جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کرمانشاه ۲۰۲۰ نباید درحد یک حرف باقی بماند/ کرمانشاه صنعتی می شود؛ اما با توریسم!
26 بهمن 1398 - 3:29
شناسه : 173732
2
توجه به گردشگری وظیفه این دوره ازنمایندگان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

حسام الدین شیخی: وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری می شود آن هم در استانی که ۳۰۰۰ اثر تاریخی دارد و از این میزان ۷۱۶ اثر آن به ثبت آثار ملی و یک اثر به ثبت اثر جهانی رسیده است، وزن بالای آثار تاریخی و مناظر دیدنی این استان سمت و سوی اقتصاد آن را مشخص می کند، گرچه در تمامی این سالها تلاش شد که کرمانشاه را از بیکارترین استان حتی یک پله جدا کنند اما وقتی چندین سال یک پلن را تکرار می کنند و تغییری نمی بینند یعنی بر اشتباه خود تاکیید ورزیدن و این بدترین کاری است که مدیران استان در حق مردم کرده اند. ۸ نماینده استان کرمانشاه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، چهار سال به عبارتی ۱۴۶۰ روز فرصت دارند تا نقشه راه جهش اقتصادی استان را با صنعت توریسم کامل کنند. اگر بخواهیم تاثیرگذارترین افراد استان در شاخه و برگ دادن به درخت گردشگری کرمانشاه را به تفکیک بیان کنیم نمایندگان مجلس، استاندار، معاونین، مدیران کل و رسانه ها هستند. حاصل جهش اقتصادی استان از راه گردشگری و طبیعت، می تواند نتیجه تلاشهای این مجموعه باشد که کرمانشاه را وارد صنعت توریسم و منابع طبیعی کنند. مردم باید با انواع توریسیمی که استان کرمانشاه یا بهتر است بگوییم غرب کشور توانایی قرارگرفتن در مسیر آن را دارد آشنا شوند. با وجود پتانسیل بالای کرمانشاه در زمینه های توریسم درمانی، توریسم ورزشی، توریسم کشاورزی، توریستم زیست محیطی، توریسم آموزشی، توریسم آثار باستانی، توریسم فرهنگی و نیاشناسی، توریسم غذا و تجاری انتظار می رود نمایندگان کرمانشاه و مسئولین ارشد استان برنامه ای تدوین کنند و نقشه راهی را ترسیم کنند که در کمترین زمان ماهیت واقعی “کرمانشاه ۲۰۲۰” به وقوع بپیوندد، نه اینکه تنها در حد یک کلمه و حرف باقی بماند.

پ
پ

حسام الدین شیخی – روزنامه نگار: وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری می شود آن هم در استانی که ۳۰۰۰ اثر تاریخی دارد و از این میزان ۷۱۶ اثر آن به ثبت آثار ملی و یک اثر به ثبت اثر جهانی رسیده است، وزن بالای آثار تاریخی و مناظر دیدنی این استان سمت و سوی اقتصاد آن را مشخص می کند، گرچه در تمامی این سالها تلاش شد که کرمانشاه را از بیکارترین استان حتی یک پله جدا کنند اما وقتی چندین سال یک پلن را تکرار می کنند و تغییری نمی بینند یعنی بر اشتباه خود تاکیید ورزیدن و این بدترین کاری است که مدیران استان در حق مردم کرده اند.

به اعتقاد نگارنده نقشه راه جهش اقتصادی استان کرمانشاه هیچگاه از مسیر صنعتی و دولتی نمی گذرد بلکه با توجه به موجودیت های استان یعنی گردشگری و طبیعت آن می توان نقشه راهی ترسیم کرد که اگر سعی شود تمام توان استان در این راه بکار گرفته شود، می توان به جهشی اقتصادی دست یافت. اما این نیرو و توان چطور به کار گرفته می شود؟

اگر بخواهیم تاثیرگذارترین افراد استان در شاخه و برگ دادن به درخت گردشگری کرمانشاه را به تفکیک بیان کنیم نمایندگان مجلس، استاندار، معاونین، مدیران کل و رسانه ها هستند. حاصل جهش اقتصادی استان از راه گردشگری و طبیعت، می تواند نتیجه تلاشهای این مجموعه باشد که کرمانشاه را وارد صنعت توریسم و منابع طبیعی کنند.

۸ نماینده استان کرمانشاه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، چهار سال به عبارتی ۱۴۶۰ روز فرصت دارند تا نقشه راه جهش اقتصادی استان را با صنعت توریسم کامل کنند.

