شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

از گلایه های مردمی تا ابراز امیدواری مسئولان برای بهبود کیفیت نان
02 آبان 1396 - 12:07
شناسه : 1196
2
گزارش طلوع کرمانشاه از کیفیت پایین نان در کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

شهروندان از کیفیت‌ پایین نان در کرمانشاه ناراضی هستند.

پ
پ

کیفیت نان از آن جایی که قوت قالب مردم به حساب می آید همواره جزو موضوعات مورد بحث در محافل مختلف بوده است، نانی که به گفته برخی از شهروندان از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده است.

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه، نان همواره در نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و غذای اصلی مردم کشورمان را تشکیل می‌دهد تا آن جا که در هر وعده غذایی می توان آن را در سفره های مردم مشاهده کرد.

از آن جایی که بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن انسان توسط نان تامین می شود، بدون شک تهیه، تولید وعرضه‌ سالم و بهداشتی آن در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود.

نان‌ هایی که از آرد سبوس‌ دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین عمل ‌آوری می گردند و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم پخته می شوند، سالم‌ ترین نان‌ها هستند.

متاسفانه چندسالی هست که کیفیت نان کرمانشاه آنگونه که باید نیست و چند تن از شهروندان نیز در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اعلام کردند از نحوه پخت و کیفیت آن راضی نیستند و از مسئولان مرتبط نیز خواستند تا نظارت جدی تری بر عملکرد نانوایی ها داشته باشند.

** نانوایی های آزادپز کیفتیش نانشان فرقی با نانوایی دولتی ندارد

محمدرضا سلیمانی شهروند ۵۸ ساله کرمانشاهی با بیان اینکه در این چندساله بسیاری از نانوایی های دولتی به آزادپز تغییر پیدا کردند، گفت: متاسفانه کیفیت نان بسیاری از آن با نانوایی های دولتی تفاوتی ندارد.

وی یادآوری کرد: تنها تفاوت این خبازی ها، گران کردن نان بود و عملا تغییر محسوسی در کیفیت نان دیده نمی شود.

سلیمانی گفت: خوب است مسئولان مرتبط هر از گاهی از نانوایی های سطح شهر بازدید و صحبت ها و درد دل های مردم را بشوند و با خبازی های متخلف برخورد شود.

** نان بسیاری از نانوایی ها یا سوخته است و یا بی کیفیت

آقای محمدی ۴۵ ساله نیز با انتقاد از بی کیفیتی نان نانوایی های کرمانشاه، گفت: بیشتر اوقات شاهد هستیم شاطران نانوایی، نان های سوخته و بی کیفیت را تحویل مردم می دهد.

وی تصریح کرد: از دو سه سال قبل که شاهد آزادپز شدن نانوایی ها بودیم انتظار می رفت که نان هایی مناسب و با کیفیت پخت شود ولی متاسفانه این اتفاق در بسیاری از نانوایی ها فقط در حد آرزو باقی ماند.

محمدی ادامه داد: برخی نانوایی های لواش کیفیتشان آنقدر پائین است که در مدت زمان کوتاهی که در معرض هوای آزاد قرار می گیرند کاملا خشک شده و عملا غیر قابل استفاده می شود.

این شهروند کرمانشاهی افزود: نانوایی های سنگک و بربری نیز دست کمی از این موضوع ندارند و پس از یک نصف روز به حالت فطیر درآمده و قابل خوردن نیستند.

** مسئولان با نانوایی هایی متخلف برخورد کنند

خانم هاجر عباسی ۵۵ ساله نیز در گفت و گو با طلوع کرمانشاه خواستار برخورد با نانوایی های متخلف که حاضر به پخت نان مناسب نیستند، شد و گفت: به آن ها اعتراض هم می کنی بی فایده است.

وی تصریح کرد: وقتی از آن ها علت پائین بودن کیفیت نان را پی رسی یا پاسخ نمی دهند و یا کیفیت پائین آرد را بهانه می کنند در حالی که معدود نانوایی هایی نیز هستند که با همان آرد پخت مطلوبی دارند.

خانم عباسی ادامه داد: نان غذای اصلی مردم است که در همه وعده ها استفاده می شود اما وقتی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشد سلامت جامعه به خطر می افتد.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان هرچه زودتر فکری به حال این قضیه کرده و شرایطی فراهم کنند که نان با کیفیتی سر سفره های مردم بیاید.

** کیفیت نان در استان بهبود می یابد/خبازی های متخلف پلمب می شوند

در همین راستا، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: با اقدامات و برنامه های طراحی شده قطعا در آینده نزدیک شاهد بهبود کیفیت نان در استان خواهیم بود.

مظفر رحیمی گفت: از این پس شهروندان نان سنگک با سبوس ۹ درصد را می توانند سر سفره خود بگذارند و در همین راستا ۶ کارخانه آرد را موظف کردیم تا آرد سبوس دار تولید کنند.

وی یادآوری کرد: مردم خوب است که این نکته را نیز درنظر داشته باشند که با افزایش سبوس رنگ نان تیره تر از قبل می شود.

رحیمی تاکید کرد: شهروندان کرمانشاهی هرگونه تخلف و کیفیت بد نانوایی ها را باسامانه ۱۲۴ در میان بگذارند و مطئمن باشند در اسرع وقت رسیدگی می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه همچنین از نظارت مستمر بر کار نانوایی های استان خبر داد و گفت: در هفت ماهی که از سال جاری می گذرد بیش از چهار هزار بار از نانوایی ها بازدید شده است.

وی گفت: به هر نانوایی در صورت تخلف و گزارش در خصوص پخت بی کیفیت نان ۲ بار مهلت داده می شود اما برای بار سوم سهمیه آرد آن قطع و مغازه نیز پلمب می شود.

رحیمی یادآوری کرد: اخیرا نیز یکی از نانوایی های واقع در بلوار طاق بستان به همین خاطر و پس از بی توجهی به تذکرات همکاران ما پلمب شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه افزود: در کل استان ۲۰۱۴ نانوایی وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ نانوایی در شهر کرمانشاه به پخت و عرضه نان مشغولند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.