شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

افزودن “گُل” به توتون برای شادی‌آور کردن قلیان
02 بهمن 1397 - 13:18
شناسه : 16608
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر “گل” به مواد توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت: همین موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است./ برخی مسائل در ایران با گران شدن و اقدامات تنبیهی درست نمی‌شود. تنها با بالا رفتن قیمت مواد دخانی مانند سیگار و قلیان نمی‌توان مردم را از این کار بازداشت. به نظر می‌رسد بهترین کار افزایش آگاهی مردم در این رابطه است. توتون بیشتر از کشورهای عربی وارد ایران می‌شود و افزودن مواد دخانی مانند ” گُل ” به توتون‌ها نیز از کشورهای اطراف انجام می‌شود.

پ
پ

  دکتر ایرج خسرونیا در این باره گفت: متأسفانه مردم ایران از عوارض قلیان و مواد سیگار اطلاعات کافی ندارند.  هنوز وسایل ارتباط جمعی به ویژه سازمان صدا و سیما به صورت جدی به این امر نپرداخته‌اند و آگاهی کامل به مردم داده نشده است.

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران افزود: الان وضعیت طوری شده که خانواده‌ها قلیان را به عنوان سرگرمی و اسباب بازی در دسترس بچه‌ها قرار می‌دهند و همین باعث شده شاهد افزایش استعمال دخانیات به ویژه قلیان در بین دانش آموزان دبیرستانی باشیم، غافل از اینکه چه عواقبی برای سلامتی آنها خواهد داشت.

خسرونیا یادآور شد: در حال حاضر سیگار در جامعه تقریبا به ضد ارزش تبدیل شده، اما استعمال قلیان در خانه‌ها خیلی بیشتر از زمان‌های قدیم شده است. علاوه بر ضررهایی که توتون دارد و انواع مواد سمی را مستقیما وارد بدن ما می‌کند، موادی را هم به آن اضافه می‌کنند تا مشتریان قلیان بیشتر شوند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: در مواردی برای شادی آور کردن مصرف قلیان، ماده مخدر گل را هم به مواد توتون اضافه می‌کنند و این باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است.

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران گفت: در گذشته افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله قلیان می‌کشیدند و در سن ۷۰ سالگی سرطان می‌گرفتند، اما الان که جوانان گرفتار این دخانیات و قلیان شده‌اند، انتظار داریم سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی شیوع بیشتری پیدا کند.

خسرونیا مطرح کرد: برخی مسائل در ایران با گران شدن و اقدامات تنبیهی درست نمی‌شود. تنها با بالا رفتن قیمت مواد دخانی مانند سیگار و قلیان نمی‌توان مردم را از این کار بازداشت. به نظر می‌رسد بهترین کار افزایش آگاهی مردم در این رابطه است. توتون بیشتر از کشورهای عربی وارد ایران می‌شود و افزودن مواد دخانی مانند ” گُل ” به توتون‌ها نیز از کشورهای اطراف انجام می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.