جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

امهال تسهیلات زلزله‌زدگان ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی استان را بلوکه کرد
14 مهر 1398 - 10:40
شناسه : 121997
1
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

بازوند به امهال دو ساله ۳۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: اگرچه ۸۰ درصد این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان بوده، اما مجموع رقم آن بسیار بزرگ است و دولت باید برای امهال این تسهیلات ۱۲۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پول بدهد./وی تاکید کرد: این کار اگرچه به سود مردم بود اما به نفع اقتصاد استان نیست، زیرا بیش از سه هزار میلیارد تومان پول که باید در استان گردش کند اکنون عملا بلوکه شده است./به گفته استاندار کرمانشاه، این امر باعث شده دست بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بسته شود./وی با بیا اینکه امهال تسهیلات بیش از این به سود استان نیست، گفت: مدیران دستگاه‌ها نباید در این زمینه اصرار کنند./بازوند اظهار کرد:منطقی نیست واحد صنعتی که هیچ خسارتی در زلزله ندیده توقع امهال چند ده میلیارد تومان وام دریافتی را داشته باشد و متاسفانه برخی برای تحقق این خواسته خود نیز از زمین و زمان نامه می‌آورند./استاندار کرمانشاه گفت: نباید اجازه بدهیم این روند امهال تسهیلات به یک فرهنگ در استان تبدیل شود، زیرا برخی از افرادی که اصلا شامل امهال نیستند نیز اکنون اقساط خود را با این امید که امهال شود، نمی‌پردازند.

بازوند از پیگیری برای در نظر گرفتن خط اعتباری مجزای دو هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه هم خبر داد تا بخشی از کاستی‌های منابع بانکی جبران شود.

پ
پ

استاندار کرمانشاه امهال تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان را به ضرر اقتصاد استان دانست و از مدیران دستگاه‌ها خواست در این زمینه اصرار نکنند.

 هوشنگ بازوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  کرمانشاه که امروز (۱۴ مهر) برگزار شد، با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور که لایحه آن توسط دولت پیشنهاد و سپس توسط مجلس به تصویب رسید، گفت: این قانون بسیار خوب و متعالی است و برای مقابله با بحران‌هایی که چالش جدی کشور شده، تدوین شده است.

وی ادامه داد: شاه‌بیت این قانون و تمرکز اصلی آن بر پیشگیری است و بنا دارد تاب‌آوری کشور در برابر حوادث را افزایش دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه موارد این قانون خصوصا با اولویت پیشگیری باید در کرمانشاه هم اجرایی شود، اظهار کرد: اکنون که در آستانه فصل سرما و بارندگی قرار داریم باید برای مشکلات این حوزه آمادگی داشته باشیم.

بازوند مهندسی رودخانه‌ها را از مهمترین این موارد برشمرد و یادآوری کرد: یکی از مسائلی که در ایام بارندگی در کرمانشاه مشکل‌ساز می‌شود، رودخانه “قره‌سو” است که سال آبی گذشته به دلیل آنکه پل فلزی روی این رودخانه به درستی تخریب نشد ۱۵۰ خانه زیر آب رفت و امسال با تکرار چنین مشکلاتی، دیگر پاسخی برای مردم نداریم.

وی از شرکت آب منطقه‌ای خواست هرچه زودتر لایروبی این رودخانه را تا زمان باقی مانده آغاز کند.

به گفته استاندار کرمانشاه، در بارندگی‌های گذشته رودخانه “گاماسیاب” نیز در سه نقطه طغیان کرد و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی چمچمال، هرسین و بیستون را زیر آب برد که امسال نیز باید فکری به حال این موضوع کرد.

بازوند از نزدیک شدن دومین سالگرد زلزله کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: باید در دومین سالگرد زلزله، پایان بازسازی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مراکز بهداشت و پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی، واحدهای صنفی، واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و … اعلام شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم بازسازی واحدهای روستایی نیز در همین مدت به اتمام برسد، اگرچه تعدادی واحد باقی مانده که زمان‌بر بودن ساخت و ساز آنها طبیعی است، زیرا نزدیک به شش هزار خانه روستایی را  مازاد بر واحدهای تخریبی احداث کردیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از دستگاه‌ها خواست عملکرد خود در این دو سال در زمینه زلزله را جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی کنند و افزود: کارهای بسیار خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و … انجام شد که برخی از آنها در ۴۰ سال پس از انقلاب سابقه نداشت.

بازوند با اشاره به ادامه حمایت از زلزله زدگان، تاکید کرد: دولت مصوب کرده بود ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت و ساز مستاجران تامین شود و اخیرا هم مقرر شد زمین برای مستاجران تعیین تکلیف شود.

 
وی از اختصاص ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات جدید برای واحدهایی شهری که نتوانسته اند بازسازی واحد خود را به دلیل کمبود نقدینگی تمام کنند خبر داد و گفت: برای هر واحد ۱۲ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که باید ساز و کاری اندیشیده شود که پرداخت آن از سوی بانک‌ها و در قالب انعقاد قراردادهای جدید چندان زمان‌بر نباشد.

استاندار کرمانشاه از مشارکت خوب خیرین هم یاد کرد و گفت: این یک فرهنگ ارزشمند است که چهره‌های حقیقی و حقوقی شناخته شده و سلبریتی‌ها که مردم به آنها اعتماد دارند برای چنین بحران‌هایی پای کار بیایند و در قانون جدید مدیریت بحران کشور نیز بر افزایش مشارکت مردم تاکید شده است.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به امهال دو ساله ۳۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات زلزله‌زدگان داشت و افزود: اگرچه ۸۰ درصد این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان بوده، اما مجموع رقم آن بسیار بزرگ است و دولت باید برای امهال این تسهیلات ۱۲۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پول بدهد.

وی تاکید کرد: این کار اگرچه به سود مردم بود اما به نفع اقتصاد استان نیست، زیرا بیش از سه هزار میلیارد تومان پول که باید در استان گردش کند اکنون عملا بلوکه شده است.

به گفته استاندار کرمانشاه، این امر باعث شده دست بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بسته شود.

وی با بیا اینکه امهال تسهیلات بیش از این به سود استان نیست، گفت: مدیران دستگاه‌ها نباید در این زمینه اصرار کنند.

بازوند اظهار کرد: منطقی نیست واحد صنعتی که هیچ خسارتی در زلزله ندیده توقع امهال چند ده میلیارد تومان وام دریافتی را داشته باشد و متاسفانه برخی برای تحقق این خواسته خود نیز از زمین و زمان نامه می‌آورند.

استاندار کرمانشاه گفت: نباید اجازه بدهیم این روند امهال تسهیلات به یک فرهنگ در استان تبدیل شود، زیرا برخی از افرادی که اصلا شامل امهال نیستند نیز اکنون اقساط خود را با این امید که امهال شود، نمی‌پردازند.

بازوند از پیگیری برای در نظر گرفتن خط اعتباری مجزای دو هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه هم خبر داد تا بخشی از کاستی‌های منابع بانکی جبران شود.

وی در پایان با اشاره به برقرار شدن تردد زوار از مرز خسروی از امروز (۱۴ مهر)، گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای ارائه خدمات به زوار در آماده‌باش باشند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.