جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سالانه ۲۵۰۰ نفر در کرمانشاه به سرطان مبتلا می‌شوند
01 بهمن 1397 - 14:44
شناسه : 16548
1
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلا سالانه ۲۵۰۰ کرمانشاهی به بیماری سرطان خبر داد طلوع‌‌کرمانشاه :

ویدا صنیعی:در حال حاضر بعد از بیماری های قلبی و عروقی سرطان دومین علت مرگ و میر در ایران است که اگر تشخیص زودرس داده شود قابل درمان یا کنترل است/وی با بیان اینکه در سطح کشور سالانه ۹۰ هزار و در استان کرمانشاه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مورد ابتلای جدید به سرطان مشاهده می شود افزود: شایع ترین سرطان درمردان شامل سرطان معده ، خون، مثانه، روده بزرگ، سرطان پوست و در زنان سرطان پستان، تخمدان، پوست و خون است/ در حال حاضر مطالعات متعدد نشان دهنده این واقعیت است که ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است بنابراین اگر به موقع تشخصیص داده شوند به خوبی به درمان پاسخ خواهند داد

پ
پ

ویدا صنیعی با بیان اینکه پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم تا هفتم بهمن ماه انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بعد از بیماری های قلبی و عروقی سرطان دومین علت مرگ و میر در ایران است که اگر تشخیص زودرس داده شود قابل درمان یا کنترل است.

وی با بیان اینکه سرطان رشد بی رویه و خارج از کنترل تعدادی سلول است گفت: سلول های طبیعی در مواجه با عوامل سرطان زا می توانند به یک سلول سرطانی و با افزایش تعداد سلول ها به بافت سرطانی یا تومور تبدیل شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تومورها به دو دسته خوش خیم و بدخیم دسته بندی می شوند که در نوع خوش خیم قسمت محدودی از بدن درگیر و با جراحی درمان می شوند و تومورهای بدخیم از فضایی محدود شروع اما به بافتهای مجاور گسترش می یابند یا از طریق جریان خون به نقاط دورتری از بدن می روند.

وی اصلی ترین عامل بروز سرطان را افزایش سن دانست و تصریح کرد: در کشور ایران با توجه به بالا رفتن سن امید به زندگی که اینک به ۷۵ سال رسیده شاهد افزایش بروز ابتلا به سرطان هستیم.

صنیعی عنوان کرد: عوامل دیگری  سبک زندگی غلط و تغذیه نامناسب، عدم تحرک و مصرف سیگار وقلیان، عوامل زیان بار محیطی نظیر آلودگی هوا و خاک را از دیگر عوامل خطرساز ابتلا به سرطان اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات متعدد نشان دهنده این واقعیت است که ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است بنابراین اگر به موقع تشخصیص داده شوند به خوبی به درمان پاسخ خواهند داد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در سطح کشور سالانه ۹۰ هزار و در استان بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مورد ابتلای جدید به سرطان مشاهده می شود افزود: شایع ترین سرطان درمردان شامل سرطان معده ، خون، مثانه، روده بزرگ، سرطان پوست و در زنان سرطان پستان، تخمدان، پوست و خون است.

وی عنوان کرد: پایگاه های سلامت شهری وخانه های بهداشت روستایی به طور جدی درصدد تشخیص زودهنگام موارد ابتلا به سرطان های تخمدان، روده بزرگ، گردنه رحم هستند تا از شیوع ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری شود.

صنیعی علائم هشدار دهنده احتمال ابتلا به سرطان را شامل زخمی که بهبود نیابد، تغییر رنگ دهد یا دچار خونریزی شود، خونریزی و ترشحات غیرعادی در ادرار و مدفوع، قاعدگی مکرر در زنان، سوهاضمه یا مشکل در بلع غذا، تغییر در عادت اجابت مزاج به مدت دو تا سه ماه تغییر واضح در زگیل و خال، سرفه طولانی درافراد غیر سیگاری همراه با خشونت صدا، خستگی های غیرقابل توجیه با کاهش وزن، درد دائمی یا احساس مشکل در هر ناحیه بدن دانست.

به گفته رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،  برای پیشگیری از ابتلا به سرطان علاوه بر پرهیز از مصرف دخانیات، داشتن فعالیت بدنی، انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته ، مصرف روزانه ۵ وعده میوه و سبزی، کاهش مصرف قند، نمک و روغن، مدیریت وزن و مراقبت از پوست، پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدر، حفاظت در برابر آلاینده های سرطان زا ضروری است.

وی بیان کرد: به منظور تسریع در روند درمان افراد با مشاهده علائم احتمالی ابتلا به سرطان موارد را به سرعت به اطلاع پزشک برسانند/مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.