به اعتقاد نگارنده صنعت توریسم تنها گردشگری، سفر، دید و بازدید از آثارباستانی و مناظر دیدنی نیست، این فقط بخشی از صنعت توریسم به حساب می آید. وقتی صحبت از صنعت می شود آن هم در کنار توریسم؛ به این معناست که تنها محدود به بازدید از جاذبه ها نمی شود بلکه این صنعت انواع بسیار گوناگونی دارد که در سراسر جهان در حال توسعه است. اگر گردشگری در استان کرمانشاه سازمان‌یافته شود می تواند به تعریف جهانی آن دست یابد، یعنی صنعت توریسم و امروزه گردشگری یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان به حساب می آید.

به اعتقاد من مردم باید با انواع توریسیمی که استان کرمانشاه یا بهتر است بگوییم غرب کشور توانایی قرارگرفتن در مسیر آن را دارد آشنا شوند. با وجود پتانسیل بالای کرمانشاه در زمینه های توریسم درمانی، توریسم ورزشی، توریسم کشاورزی، توریستم زیست محیطی، توریسم آموزشی، توریسم آثار باستانی، توریسم فرهنگی و نیاشناسی، توریسم غذا و تجاری انتظار می رود نمایندگان کرمانشاه و مسئولین ارشد استان برنامه ای تدوین کنند و نقشه راهی را ترسیم کنند که در کمترین زمان ماهیت واقعی “کرمانشاه ۲۰۲۰” به وقوع بپیوندد، نه اینکه تنها در حد یک کلمه و حرف باقی بماند.

در ادامه انواع توریسم را بخوانید و با فرصت های اقتصادی کرمانشاه آشنا شوید که اگر به آن بصورت سازمان یافته پرداخته شود می توان به جهش اقتصادی استان کمک بسزایی کرد:

همه ما توریسم درمانی را شنیده ایم یا توریسم تندرستی (توریسم سلامت و پزشکی)، این بخش از گردشگری بسیار گسترده است علاوه بر سفر به شهرها و روستاهایی که از آب و هوایی سالم و پاک برخوردارهستند؛ چه برای استفاده از منابع طبیعی آن و چه فرار از ازدحام شهرهای بزرگ و شلوغی و ترافیک؛ می توان در جذب بیماران بین‌المللی به ارزآوری در استان و به مراتب در کشور کمک کرد.

توریسم ورزشی؛ ورود گردشگر به واسطه مسابقات یا ورزشگاه های مهم صورت می گیرد. حتی توریسم کشاورزی که بازدید از مزارع و زمین های کشاورزی و گلخانه های صنعتی را شامل می شود و این نوعی کمک به اقتصادی داخلی کشاورزی نیز محسوب می شود.

توریستم زیست محیطی را می توان به بازدید از مناطق آزاد و وسیع استان کرمانشاه اشاره کرد، از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل تا منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه و پناهگاه حیات وحش (ورمنجه). و اما توریسم آموزشی که شاید به طور قطع آن را تقویت دانشگاه ها و آموزشگاه های خاص باید دانست.

توریسم آثار باستانی نیز با وجود پهنه گسترده ای که استان کرمانشاه در این زمینه دارد نیاز به معرفی ندارد اما توریسم فرهنگی رایج ترین گردشگری است که می توان به آن دست یافت، از ایجاد فرصت بازدید از موزه ها و میراث فرهنگی تا اماکن مذهبی، اینجا فرصتی شد تا به یک ایده مهم اشاره کنم که ای کاش قدری برای گسترش آستانه مقدسه امامزاده سیده فاطمه (علیها السلام)هم برنامه ای در نظر گرفته می شد.

توریسم نیاشناسی از سفر کردن برای شناخت شجره نامه ها و پیشینه نیاکان که عموما محققان و دانشجویان رشته های خاص تاریخی از آن استفاده می کنند.

از توریسم غذا باید گفت که روی آن می توان حساب ویژه ای برای کرمانشاه باز کرد، این نوع توریسم شامل تجربه کردن غذای محلی و سنتی یک بخش خاص یا جشنواره های آشپزی است.

و در نهایت توریسم تجاری را می توان به برگزاری جلسات، کنفرانس ها و سمینارها، بازدید از نمایشگاه های تجاری و غیره آن هم در ابعاد ملی نام برد.

به هر حال درصنعت توریسم در استان کرمانشاه فضاهای بسیار گسترده ای وجود دارد که اگر می شد تمام توان استان را در این بخش به کار گرفت نتیجه ای چون جهش اقتصادی برای بیکارترین استان کشور حاصل می شد.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.