که ترخیص هم شده است/کرمی افزود: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل و مدیریت است و سیستم بهداشت و درمان درصدد بررسی مباحث کارشناسی است/او با بیان اینکه نتایج میکروبی نمونه آب روستای خانقاه فاقد مشکل است، افزود: به صورت رایج بیماری اسهال با تغییرت آب و هوایی دیده می‌شود.

پ
پ

کرمی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد اکثر افراد با علائم دل پیچه یکسان دارای باغ‌های انجیر و انگور دارند که علاوه بر مسهل بودن این محصولات امکان مصرف بدون شستشوی این میوه‌ها وجود داشته است.

او با اعلام اینکه ابتلای یک نفر سبب سرایت بیماری به دیگر افراد خانواده می‌شود، گفت: به صورت میانگین در هر جمعیت از نظر علمی درصدی از مردم در فصول مختلف دچار علام اسهال، دل پیچه و دل درد می‌شوند و این با توجه به سیستم ایمنی افراد و آب و نوع ماده غذایی مصرفی این از نظر علمی پذیرفته شده است.

کرمی گفت: بر اساس شاخص‌هایی که برای اطمینان از سلامت یا عدم سلامت آب داریم زمانی آب سالم است که ماده گند زدا در آن باشد.

او افزود: مادامی که کلر داخل آب باشد حتی اگر فاضلاب هم وارد آن شود کلر سبب باکتری زدایی می‌شود در مواردی هم برخی ویروس‌ها به غلظت پایین کلر مقاومت نشان می‌دهند در نتیجه وقتی کلر در آب باقی است از نظر ابتلا به بیماری‌های باکتریایی نگرانی وجود ندارد.

کرمی با تاکید بر اینکه در نمونه گیری به عمل آمده از روستای خانقاه، آب دارای کلر باقیمانده بود، گفت: در نمونه‌های قبلی آب این روستا نیز کلر مشاهده شده است /خبرنگاران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.