جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

امکان بازدید از نقش برجسته بیستون فراهم می‌شود
11 بهمن 1398 - 12:48
شناسه : 167835
1
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، شرایط بازدید از کتیبه و نقش برجسته جهانی داریوش هخامنشی در بیستون برای کلیه گردشگران فراهم خواهد شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

امید قادری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از آثار تاریخی بیستون به خبرنگار ایرنا گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری می توان رونق و پویایی مطلوبی در اقتصاد منطقه ایجاد کرد/او افزود: با مشارکت بخش خصوصی امکان بازدید گردشگران از نقش برجسته و کتیبه بیستون براساس طراحی مدرن فراهم خواهد شد/قادری ادامه داد: در محوطه تاریخی بیستون با اجرای نورپردازی جذابیت های بیشتری برای جذب گردشگردی و رونق اقتصاد منطقه ایجاد می شود/مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از ثبت جهانی بیستون مستندنگاری، حفاظت، مرمت و بهسازی آثار تاریخی این منطقه در دستور کار قرار گرفته و باید به کیفیت محیطی و خدمات نیز توجه شود.

پ
پ

مجموعه تاریخی بیستون در جنوب غربی شهر بیستون واقع شده و در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ به شماره ثبت ۱۲۲۲ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

بازدید روزانه ۲ هزار گردشگر از آثار تاریخی بیستون
فرماندار هرسین نیز در جلسه ای که پس از بازدید از محوطه در پایگاه بیستون برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته از فرصت میزبانی ۲۰۲۰ استان کرمانشاه استفاده کردیم و پایگاه جهانی بیستون را بعنوان ورودی کریدور گردشگری محور بیستون به طاق بستان معرفی شد. 
امیر شاه آبادی در ادامه افزود: این مهم از پروژه های بی نظیر گردشگری استان است و براین اساس باید زیرساخت های پایگاه جهانی بیستون را با ۲۶ اثر مهم تاریخی به منظور توسعه و تقویت صنعت گردشگری در استان و منطقه فراهم کنیم.
او همچنین اظهارداشت: براساس هماهنگی ها و نشست های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسوول پایگاه جهانی بیستون به شیوه ای نوین و با استفاده از فناوری جدید آثار تاریخی این پایگاه جهانی معرفی خواهد شد. 
فرماندار هرسین در خاتمه خاطرنشان کرد: با اجرای نورپردازی سه بعدی پیش بینی می شود علاوه بر بازدید روزانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر گردشگر از این پایگاه درآمدزایی، اشتغال پایدار و توسعه کسب کار در منطقه را به همراه داشته باشد. 
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون نیز اظهار داشت: رشد ٧٠ درصدی بازدیدکنندگان در ١٠ ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را برای ایجاد فضاهای گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و اماکن تفریحی را در روستاها و شهرستان‌های همجوار نیز فراهم کند. 
صامت اجرایی در ادامه بیان داشت: واگذاری ساختمان بهداری به پایگاه میراث جهانی بیستون، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد و توسعه کمپینگ های گردشگری، اجرای نورپردازی، انتقال نرده های پیرامون محوطه به عرصه ی موجود و اخذ ۲۰ فقره کانتینر از گمرک برای راه اندازی نمایشگاه دائم صنایع دستی و جدید از جمله موضوعاتی بود که مورد موافقت استاندار کرمانشاه قرار گرفت. 
شهر بیستون با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می شود. 
در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. 
کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در دل کوه بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه محسوب می شود.
کاجستان بیستون با ۱۲۲ هکتار مساحت در کنار آثار تاریخی بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه تاکنون از آن بخوبی استفاده نشده است/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.